Strona 1 z 2
Uturbione AGG?
: czw lis 01, 2012 00:31
autor: djla
Na wstepie jesli pomylilem dzialy to przepraszam.
Otoz wpadl mi do glowy pomysl aby troszke zwiekszyc frajde z jazdy mk3 gti z silnikiem agg. Nie jestem laikiem wiec nie potrzebuje glupich odpowiedzi tylko konkrety.
1. Czy podejdzie kolektor wydechowy z tdi? Czy sa jakies rozne rodzaje ktory kupic?
2. Czy turbina z 1.8t podejdzie mi do kolektora z tdi?
Chce uniknac spawania customowego kolektora, z tad takie moje pomysly.
Re: Uturbione AGG?
: pt lis 02, 2012 09:07
autor: Borys
djla pisze:Na wstepie jesli pomylilem dzialy to przepraszam.
Otoz wpadl mi do glowy pomysl aby troszke zwiekszyc frajde z jazdy mk3 gti z silnikiem agg. Nie jestem laikiem wiec nie potrzebuje glupich odpowiedzi tylko konkrety.
1. Czy podejdzie kolektor wydechowy z tdi? Czy sa jakies rozne rodzaje ktory kupic?
2. Czy turbina z 1.8t podejdzie mi do kolektora z tdi?
Chce uniknac spawania customowego kolektora, z tad takie moje pomysly.
do kolektorza z TDI nie podpasujesz turbiny z 1.8T.
Uturbione AGG?
: pt lis 02, 2012 11:21
autor: djla
a jakies turbo z TDI by moglo dzialac?
Uturbione AGG?
: pt lis 02, 2012 15:06
autor: ADi997
Pewnie z jakiegos 3.0TDI juz by robiła robotę
Poszukaj i przeglądnij mapy turbin, policz zapotrzebowanie na powietrze przez Twój silnik i będziesz wiedział jakiej dmuchawki szukać.
Re: Uturbione AGG?
: pt lis 02, 2012 17:48
autor: Borys
djla pisze:a jakies turbo z TDI by moglo dzialac?
K24 z 1.6TDI ale trzeba by dac jakis zwenętrzny WG,
z 3.0 TDI nie podpasujesz bo tam zmienna geometria. Do benzyny najlepiej turbo z benzyny.
Re: Uturbione AGG?
: sob lis 03, 2012 02:02
autor: ADi997
Borys pisze:djla pisze:a jakies turbo z TDI by moglo dzialac?
K24 z 1.6TDI ale trzeba by dac jakis zwenętrzny WG,
z 3.0 TDI nie podpasujesz bo tam zmienna geometria. Do benzyny najlepiej turbo z benzyny.
Chodziło mi bardziej o wydajność turbiny niż jej dopasowanie p&p.
Uturbione AGG?
: sob lis 03, 2012 16:20
autor: djla
no wlasnie, kolega stwierdzil, ze nawet z 150konnego 1.8t by bylo dobre bo i tak go nie wykorzystamy, planowane dmuchanie 0.5bara ze wzgledu na seryjny motor. Zalezaloby mi jednak na oryginalnym kolektorze, jest ten fart ze z tdi powinien podejsc tylko problem ze spasowaniem jakiejs turbiny, moze daloby sie zrobic jakas flansze zeby np. turbina z 1.8t pasowala do kolektora z tdi. Bo wydaje mi sie ze turbina z 1.8t bedzie dobrym wyborem
Uturbione AGG?
: ndz lis 04, 2012 00:04
autor: ADi997
Będziesz coś modził w motorze ?? Odprężanie ??
Z 1.8T może by i była ale popatrz na to tak...
Ori 1.8T 150KM ma max Nm przy 2100rmp, dmucha 0.6b i potem ciśnienie delikatnie spada a pod koniec to leci sporo w dół.
Twój AGG nieodprężony chyba nie chce tyle z dołu i pasowało by max moment przenieś wyżej i jechać górą gdzie korby nie dostają tak w kość bo chyba nie zakładasz T, żeby jeździć dołem jak w tdi
A w 2l zwykłe k03 na high rpm może się dobrze pocić.
Nigdy nie robiłem takich projektów i moje przemyślenia mogą być błędne. Niech się wypowie ktoś kto się zna na rzeczy.
A jaką moc planujesz ??
Uturbione AGG?
: ndz lis 04, 2012 10:04
autor: djla
Ciezko to teraz wyjasnic, moze jezdziles kiedys 2.0 8v? te auto jezdzi dolem troche jak TDI;p i takie tez jest zamiar zeby tego nie zepsuc, po co mam krecic auto a teraz to robie zawsze przy wyprzedzaniu itp jak takie male dmuchniecie mu pomoze. Poza tym wydaje mi sie ze 1.8t sie wyzej kreci, a 8v to tak do 6000 i dosc. motor zostawiam w serii po remoncie, mysle ze niskie doladowanie powinien znosic elegancko. Przeciez japonskie silniki sa duzo bardziej doprezone i juz nie jeden zostal uturbiony;) A korby hmm im roznicy chyba nie zrobi moment z dolu czy z gory. No trudno jak sie rozleci to kupie wtedy 1.8T. W moc nie celuje:D Zobaczymy przy strojeniu;p Ogolnie to wymyslilem to po to aby troche auto bylo szybsze, no i przy okazji zyskuje dzwiek turbiny i blow offa
Uturbione AGG?
: ndz lis 04, 2012 10:24
autor: toffic
djla pisze:Ciezko to teraz wyjasnic, moze jezdziles kiedys 2.0 8v? te auto jezdzi dolem troche jak TDI;p i takie tez jest zamiar zeby tego nie zepsuc, po co mam krecic auto a teraz to robie zawsze przy wyprzedzaniu itp jak takie male dmuchniecie mu pomoze. Poza tym wydaje mi sie ze 1.8t sie wyzej kreci, a 8v to tak do 6000 i dosc. motor zostawiam w serii po remoncie, mysle ze niskie doladowanie powinien znosic elegancko. Przeciez japonskie silniki sa duzo bardziej doprezone i juz nie jeden zostal uturbiony;) A korby hmm im roznicy chyba nie zrobi moment z dolu czy z gory.
Baaardzo się mylisz, niestety ma znaczenie w jakich obrotach się dmucha. To, że teraz 8V jedzie dołem to kolejny powód aby dodać suszarke działającą górą, wtedy silnik będzie ciągnął prawie równomiernie. Jak dasz taką, co obudzi się poniżej 2000 to efekt bedzie taki:
Re: Uturbione AGG?
: ndz lis 04, 2012 16:18
autor: djla
A ta propozycja kolegi:
Borys pisze:djla pisze:a jakies turbo z TDI by moglo dzialac?
K24 z 1.6TDI ale trzeba by dac jakis zwenętrzny WG.
ma jakis sens?
Uturbione AGG?
: ndz lis 04, 2012 18:00
autor: toffic
To jest chyba to samo, co T3 też 1.6TD więc nie ma najmniejszego, testowane kilkakrotnie
Uturbione AGG?
: ndz lis 04, 2012 21:54
autor: djla
widze jestes w temacie to moze cos pomozesz;) w takim razie jaka turbnike bys polecal? Czy jest mozliwosc zrobienia flanszy ktora pozwolila by przymocowac turbine do kolektora z TDI?
Uturbione AGG?
: ndz lis 04, 2012 22:22
autor: ADi997
Najpierw zdecyduj jaka moc i jaka charakterystyka silnika Cię interesuje. Potem dobieraj do tego graty. Co się uparłeś na ten kolektor z tdi ?? Myślisz, że zaoszczędzisz parę zł tym, chyba nie wyobrażasz sobie o ile wyszczupli Ci portfel takie przedsięwzięcie uturbienia silnika ??