planowanie glowicy w mkIII 1.8
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
planowanie glowicy w mkIII 1.8
Witam!Jestem posiadaczem mkIII 1.8 aam.Chcialbym sie spytac jak wyglada sprawa planowania glowicy, czy przeprowadza sie ja tylko w wyspecjalizowanych warsztatach (moze ktos sie orientuje jaki jest tego koszt) oraz najwazniejsze - ile nalezy splanowac aby odczuc roznice a nie obnizyc trwale wytrzymalosci silnika?Pozdrawiam!
No a gdzie chciałeś,w domu papierem ściernym?Cena w granicach 100zł.A planujesz tyle żeby była prosta123master pisze:Chcialbym sie spytac jak wyglada sprawa planowania glowicy, czy przeprowadza sie ja tylko w wyspecjalizowanych warsztatach
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
a myslisz ze planowanie cos ci da ???
hmmm szkoda roboty , a do planowania dolicz koszt nowej uiszczelki pod glowice bo chyba starej nie bedziesz wkladal, a jesli juz sie uparles to nie przesadz z planowaniem bo moze ci detonacyjne spalanie nawet wystapic a wtedy jednyratunek to tnakowanie wyzej oktanowej benzynki :]
moje zdanie takie ze nie ma sesnu planowac glowicy, przynajmniej nie jesli jets to jedyna modyfikacja
![panna :panna:](./images/smilies/panna.gif)
![kac :kac:](./images/smilies/kac.gif)
![Obrazek](http://www.fotothing.com/photos/fc4/fc458a96821cc4448d15badfa91ef426_8af.jpg)
Planowanie głowicy wg mnie ma sens wtedy gdy masz autko na gaz albo chcesz tankować paliwo o wyższej ilości oktanów (gaz ok 102 - 104 oktany), nie skraca ono wtedy żywotności silinka. Jeżli tylko planowane a paliwko kiepskie U95 to tak jak silent_rob napisł spalanie stukowe i pupa, wtedy tylko ratuje Cię cofięcie zapłou a to znacznie pogorszy osiągi a podniesie temp silnika.
Dolot odtykasz dając np. stożkowy filtr powietrza, ewentualnie wkładkę. Mniejszy opór przepływu pomaga zaopatrywać silnik w tlen. Wydech, klasyka kolektor 4w2, katalizator out, mniej rygorystyczne (czytaj przelotowe) tłumiki środkowy i końcowy. Można jeszcze pokusić się o wałek (wałki) rozrządu o ostrzejszych kształtkach i odelżenie koła zamachowego.Dziekan88 pisze:CHCIAŁEM SIE DOWIEDZIEC NACZYM TO POLEGA TE ODETKANIE WYDECHÓW I DOLOTÓW!!!
I JAKIE JESZCZE MODYFIKACJE NALEZAŁO BY WYKONAC !!!
Frakcja Proud Member
Ja wlasnie ze swojego AAM wyrzucilem katalizator. Tylni tlumik jest sportowy, wstawiony chip o sportowej charakterystyce, przyspieszony zaplon oraz wałek rozrządu od silnika 2E. Sadze,ze teraz nalezalo by sie zabrac za glowice.........moze takie planowanie daloby roznice . Jakie jest Wasze zdanie Drodzy Forumowicze? Macie jeszcze jakies pomysly na mody?Pozdrawiam
A nie lepiej wypolerować kanały wylotowe i dolotowe? Polepszysz przepływ mieszanki w cylindrach i taki mod na pewno odczujesz. A planowanie, tak jak koledzy wcześniej pisali. Dużo nie da a może zaszkodzić. Także jeśli planowanie to delikatne. A jak już będziesz zwalał głowice koniecznie polerka kanałów.123master pisze:Ja wlasnie ze swojego AAM wyrzucilem katalizator. Tylni tlumik jest sportowy, wstawiony chip o sportowej charakterystyce, przyspieszony zaplon oraz wałek rozrządu od silnika 2E. Sadze,ze teraz nalezalo by sie zabrac za glowice.........moze takie planowanie daloby roznice . Jakie jest Wasze zdanie Drodzy Forumowicze? Macie jeszcze jakies pomysly na mody?Pozdrawiam
Frakcja Proud Member
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości