Strona 1 z 1
jak dobrac koło 5-tego biegu
: śr cze 21, 2006 00:32
autor: pduren
witam
mam pytanie dot skrzyni biegów, otóż musze zmienic koło zebate 5 biegu na jakies inne bo to co mam sobie nie radzi z samochodem tzn "trzyma" go przy duzych predkosciach. powyzej 220 km/h leje chyba ok 20l/100km albo raczej 20l/h, czuc, ze samochód chce jechac ale nie moze, czy robil juz ktos cos takiego? skrzynia jaka mam w tej chwili to jakas zwykla chyba nawet od AAM, silnik to ABF ok 200KM(nie bylem dawno na hamowni). Robilem kiedys cos takiego w poprzednim golfie KR metoda prob i bledow a teraz wolal bym wiedziec dokladniej co mam wlozyc.
Ps. odpada oryginal od ABF-a mam ale nie chce jej wkladac wole pokombinowac ze swoja, zreszta chyba i tak nie jest lepsza.
: śr cze 21, 2006 01:18
autor: olozwirski
Ja mam u siebie 4T (skrzynia od diesla mkII) i powiem ci calkiem niezle mi sie jezdzi 3000rpm/120kmh, 4000rpm/160kmh Mialem wczesniej 2Y i co moge powiedziec to to ze autko szybciej sie zbieralo ale jazda na dluzsze dystansy byla bardzo uciazliwa. 3000rpm/100kmh, 4000rpm/130kmh.
A ty jaka masz skrzynie i jakie mody robiles ze ci tyle pali?
: śr cze 21, 2006 07:55
autor: TAZ
4S też jest bardzo dobra. Z silnikiem 1,8 idzie zejść ze spalaniem poniżej 8 litrów na trasie przy prędkościach do 130km/h.
: śr cze 21, 2006 08:55
autor: Borys
olozwirski pisze:Ja mam u siebie 4T (skrzynia od diesla mkII) i powiem ci calkiem niezle mi sie jezdzi 3000rpm/120kmh, 4000rpm/160kmh Mialem wczesniej 2Y i co moge powiedziec to to ze autko szybciej sie zbieralo ale jazda na dluzsze dystansy byla bardzo uciazliwa. 3000rpm/100kmh, 4000rpm/130kmh.
A ty jaka masz skrzynie i jakie mody robiles ze ci tyle pali?
to trzeba było do 2y zapodac 5 ty bieg z 4T, 1.2.3.4 było by krotkie a 5 tka taka jak w 4T bo główne takie same w 4t jak w 2y.
ja kiedys zmienialem u siebiew aug, z 0.85 na 0.75 paliło malo fakt jechało srednio, do wyprzedzania 5 tka sie nie nadawała ale 100km/h było przy 2000rpm,
: śr cze 21, 2006 10:15
autor: pduren
nie zalezy mi zeby malo palil nie musi byc ekonomiczny chodzi tylko zeby jechal tyle ile chce a nie tyle ile skrzynia pozwala. myslalem ze jest moze jakas regula, ze jak masz mocny silnik to zakladaj 5 od......... .
: śr cze 21, 2006 13:06
autor: Borys
pduren pisze:nie zalezy mi zeby malo palil nie musi byc ekonomiczny chodzi tylko zeby jechal tyle ile chce a nie tyle ile skrzynia pozwala. myslalem ze jest moze jakas regula, ze jak masz mocny silnik to zakladaj 5 od......... .
hehehe, tyle ile che, dobre dobre, kazby by tak chcial,
a powiedz ile chesz jechac na tej 2Y to zobacze czy da sie jakas zebatke przyporzadkowac,
: śr cze 21, 2006 16:20
autor: pduren
troche to zle zabrzmialo, nie tyle ile ja bym chcial tylko czuc przy 220-225km/h ze silnik ma ochote i moc aby jechac szybciej ale trzyma go skrzynia.
: śr cze 21, 2006 22:41
autor: Borys
pduren pisze:troche to zle zabrzmialo, nie tyle ile ja bym chcial tylko czuc przy 220-225km/h ze silnik ma ochote i moc aby jechac szybciej ale trzyma go skrzynia.
w 2Y jest 0.91 przełozenie 5tego biegu mysle ze dajac 0,85 na 5 ty bieg pojedziesz troche szybciej niz te 225, ale to jutro policze, bo wg mnie 0,75 to juz za duzo i opory powietrza sa za mocne nawet na ten silnik, chociaz kto wie, trzeba by zobaczyc, załozyc i sprawdzic