Strona 1 z 1

Mk2/ swap 1,6 na 1,8

: wt wrz 18, 2012 09:38
autor: dam18
Witam wszystkich serdecznie, z racji tego że moję 1,6 na gaźniku 2ee silnik o oznaczeniu PN klęknął. (zatarty na panewkach, zjechane do czystej miedzi.) Koszt remontu przekracza wartość samochodu. Chce kupić połówkę silnika 1,8 i teraz pytanie czy cały osprzęt z silnika 1,6 będzie pasował do 1,8? Typu kolektory, gażnik, skrzynia biegów, rozrusznik, alternator, aparat zapłonowym, pompa wody i reszta dupereli, czy wszystko podejdzie bez problemów?

Na moim bloku z tyłu jest napisane 1.8 czy to oznacza że już dół silnika jest z 1,8? U znajomego też tak było.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Proszę nie krzyczeć że nie szukałem bo szukałem jednak nie znalazłem satysfakcjonujących mnie informacji.

Mk2/ swap 1,6 na 1,8

: wt wrz 18, 2012 10:22
autor: klintonMK2
nie robiłem tego, ale powinno podejść. na moim bloku w 1.6 też było napisane 1.8 ;) patrząc na przykładzie silnika 1.8 RP, to na pewno pompa wody, skrzynia biegów, rozrusznik, alternator, to wszystko pasuje. gaźnik też powinien pasować na kolektor z RP bo podstawa monowtrysku 1.8 = ta sama część co podstawa gaźnika 1.6... itp itd

Mk2/ swap 1,6 na 1,8

: czw wrz 20, 2012 22:08
autor: dam18
Czy mógłby ktoś jeszcze potwierdzić ?

Mk2/ swap 1,6 na 1,8

: pt wrz 21, 2012 21:48
autor: dzasper11
Bloki te same. Tak ze alternator pompa wody itd pasuje. Kup 1.8 blok z głowica załóż swój ssący i resztę gratów i musi chodzić.

Mk2/ swap 1,6 na 1,8

: pt wrz 21, 2012 23:48
autor: Eragon
Ew sprzedam Ci taki sam PN ,tyle ze u mnie gaźnik klęknął.

Re: Mk2/ swap 1,6 na 1,8

: sob wrz 22, 2012 15:52
autor: dam18
Eragon pisze:Ew sprzedam Ci taki sam PN ,tyle ze u mnie gaźnik klęknął.
Gaźnik to ja mam sprawny, tylko panewki skończyły swój żywot , włącznie z wałem korbowym.. Jaka cena by Cię interesowała za połówkę (słupek)silnika?

Czy miał ktoś do czynienia z silnikiem 1,8 GX? Czy dużo problemów sprawia? Czytałem że przy swapie jest trochę problemów.
A może polecacie jakiś dobry silnik który nie sprawił by dużych utrudnień przy swapie?

Mk2/ swap 1,6 na 1,8

: sob wrz 22, 2012 16:27
autor: dzasper11
dam18 pisze:A może polecacie jakiś dobry silnik który nie sprawił by dużych utrudnień przy swapie?
1.6 D nie sprawia problemów :bigok:
GX jest na mechanicznym wtrysku czyli do wymiany wiaska pompa paliwa trzeba dać itd i z racji tego ze wtrysk mechaniczny ma juz ponad 20 lat moga byc problemy. Najszybciej to tak jak pisałem kup blok i głowice od rp koszt kolo 300zł

Re: Mk2/ swap 1,6 na 1,8

: sob wrz 22, 2012 17:56
autor: dam18
dzasper11 pisze:
dam18 pisze:A może polecacie jakiś dobry silnik który nie sprawił by dużych utrudnień przy swapie?
1.6 D nie sprawia problemów :bigok:
GX jest na mechanicznym wtrysku czyli do wymiany wiaska pompa paliwa trzeba dać itd i z racji tego ze wtrysk mechaniczny ma juz ponad 20 lat moga byc problemy. Najszybciej to tak jak pisałem kup blok i głowice od rp koszt kolo 300zł
Sęk w tym że nie jestem miłośnikiem diesli więc on odpada.
Cóż mam czas na zastanowienie się, gofer na razie stoi w garażu i czeka na nowe serducho.

Mk2/ swap 1,6 na 1,8

: sob wrz 22, 2012 18:02
autor: dzasper11
to wszystko zależy od tego ile chcesz kasy zainwestować:P

Mk2/ swap 1,6 na 1,8

: sob wrz 22, 2012 18:32
autor: dam18
Majątku nie chce w niego pakować bo to jest tylko przejściowe autko , potem brat je dostanie. Dołożyłby się do naprawy i miałby konkretne serducho ale kasy brak.
Więc zadowolę się na razie 1,6/1,8 :)

Czy znasz może przybliżony koszt swapu na większy silnik np 1,8 rp lub coś w tym guście?

Mk2/ swap 1,6 na 1,8

: sob wrz 22, 2012 18:54
autor: dzasper11
Z biedy możesz zostawić skrzynie biegów. Kupujesz tylko silnik z głowica + monowtrysk z wiazka i kompem + dwie pompy paliwa do tego nowy rozrząd jakiś olej bedzie cos koło 600-700zł. Szukaj silnika na forum czasem sa za grosze.

Mk2/ swap 1,6 na 1,8

: pn wrz 24, 2012 11:28
autor: dam18
Mój silnik....
:shock:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tylko że ja nie mam dostępu do giełdy ;/

Mk2/ swap 1,6 na 1,8

: wt paź 09, 2012 11:50
autor: dam18
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Silnik kupiony, założony, odpalony i jeździ. Masa problemów była przy montażu ale dałem rade.
Silnik miał już wrócić do sprzedającego ale udało się wszystko ogarnąć.
Marne 1,6 znów przyzwoicie jedzie. Niebo a ziemia w porównaniu do poprzedniego silnika.

Temat można zamknąć.