Strona 1 z 1

swap golf III1,4 na 2,0 z passata b3

: pn sie 12, 2013 14:02
autor: mk3mmz
Witam wszystkich.
Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość jak coś źle zrobię lub napisze :)

Mam kilka pytań odnośnie przekładki silnika do mojego mk3 96r jak w tytule z 1,4 na 2,0 2e. czytałem trochę na ten temat na forum ale większość postów jest na temat przekładki do mk2.

Sprawa wygląda tak. Mam do kupienia passata b3 z 93r. jako dawce, mój pomysł jest taki :)

1. wyciągam z passata wszystko silnik ze skrzynią, wiązka, komputer i wkładam to do mojego

2. wyciągam z passata j/w tylko z wózkiem pod silnikiem i jak wiadomo z zawieszeniem. Tu sie pojawia pytanie czy wózek z passata wejdzie do golfa????

Tyle na temat spraw mechanicznych:)

Następnie elektryka.
Wyczytałem na forum że przy przełożeniu wiązki zostają do podłączenia 3 kostki do skrzynki z bezpiecznikami :) no luzz cacy tylko że to w mk2 a jak będzie u mnie w mk3??

swap golf III1,4 na 2,0 z passata b3

: ndz sie 18, 2013 20:24
autor: mk3mmz
Widzę że brak zainteresowania ale jak pozwolicie pociągnę ten temat dalej bo dawca można powiedzieć już jest więc tylko robota została i myślę że koło środy zacznę, może ktoś bedzie miał taki pomysł to znajdzie gotowy "schemat" przekładki :)

swap golf III1,4 na 2,0 z passata b3

: wt sie 20, 2013 10:06
autor: EnejVW
Schemat masz taki sam jak przy każdej zmianie silnika w vw odkręcasz silnik wyciągasz i wkładasz inny(poszukaj bo jest tego dużo i nie musi być to akurat z 1.4 na 2.0) nie wiem jakie są poduszki w 1.4 może będziesz musiał przekręcić je z passka, ale na pewno będziesz musiał jakoś rozwiązać problem skrzyni biegów bo w mkIII przy silniku 2.0 8v pracowała zwykła skrzynia 020 a w pasku jest 02a(hydrauliczne sprzęgło linkowy wybierak) więc albo montujesz pompkę sprzęgła i kasete biegów jak w tdi/abf, albo kupujesz skrzynie ,sprzęgło i rozrusznik do mkIII z 1.8/2.0

swap golf III1,4 na 2,0 z passata b3

: wt sie 20, 2013 20:49
autor: mk3mmz
problem z poduszkami też zauważyłem i z passata też nie za bardzo podejdą bo u mnie jest inaczej mocowana do wózka. W temacie sprzęgła myslałem o zamontowaniu hydraulicznej pompki z passata do mojego zobaczę jak to wyjdzie w trakcie roboty ale mam nadzieję że jakoś to poskładam zeby śmigało bo szczerze mówiąc nie chce mi sie latać po szrotach za skrzynią biegów. Kaseta pójdzie z passata.

Wsadzić to wszystko wsadzę bez większych problemów, przeraziła mnie tylko elektryka.

swap golf III1,4 na 2,0 z passata b3

: wt sie 20, 2013 22:41
autor: EnejVW
możliwe że będziesz musiał kupić inne sanki lub tylko inny typ łapy przykręcić do silnika i przednia belkę, a wiązkę zawsze możesz kupić z mkiii

swap golf III1,4 na 2,0 z passata b3

: śr sie 21, 2013 00:36
autor: mk3mmz
Mocowanie silnika do przedniej belki patrząc wzrokowo powinno pasować gorzej z mocowaniami z tyłu. Elektrykę wolę spiąć tą co mam, na spokojnie posiedzę przy tym i opanuje :) Wiesz chodzi o koszty :)

swap golf III1,4 na 2,0 z passata b3

: sob sie 24, 2013 01:04
autor: mk3mmz
Panowie jest problem. mianowicie silnik siedzi wszystko pasuje jest ok tylko problem jest z elektryka :( mianowicie, po założeniu klemy żarzy się kontrolka od temperatury płynu i ciśnienia oleju, zegary lekko drgają w górę i w dół. Co może być przyczyną takiego zachowania

swap golf III1,4 na 2,0 z passata b3

: pn sie 26, 2013 17:24
autor: bittvwolt
1. w jakim stanie są klemy?
2. sprawdź kable czy nie są gdzieś popękane/zardzewiałe
3.jeśli są za luźno dokręcone to tez czasami tak może się zdarzyć

swap golf III1,4 na 2,0 z passata b3

: wt sie 27, 2013 20:21
autor: mk3mmz
przyczyną wariujących zegarów był brak masy na zegarach.

Silnik chodzi tylko sie dusi, śmierdzi nie przepaloną benzyną i dumi na czarno. Obstawiam sondę bo zauważyłem że ma urwane dwa przewody. Teraz jest pytanie jak ją podłączyć? ma ktoś jakiś schemat podłaczenia sondy???

swap golf III1,4 na 2,0 z passata b3

: wt sie 27, 2013 23:50
autor: mk3mmz
jeszcze jedna sprawa, nie pokazuje mi temperatury silnika na zegarach. Wentylator się włącza bez problemu. Wie ktoś może jaki jest kolor przewodu który odpowiada za wskazanie na zegarach i idzie z komory silnika do skrzynki z bezpiecznikami??