chiptunning AFN.. co dalej?
: pn maja 15, 2006 09:56
Hej,
Powoli dojrzewam do małych modyfikacji mojego golfika..
jest to rocznik mk3 rocznik 97 z silnikiem AFN...
Auto słuzy mi do jazdy w czasie weekend, ewentualnie jakaś trasa raz na 2 tygodnie... po prostu poruszam się służbowym a golfikiem jeżdżę dla przyjemności
z tego co czytałem AFN-y w ibizach całkiem nieźle wypadają w serii więc może warto pokusić się o coś więcej...
11 kkm temu wymieniłem kompletny rozrząd, wszystkie paski, filtry itd, silnik pracuje OK choć raz przy -26 st C udało mi się złapać notlaufa...
jeżdże na Mobil 1 - przez 11 kkm wział około 250 ml oleju...
dodam że nie chce nic poważnie dłubać przy silniku... raczej nie ma sensu wtrysków od ASV, być może o ile cena będzie przystępna pokusić się o lepsze IC...
wydaje mi się że wtryski AFN powinny zapewnic wystarczającą ilość paliwa, bardziej krytyczny tu jest brak powietrza...
Co mnie interesuje:
o ile silnik wyjdzie dobrze (np 115/235 w serii) marzeniem byłoby zbliżyć się do 140 km i 300 nm
jest kilka ofert... w sumie nie wiem którą wybrać ?
ceny są od 800 do 1800... no i prawde mówić chciałbym mieć to zrobione porządnie (może z rok gwarancji) albo zniżki na ewentualne poprawki czy diagnoze..a z drugiej strony inetresuje mnie kwota około 1000 PLN
mieszkam w Wawie, czesto bywam we Wrocławiu..
Z góry dzięki za sugestie i dobre rady - jaki program wybrać: mniejsz moc wyższy moment?
nie zamierzam sie jakoś specjalnie napinac.. obecnie auto ma około 10,2-10,5 do 100 km/h (mierzone zegarkiem wg licznika ) ale czasy około 8,5 sek byłyby OK...
czy warto zmieniać IC, co można wstawić bez większych przeróbek w stylu wycinania zderzaka itd - nie chce auta tuningować w jakieś spojlery itd...
pozdro
cowboy
ps. chciałbym się wyrobić z tym na VWmanie
[ Dodano: Wto Maj 16, 2006 11:33 ]
przy okazji czy warto pakowac sie w IC od T4 albo 2,5 TDI ?
jaki koszt tego interesu, moze ktoś jest zainteresowany wymianą? czy zmieści się bez większych przerówbek i czy daje to wymierną korzyść w połączeniu z nowym softem ?
czy ktoś może polecić dobrego i niedrogiego tunera?
i kolejne pytanie, sprzęgło mi się prawdopodobnie kończy (nisko bierze, problem ze wstecznym) i o ile regulacja wybieraka i wymiana oleju nie pomoże bede chciał tez wymienić sprzęgło ...
czy w AFN było identyczne jak w wersjach 90 km, jak to w praktyce wygląda przy 300 nm - chodzi mi o trwałość?
iśc w standard np SACHS czy są jakies zamienniki?
oczywiście mam na mysli, przemyslane "katowanie" auta
pzdro
Powoli dojrzewam do małych modyfikacji mojego golfika..
jest to rocznik mk3 rocznik 97 z silnikiem AFN...
Auto słuzy mi do jazdy w czasie weekend, ewentualnie jakaś trasa raz na 2 tygodnie... po prostu poruszam się służbowym a golfikiem jeżdżę dla przyjemności
z tego co czytałem AFN-y w ibizach całkiem nieźle wypadają w serii więc może warto pokusić się o coś więcej...
11 kkm temu wymieniłem kompletny rozrząd, wszystkie paski, filtry itd, silnik pracuje OK choć raz przy -26 st C udało mi się złapać notlaufa...
jeżdże na Mobil 1 - przez 11 kkm wział około 250 ml oleju...
dodam że nie chce nic poważnie dłubać przy silniku... raczej nie ma sensu wtrysków od ASV, być może o ile cena będzie przystępna pokusić się o lepsze IC...
wydaje mi się że wtryski AFN powinny zapewnic wystarczającą ilość paliwa, bardziej krytyczny tu jest brak powietrza...
Co mnie interesuje:
o ile silnik wyjdzie dobrze (np 115/235 w serii) marzeniem byłoby zbliżyć się do 140 km i 300 nm
jest kilka ofert... w sumie nie wiem którą wybrać ?
ceny są od 800 do 1800... no i prawde mówić chciałbym mieć to zrobione porządnie (może z rok gwarancji) albo zniżki na ewentualne poprawki czy diagnoze..a z drugiej strony inetresuje mnie kwota około 1000 PLN
mieszkam w Wawie, czesto bywam we Wrocławiu..
Z góry dzięki za sugestie i dobre rady - jaki program wybrać: mniejsz moc wyższy moment?
nie zamierzam sie jakoś specjalnie napinac.. obecnie auto ma około 10,2-10,5 do 100 km/h (mierzone zegarkiem wg licznika ) ale czasy około 8,5 sek byłyby OK...
czy warto zmieniać IC, co można wstawić bez większych przeróbek w stylu wycinania zderzaka itd - nie chce auta tuningować w jakieś spojlery itd...
pozdro
cowboy
ps. chciałbym się wyrobić z tym na VWmanie
[ Dodano: Wto Maj 16, 2006 11:33 ]
przy okazji czy warto pakowac sie w IC od T4 albo 2,5 TDI ?
jaki koszt tego interesu, moze ktoś jest zainteresowany wymianą? czy zmieści się bez większych przerówbek i czy daje to wymierną korzyść w połączeniu z nowym softem ?
czy ktoś może polecić dobrego i niedrogiego tunera?
i kolejne pytanie, sprzęgło mi się prawdopodobnie kończy (nisko bierze, problem ze wstecznym) i o ile regulacja wybieraka i wymiana oleju nie pomoże bede chciał tez wymienić sprzęgło ...
czy w AFN było identyczne jak w wersjach 90 km, jak to w praktyce wygląda przy 300 nm - chodzi mi o trwałość?
iśc w standard np SACHS czy są jakies zamienniki?
oczywiście mam na mysli, przemyslane "katowanie" auta
pzdro