Strona 1 z 5

chiptunning AFN.. co dalej?

: pn maja 15, 2006 09:56
autor: cowboy
Hej,
Powoli dojrzewam do małych modyfikacji mojego golfika..
jest to rocznik mk3 rocznik 97 z silnikiem AFN...

Auto słuzy mi do jazdy w czasie weekend, ewentualnie jakaś trasa raz na 2 tygodnie... po prostu poruszam się służbowym a golfikiem jeżdżę dla przyjemności :)

z tego co czytałem AFN-y w ibizach całkiem nieźle wypadają w serii więc może warto pokusić się o coś więcej...

11 kkm temu wymieniłem kompletny rozrząd, wszystkie paski, filtry itd, silnik pracuje OK choć raz przy -26 st C udało mi się złapać notlaufa...
jeżdże na Mobil 1 - przez 11 kkm wział około 250 ml oleju...

dodam że nie chce nic poważnie dłubać przy silniku... raczej nie ma sensu wtrysków od ASV, być może o ile cena będzie przystępna pokusić się o lepsze IC...

wydaje mi się że wtryski AFN powinny zapewnic wystarczającą ilość paliwa, bardziej krytyczny tu jest brak powietrza...

Co mnie interesuje:

o ile silnik wyjdzie dobrze (np 115/235 w serii) marzeniem byłoby zbliżyć się do 140 km i 300 nm :)

jest kilka ofert... w sumie nie wiem którą wybrać ?

ceny są od 800 do 1800... no i prawde mówić chciałbym mieć to zrobione porządnie (może z rok gwarancji) albo zniżki na ewentualne poprawki czy diagnoze..a z drugiej strony inetresuje mnie kwota około 1000 PLN

mieszkam w Wawie, czesto bywam we Wrocławiu..

Z góry dzięki za sugestie i dobre rady - jaki program wybrać: mniejsz moc wyższy moment?
nie zamierzam sie jakoś specjalnie napinac.. obecnie auto ma około 10,2-10,5 do 100 km/h (mierzone zegarkiem wg licznika :P ) ale czasy około 8,5 sek byłyby OK...

czy warto zmieniać IC, co można wstawić bez większych przeróbek w stylu wycinania zderzaka itd - nie chce auta tuningować w jakieś spojlery itd...

pozdro

cowboy

ps. chciałbym się wyrobić z tym na VWmanie :P

[ Dodano: Wto Maj 16, 2006 11:33 ]
przy okazji czy warto pakowac sie w IC od T4 albo 2,5 TDI ?

jaki koszt tego interesu, moze ktoś jest zainteresowany wymianą? czy zmieści się bez większych przerówbek i czy daje to wymierną korzyść w połączeniu z nowym softem ?

czy ktoś może polecić dobrego i niedrogiego tunera?

i kolejne pytanie, sprzęgło mi się prawdopodobnie kończy (nisko bierze, problem ze wstecznym) i o ile regulacja wybieraka i wymiana oleju nie pomoże bede chciał tez wymienić sprzęgło ...

czy w AFN było identyczne jak w wersjach 90 km, jak to w praktyce wygląda przy 300 nm - chodzi mi o trwałość?
iśc w standard np SACHS czy są jakies zamienniki?

oczywiście mam na mysli, przemyslane "katowanie" auta :)

pzdro

: sob maja 27, 2006 18:19
autor: Johny1984
zkontaktuj się z PROMORO-R 'em MOCY albo z MASTERS'EM

PZDR

: sob maja 27, 2006 21:10
autor: ccinekk
Sprzęgło z seryjnego afn' na sam program wystraczy Ci w 100%, to samo myślę o IC i jeżeli nie zmieniasz turbiny tylko lekki program to zostaw serię. U mnie program podciągnął bardziej moment niż moc i w sumie cieszę się z tego. Obecnie wg filmiku z komórki mam +/- 8sek do setki, spalanie przy normalnej jeździe minimalnie w dół.
We Wrocławiu Jetronic, C-tronic, w Wawce Masters.

: pn maja 29, 2006 09:04
autor: cowboy
Johny1984, ccinekk, dzieki !!

w tzw. miedzyczasie sporo poczytałem na http://www.streetracing.pl :)

póki co nie ma sensu rzeczywiście bawic sie w większy IC...jak już to w kolejnych modach (o ile będą) od razu kombinować FIMC-a..

na razie musze zainstalować wskaźnik doładowania... i zobaczymy...

ale fajnie by było to zrobic u Master/sa :)

: pn maja 29, 2006 13:28
autor: Johny1984
cowboy pisze:Johny1984, ccinekk, dzieki !!
wspomóż chłopaków pkt "pomógł"
a jaśli chcesz to pogadam ze znajomym od modów i setup'ów z PROMOTO-R'a i zobaczymy co się da zrobić w Twoim Mk3... - wiele zależy od stanu silnika itp... :hmm:

pzdr

: pn maja 29, 2006 13:46
autor: cowboy
prącie bardzo macie po punkciku :)

Johny1984, spoko dowiedz sie co i jak, a przede wszystkim o cene.. :) - szczegóły na priva..

silnik wydaje sie w porzo :)

i pytanko czy typ hamowowni: inercyjna , obciążeniowa ma wpływ na jakość chiptunningu ? czy tylko na dokładność pomiaru ?

: pn maja 29, 2006 13:49
autor: djtom
jesli ma wpływ na jakośc pomiaru to ma i na jakość nowego programu - w koncu na niej sprawdza się efekty wprowadzonych zmian...

: pn maja 29, 2006 14:13
autor: Johny1984
cowboy pisze:czy typ hamowowni: inercyjna , obciążeniowa ma wpływ na jakość chiptunningu ? czy tylko na dokładność pomiaru ?
Obciążeniowa ma pewniejszy pomiar,ponieważ auto jest poddawane realnym obciążeniom w postaci podmuchu powietrza a co w efekcie odzwierciedla warunki jakie występują w rzeczywistości... :)
Rolkowa jest mniej dokładna,bo auto niby jest przymocowane linkami,ale i tak zmienia swoje położenie pierwotne na rolkach - ślizga się powyżej 150 ps :( a poza tym wjeżdżając na rolki koła muszą być suche jak pieprz...

ja mam zamiar zhamować się u maters'a - podobno za free, jeśli chce się coś robić z autem u niego....
w promoto-r'ze 122 zł...

swego czasu załatwiałem hamownie za kilkadziesiąt zeta,ale dla forumowiczów było to za drogo i chętnych nie było - wstyd ,pożałować 40-60 zł :grrr:

pzdr

: pn maja 29, 2006 14:46
autor: GTO
UYSY fajny soft zrobi w dobrej cenie, bij do niego.

: pn maja 29, 2006 15:37
autor: cowboy
GTO pisze:UYSY fajny soft zrobi w dobrej cenie, bij do niego.
jestem już z nim umówiony wstępnie :)

ale może znajde coś w podobnej cenie w Wawie :)

byłoby to dla mnie wygodniej - nie musze grzać do Łodzi...

[ Dodano: Pon Maj 29, 2006 15:42 ]
cene
Johny1984 pisze:ja mam zamiar zhamować się u maters'a - podobno za free, jeśli chce się coś robić z autem u niego....
chyba jednak zapytam sie też Mastersa :) - może cena będzie przystępna ?

...zawsze to na miejscu...mozna szybko podskoczyć na korekte softu ew. zaplanowac coś dalej :)

: wt maja 30, 2006 11:50
autor: duudii
Johny1984, ty tu nie polecaj promotoRa bo to nie jest dobra firma
a co do hamowni to nie masz racji
co to za bzdura ,że powyżej 150 PS auto się ślizga ??
to nie zależy od koni a od Niutków
przecierz benzyna mająca 200 km i 250 nm to bedzie pomiar wiarygodny
a autko mające 160 km i 350 nm w dieslu już pomiar będzie mało wiarygodny
bo moment ciągnie od samego dołu i się ślizga

pozdro

: wt maja 30, 2006 13:40
autor: Johny1984
duudii pisze:Johny1984, ty tu nie polecaj promotoRa bo to nie jest dobra firma
a co do hamowni to nie masz racji
co to za bzdura ,że powyżej 150 PS auto się ślizga ??
to nie zależy od koni a od Niutków
przecierz benzyna mająca 200 km i 250 nm to bedzie pomiar wiarygodny
a autko mające 160 km i 350 nm w dieslu już pomiar będzie mało wiarygodny
bo moment ciągnie od samego dołu i się ślizga
chodzi mi tylko o diesel'e na hamowni !!! - auta mające powyżej 150 ps w tdi mają wysoki moment,więc samo mówi to za siebie... :)

a jeśli chodzi o PROMOTO-R'a to większość (jak nie wszyscy) tam zestrajających auta byli zadowoleni... fakt cena spora,ale za jakość trzeba płacić.... u MASTERS'a też ceny nie są najprzystępniejsze :( - lepsze to niż robić auto, gdzieś u jakiegoś Wieśka czy Staśka w prowizorycznych garażach :hmm:

apropos Duudii - Ty już masz all zrobione to nie masz problemu, ale szkoda, że tyle kucyków mechanicznych padło w drodze z pomorza... :blush:

pzdr

: śr maja 31, 2006 09:08
autor: cowboy
Spoko panowie...nie napinajcie sie tak...

tak OT to jak sie poczyta troche streetracing.pl to widać że rywalizacja jest ostra ...

ale wracając do tematu - zawirusowanie AFN-a ze 110/235 na 135/300 to chyba nie jest jakaś skomplikowana opercja ?? chyba... - mam na myśli tunerów, którzy pare programów napisali...


to nie przygotowanie auta do 1/4...zależy mi na uczciwej cenie (wiadomo rynek -konkurencja, każdy liczy złotówki...) i profesjonalnie zrobionej robocie...

: śr maja 31, 2006 10:48
autor: Johny1984
cowboy pisze:Spoko panowie...nie napinajcie sie tak...
spox,ludzie z Łomianek tak maja :hmm:
cowboy pisze:ale wracając do tematu - zawirusowanie AFN-a ze 110/235 na 135/300 to chyba nie jest jakaś skomplikowana opercja ?? chyba... - mam na myśli tunerów, którzy pare programów napisali...
jeśli chodzi o zwiększenie mocy i momentu to consensus'em jest 20-25% mocy i 25-30% momentu... :) bezpiecznie dla silnika -jeśli jest zdrowy i w dobrej kondycji...
z tego co mi się obiło o uszy to ktoś na forum pisał,że za 800-1000 zł załatwia,ale kto i gdzie to nie pamiętam :(
w większości zakładów koszt chip'a plasuje sie w granicy 1400-1600 zł :grrr:

jeśli chodzi o mnie, to wolałbym sprzedać silnik i skrzynię dołożyć tyle co na chip'a miałbym wydać i kupiłbym silnik z paska TDI 131 ps albo z Mk4 TDI 152 ps (ten ~150 ps z Mk4 to marzenie ściętej głowy :( ) ...

pzdr