Strona 1 z 1

jakie prawidłowo powinien mieć sprężanie silnik RP

: pt lis 02, 2012 17:00
autor: jeryk10
od 9 do 12 tak pojada źródła

jakie prawidłowo powinien mieć sprężanie silnik RP

: pt lis 02, 2012 18:42
autor: ace-mati
9 to już trochę mizernie powinien mieć ok 11-12... Ciężko stwierdzić ile możesz splanować głowicę, nie wiesz czy nie była już w przeszłości planowana...

jakie prawidłowo powinien mieć sprężanie silnik RP

: pt lis 02, 2012 21:12
autor: ajvan
mój Golf '90 RP miał 14 12 12 13 przelot ponad 230 kkm nie widząc gazu

jakie prawidłowo powinien mieć sprężanie silnik RP

: sob lis 03, 2012 01:59
autor: ADi997
Zrób test szczelności cylindrów. Będziesz wiedział wszystko o kondycji silnika.

jakie prawidłowo powinien mieć sprężanie silnik RP

: pn lis 05, 2012 21:59
autor: sivwyb
test szczelności to próba olejowa?

jakie prawidłowo powinien mieć sprężanie silnik RP

: wt lis 06, 2012 01:08
autor: imperfectCell
Bo pewnie bolączka Twojego motoru wcale nie polega na zużytych pierścieniach. Wydaje mi się że najpewniej wina będzie leżeć po stronie głowicy (być może powypalane gniazda zaworowe itp.) w takim układzie silnik nie musi wcale pobierać oleju a kompresji jak nie było tak nie będzie. Próba olejowa od razu wykazałaby gdzie mniej więcej szukać przyczyny

jakie prawidłowo powinien mieć sprężanie silnik RP

: wt lis 06, 2012 01:59
autor: ADi997
Do testu szczelności cylindrów jest specjalne urządzenie do którego podłącza się sprężone powietrze z kompresora a następnie przez wkręcaną złączkę w miejsce świecy zapłonowej do cylindra. Dmuchamy w cylinder a sprzęt pokazuje nam w % stan silnika. Można przy tym nasłuchiwać gdzie dmucha, czy przez pierścienie (przez bagnet dobrze słychać) czy zawory (słychać w dolocie albo po odkręceniu korka wlewu oleju). Później można też zrobić próbę olejową i jak sprawność znacznie skoczy w % to wiemy, że pierścionki.

Chyba nic nie pokręciłem bo ostatnio widziałem jak to się robi kilka lat temu.

jakie prawidłowo powinien mieć sprężanie silnik RP

: śr lis 07, 2012 01:46
autor: sivwyb
To jednak i tak najprościej jest sprawdzić dół mierząc kompresje, wlać trochę oleju na denko i kompresję zmierzyć jeszcze raz - dostępne dla każdego, bez specjalistycznych narzędzi [=
@wolsky - Więcej koni dmuchniesz z dłubniętego 16V (chyba że ze względu na porę dostałem pomieszania zmysłów, i RP wcale nie jest 8v) niż zakopresorowanego 8v. Lepiej założyć głowicę np. z KR i (chyba) zmienić tłoki, bo RP nie ma natrysku na denko. A i tak wyjdzie to taniej niż dmuchanie więcej w RP [=

jakie prawidłowo powinien mieć sprężanie silnik RP

: śr lis 07, 2012 15:16
autor: sivwyb
Zawsze możesz próbować. I nie chodzi tyle o wtrysk mechaniczny, co o mechaniczny przepływomierz. Można na tym jeździć, jeśli jest eksploatowane z głową (czyli WN i świece w bdb stanie to podstawa) - bo jak nie strzela to spisuje się dobrze. Zawsze możesz też wtryski założyć z czegoś nowszego - hulaj dusza, w końcu wcześniej chciałeś urzeźbiać kompresor - skoro efekty falowe w dolocie nie są dla Ciebie tajemnicą, to zmiana układu zasilania to, że tak powiem, pikuś ;)