Strona 1 z 1

MK3 1.6 AEE SWAP na 2.0 16v ABF

: sob gru 08, 2012 18:28
autor: malinex2
Witajcie . Mam Golfika Mk3 1.6 AEE wersja Bon Jovi . Chcialbym zrobic mu swapika na silnik 2.0 ABF 16 v . Pracuje za granica ,wracam teraz na swieta na urlop i bedzie mial odnawaiany lakier , zaprawki , malowanie , polerka . Buda jest bardzo mocna , niezgnita . Silnik jak narazie pracuje swietnie , ale wiadomo brakuje mu troche mocy , 75 km mi nie zbyt wystarcza . Kupil bym sobie inne auto ,ale jaki by byl ze mnie Fan marki :) Jak narazie jest wystylizowany na GT 1.6 16 V . Z tylu mam zamontowana belke od golfa GT z tarczowkami . Przednie wieksze hamulce , tarcze brembo , klocki brembo wiec mysle ze go zatrzymam :) W planach Zawieszenie Kit MTS technik oraz jakis dedykowany wydech . Potrzebuje informacji na temat tego silnika , jak jest z awaryjnoscia , jak z moca . Jak wygladal by swap na taki silnik , co potrzeba . Najlepiej chcial bym ,zeby mi ktos wykonal taka usluge , bo nie jestem mechanikiem i nie mam zbyt wiele czasu , bywam w polsce raz na miesiac . Auto bedzie uzywane sporadycznie jak bede w domu . Raczej do jazdy hmmm ... pokazowej ? nie wiem jak to nazwac ;p . Nie piszcie ze swap nie oplacalny i ze lepiej kupic drugiego golfa ,ale uwierzcie mi drugiego takiego nie zgnitego nie trafie , a w swojego juz za duzo wlozylem serca i pieniedzy , zeby go teraz sprzedac . Zreszta napewno mi sie nie zwroci to co wlozylem . Mam fundusze pewne i oczekuje powaznych odpowiedzi . Dobrze jakby sie ktos wypowiedzial kto posiada taki silnik , bo zalezy mi na porownaniu i oplacalnosci pod wzgledem awaryjnosci i mocy .Czekam na odpowiedz i dziekuje z gory za kazde udzielenie sie w temacie .

MK3 1.6 AEE SWAP na 2.0 16v ABF

: ndz gru 09, 2012 19:46
autor: rysiektr
malinex2 pisze: GT 1.6 16 V
W mk3 nie było takich silników :pub:
Wracając do tematu ABF jest jednym z lepszych silników jakie VW kiedykolwiek wyprodukował. Jest praktycznie bezawaryjny, wiadomo każdy silnik da się zajechać jednak ten jest wyjątkowo idiotoodporny. Z reguły trzymają deklarowaną moc, pod warunkiem, że ktoś mu przelotowego wydechu nie zrobi czy innych "modów". Jeśli chodzi o swap do mk3 to mk3 wychodził fabrycznie z takimi silnikami więc nie ma problemu. Jeśli chcesz, żeby było wszystko tak jak w oryginalnym mk3 16V to oprócz silnika z osprzętem dolotem wydechem wiązką spod maski i kompem, będziesz potrzebował też skrzynię z mk3 ABF z hydraulicznie sterowanym sprzęgłem, do tego pompkę sprzęgła wysprzęglik, rozrusznik, zamach kpl. sprzęgło od ABFa, lewarek na linki, pompę paliwa 3 barową, wachcze GTI miało inne, półosie, stabilizator, zwrotnice i hamulce. Można zastosować inną skrzynię "na wodziki" i wtedy nie trzeba wymieniać lewarka i bawić się z hydrauliką sprzęgła ale nie będzie to rozwiązanie takie jakie było w ori mk3 16V. Tak samo nie trzeba zmieniać wahaczy i hamulcy itd. i zostawić Twoje ale decyzja należy do Ciebie. Najprościej i chyba najtaniej jest kupić kompletnego mk3 po dzwonie i przełożyć wszystko wymieniając zużyte części a na pewno takie będą. Bo kupno wszystkiego oddzielnie będzie problematycznie i wyjdzie drożej.
Generalnie wszystko się da, zależy to tylko od grubości potfela.

MK3 1.6 AEE SWAP na 2.0 16v ABF

: ndz gru 09, 2012 23:08
autor: ADi997
A nie myślałeś o 1.8T ?? I tak musisz wymienić masę rzeczy w swoim golfie to czemu nie wymienić ich o jedną generację wyżej. Szukaj jakiegoś anglika po dzwonie mk4, leona cupre itp.
Jeśli to ma być perełka od czasu do czasu to będzie dobra baza do szukania potem większych mocy.

MK3 1.6 AEE SWAP na 2.0 16v ABF

: ndz gru 09, 2012 23:13
autor: malinex2
Widze ze trudnisz sie takimi swapami i wiesz najlepiej co jest dobre . Chcialbym zrobic to bez bawienia sie w te nowsze skrzynie , gdyz slyszalem duzo opini , ze moja ktora aktualnie posiadam w AEE jest praktycznie nie do zajechania przy normalnym uzytkowaniu . Swapa chce zrobic tylko i wylacznie dla swojej wygody , a nie na wyscigi . Dbam o auta i nie uwazam ,zeby golf byl rajdowka , ale jesli ma lepiej jezdzic to jestem za . Jabys mogl mi zaproponowac jakis taki swap , jaka cena silnika i osprzetu i reszty . Jesli sie tym trudnisz i wykonujesz takie swapy to chetnie zrobie go u Ciebie jesli tylko sie podejmiesz ;p Daj znac jak cos i wyslij mi moze na pw jakis cennik przyblizony calego swapa , oraz czy wykonujesz go na swoich podzespolach ja tylko place i odjezdzam autem . Dziekuje z gory za odpowiedz

MK3 1.6 AEE SWAP na 2.0 16v ABF

: ndz gru 09, 2012 23:21
autor: malinex2
Wiesz co moge miec Audi A 4 97 rok 1.8 T pelna elektryka + climatronic za grosze w dobrym stanie od znajomego ktory kupil ja nowa w salonie pracuje ze mna w niemczech , jest po rozwodzie , takze mowi ze do domu zjezdza raz na 3 miesiace , mowi ze autem i tak nie jezdzi a jak chce to mi sprzeda. Jak jest z awaryjnoscia takiego silnika 1.8 T .Oczywiscie moze w przyszlosci chcialbym go modowac , ale pod okiem jakiegos speca oczywiscie . Dodatkowo slyszalem ze te zawieszenia w audi nie sa zbyt odporne na nasze polskie drogi . A co do mojego auta jesli nawet kupil bym ta audi to zostanie i tak w rodzinie , mlodszy brat zdaje prawko ,takze nawet jesli bym nie zrobil swapa to 75 km i zadbana buda mu w pelni wystarczy do poruszania sie na uczelnie .