Strona 1 z 2

Filtr stożkowy w MK3 GTi 8v

: pn cze 12, 2006 08:58
autor: Miroonn
Witam!

Ostatnio chciałem wymienić filtr na stożkowy w MK3 GTI 8V. Jak wiedzą użytkownicy tego bolidu jest tam rura prowadząca do silnika, rura od kolektora i jakaś sterowana elektronicznie machina podłączona do zasilania. Prócz tego są dwa małe węzyki. Nie wiedziałem za bardzo co z tym zrobic wiec poprostu odpiąłem kostkę od tej machiny, podpiąłem do górnej rury stożek i auto nie chciało zapalić. Więc podłączyłem wszystko tak jak było i na uruchomionym silniku :satan: , odpiąłem filtr i założyłem stożek. troche sie poddusił ale zaczął działać. Pojezdziłem troche na tym stożku i po paru minutach jazdy zaczął sie dusić tak jakby brakowało mu paliwa. postanowiłem dowiedzieć sie czegoś więcej na forum o tym jak to podłączyć, co zrobić z tymi wężykami zanim założę stożek. Proszę o jakieś wskazówki. Pozdrawiam

: pn cze 12, 2006 10:05
autor: malolat
a ile masz lat ??

: pn cze 12, 2006 11:49
autor: Miroonn
5 lat mam :grin:

[ Dodano: 12 Cze 2006 13:03 ]
Ja poważnie proszę o jakąś podpowiedź. Może to jest banalny problem ale moja znajomość tej sprawy to tak jak znajomość wilka na gwiazdach.

: pn cze 12, 2006 14:19
autor: malolat
hmmm, to ciekawie sie zapowiadasz :>

ale ...

patrzac od strony silnika, z przepustnicy wychodzi rura, dalej masz ta machine, i dopiero przymocowujesz stozek od drugiej strony machiny..
.....................________________
.........______|.............................|
....... /....____|....kolektor.............|
....._/... /_ ....|_______________|
....|.........|
....|.........| przeplywomierz
....|_... _|
...._/.../__
...|..|../../
...|.|.././ stozek
...|/_//


btw: gow nia no sie rysuje :) hehe :> :bigok:

: pn cze 12, 2006 14:36
autor: Miroonn
Od początku: Cała obudowa filtra ma trzy otwory. Jednym powietrze wchodzi do obudowy, przechodzi przez filtr, drugi otwór prowadzi przez tą machinkę i idzie do silnika a trzeci jest na dole i prowadzi od kolektora. Mam rozumieć że muszę stożek podpiąć do tej rury przez którą wchodzi powietrze ale co z tym powietrzem które wychodziło z kolektora i przechodzi przez ten oryginalny filtr? Teraz już po zamontowaniu stożka nie będzie tamtędy przechodził chyba że do końca nie zrozumiałem Twojej koncepcji podłączenia. Nie da siępoprostu jakoś wywalić tej budy i wstawić stożek, tylko żeby to jakoś działało?

: pn cze 12, 2006 14:43
autor: Chmielu
Nie możesz wywalić przepływomierza ani go pominąć....
Stożek montujesz zamiast seryjnego filtra powietrza. ....

: pn cze 12, 2006 14:53
autor: malolat
przplywomierz zostawiasz, puszke z filtrem wywalasz, ot cala filozofia...

: pn cze 12, 2006 15:45
autor: Miroonn
A co z tymi dwoma wężykami które wchodzą do puszki z filtrem i co z rurą od kolektora?Przepływomierz jest umieszczony na pokrywie wiec chyba wywalenie całej puszki odpada. Najlepiej zrobię zdjęcie i pokazę o co mi chodzi.

: pn cze 12, 2006 17:06
autor: malolat
wezyki zatykasz, pudlo wywalasz... inaczej bedzie bez sensu, choc jak twardziel jestes to mozesz zostawic obudowe i zamontowac stozek na wlocie, ale ani to sensu, ani wygladu nie bedzie mialo, nie wspominajac ze q. da...

: pn cze 12, 2006 22:01
autor: micab
tak to u mnie wyglądało ;)
dolną rurkę poprostu odczepiasz od obudowy i zostawiasz, a taki cienki wężyk ciśnieniowy zaślepiasz ;)

Obrazek

: wt cze 13, 2006 00:08
autor: Adrian1980
a jaki masz silnik 2E czy AGG ?? bo w AGG przeplywomierz wyglada inaczej niz na zdjeciu Micab'a...

: wt cze 13, 2006 08:54
autor: Miroonn
2E. Już prawie wiem jak to zrobić ale muszę jeszcze dokupic redukcję żeby jakoś ten stożek do przepływomierza dokleić.

: czw cze 15, 2006 11:47
autor: speeder
to ha chce zapytac gdzie taka redukcje mozna dorwac?? moze wiecie:) ja chodzilem i pytalem w kilku sklepach tunigowych i nic..:(

: pt cze 16, 2006 18:03
autor: m3tal
a bo ja wiem... a na Allegro sprawdzałeś? tam mają po prostu wszystko :-)