swap z 1.4 na 1.6 aft
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
swap z 1.4 na 1.6 aft
Witam, zaczne od tego ze jestem na forum nowy i nieco nie zwiazany z golfami. Mam ibize 6k z 1996r z silnikiem 1.4. Silniczek otrzymał już chyba za wiele od zycia i sadzę ze w niedlugim czasie odejdzie w stan spoczynku. A ja w jego miejsce przy pomocy jakiegos mechanika chciałbym na jego miejsce wrzucić coś mocniejszego. Wiem że takie swapy wiążą sie z duzymi kosztami i przeróbkami a ja wcale nie chce otrzymywać nie wiadomo jakiej dużej mocy i 101km z silnika 1.6 aft znacznie by mi wystarczyła. Wiem że w golfach montowane były te same silniki i wstępnie chciałbym sie przygotować co bede musiał zmienić wraz z tym silnikiem? Wiązki, komputer? I czy mocowania silników trzeba będzie przerabiać? Ogólnie chciałbym wiedzieć co wiąze sie z taką wymianą? Bo nie widze zbytniego sensu aby wkładać spowrotem 1.4 60km. Pozdrawiam
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
swap z 1.4 na 1.6 aft
To samo co w przypadku golfa 3. A co trzeba wymienic przy golfie 3 znajdziesz w szukajce. Generalnie wszystko jest do wymiany włącznie ze skrzynią, wydechem i kilkoma innymi rzeczami.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
swap z 1.4 na 1.6 aft
Słyszałem że skrzyni nie trzeba. I niestey wyszukiwarka mi nic nie znalazła...
Edit: znalazłem temat ale w sumie nic konkretnego tam nie znalazłem bo użytkownik zrezygnował z tego rozwiązania.Tak czy inaczej chciałbym aby mi ktoś wymienił co trzeba będzie wymienić bo bodajże sprzęgło i skrzynia może zostać.
Edit: znalazłem temat ale w sumie nic konkretnego tam nie znalazłem bo użytkownik zrezygnował z tego rozwiązania.Tak czy inaczej chciałbym aby mi ktoś wymienił co trzeba będzie wymienić bo bodajże sprzęgło i skrzynia może zostać.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
swap z 1.4 na 1.6 aft
Słuchaj, napisalem Ci że nie może zostać, to znaczy że nie może. Znajdź sobie w internecie zdjęcia komory z AFT i zdjęcie komory z kazdym innym silnikiem 1,4/1.6 Silnik jest polozony na chlodnice w tych slabszych wersjach i ma wydech do przodu (na chlodnice). AFT ma wydech i ssanie od strony grodzi i zupelnie inny kąt mocowania.
Wymieniasz wszystko, silnik, skrzynię (bo ma zupełnie inny dzwon niż skrzynia z 1.4), wydechy (za mała średnica w 1.4) mocowania i elektronikę. Do tego jeszcze pompa paliwa mocniejsza będzie potrzebna (3 bary). Trzeba będzie też zmodyfikować układ chłodzenia. Roboty od cholery. Przy takiej rzeźbiej lepiej od razu iść w 2.0 albo 1.8 20V.
Wymieniasz wszystko, silnik, skrzynię (bo ma zupełnie inny dzwon niż skrzynia z 1.4), wydechy (za mała średnica w 1.4) mocowania i elektronikę. Do tego jeszcze pompa paliwa mocniejsza będzie potrzebna (3 bary). Trzeba będzie też zmodyfikować układ chłodzenia. Roboty od cholery. Przy takiej rzeźbiej lepiej od razu iść w 2.0 albo 1.8 20V.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Re: swap z 1.4 na 1.6 aft
Czytałem gdzieś że ktoś przy tym swapie zostawił skrzynie i jeździł tylko porostu było krótkie przełozenie i vmax 170.
Przy swapie na wiekszy silnik bede musiał jeszcze robić hamulce a to jednak koszta. W sumie zastanawiam sie teraz co zrobic czy nie wybrać jednak tego wiekszego silnika. Ile wyniosą mnie same czesci tj silnik, skrzynia i wiązki? Zawieszenie mam gwint ta technix więc tego myślę nie bede musiał zmieniać.
Przy swapie na wiekszy silnik bede musiał jeszcze robić hamulce a to jednak koszta. W sumie zastanawiam sie teraz co zrobic czy nie wybrać jednak tego wiekszego silnika. Ile wyniosą mnie same czesci tj silnik, skrzynia i wiązki? Zawieszenie mam gwint ta technix więc tego myślę nie bede musiał zmieniać.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
swap z 1.4 na 1.6 aft
silniki takiej jak 2E (2.0 115 koni) razem ze skrzyniami biegów i elektroniką są powszechnie dostępne i tanie jak barszcz. Kompletny zestaw można kupić za 1000-1200 złotych a to i tak sprzedający będzie się bardzo cieszył że znalazł kupca. W tej cenie można poprzebierać w dobrych motorach. Wychodził ten motor praktycznie we wszystkim z grupy vag w latach 90-95. Passaty, Golfy, Toledziaki, Ibizy, Cordoby. Heble obowiązkowo do wymiany, zawias może zostać.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Re: swap z 1.4 na 1.6 aft
Czyli nie koniecznie musi to być silnik z logo "seat"? Dobra ale czy silnik, skrzynia, komp i wiązki to wszystko?
No i pytanie czy duzo tam będzie robót i niekonwencjonalnych rozwiązań? Boje sie że nie znajde mechanika który by sie tego podjął (prosze mnie nie karcić, nie mam doświadczenia i co najważniejsze warunków i sprzetu do swapa ^^)
No i pytanie czy duzo tam będzie robót i niekonwencjonalnych rozwiązań? Boje sie że nie znajde mechanika który by sie tego podjął (prosze mnie nie karcić, nie mam doświadczenia i co najważniejsze warunków i sprzetu do swapa ^^)
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
swap z 1.4 na 1.6 aft
To jest juz pytanie z cyklu filozoficznych. Silnik, skrzynia komp i wiązki to nie wszystko, kupa dupereli jest potrzebna jeszcze, węże chłodzące, wydech, elementy mechanizmu wysprzęglika, jakieś rurki, uchwyty montażowe, no cała masa drobiazgów których nikt Ci tutaj nie wypisze. Ja takie swapy robilem wiele razy ale gdybym mial zrobic listę to i tak pewnie bym o częsci gratów zapomnial. Po prostu jak się taką robotę robi, to widać czego brakuje po drodze.
Niekonwencjonalnych rozwiązań nie będzie w ogole, bo ten silnik wychodził w cordobie fabrycznie, kwestia znalezienie kompletu gratów do przewalenia. Są mechanicy którzy podejmują się dużo bardziej skomplikowanych swapów - to co chcesz zrobic, to dla niektórych z nas proscizna
Niekonwencjonalnych rozwiązań nie będzie w ogole, bo ten silnik wychodził w cordobie fabrycznie, kwestia znalezienie kompletu gratów do przewalenia. Są mechanicy którzy podejmują się dużo bardziej skomplikowanych swapów - to co chcesz zrobic, to dla niektórych z nas proscizna
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Re: swap z 1.4 na 1.6 aft
Wiem też że trzeba będzie wymieniać licznik? Bo stary może przekłamywać i obrotomierz jest inny?
Hmm skoro tak to jaki silnik wybrać? Aby otrzymac kompromis między mocą a nie ogromnym spalanie. Wiem że będzie paliło więcej niz 1.4 i napewno to odczuje ale też nie chce nie wiadomo jakiego paliwożercy Zakładam ze 100km to jest minimum jakie chce mieć pod maską, ale też z planów jakie wiąże z autem, a wiąze takie ze chce auto doprowadzić do stanu świetności i jexdzić nim do zdarcia chciałbym też żeby silnik był w miare mało awaryjny. Więc co polecacie?
Hmm skoro tak to jaki silnik wybrać? Aby otrzymac kompromis między mocą a nie ogromnym spalanie. Wiem że będzie paliło więcej niz 1.4 i napewno to odczuje ale też nie chce nie wiadomo jakiego paliwożercy Zakładam ze 100km to jest minimum jakie chce mieć pod maską, ale też z planów jakie wiąże z autem, a wiąze takie ze chce auto doprowadzić do stanu świetności i jexdzić nim do zdarcia chciałbym też żeby silnik był w miare mało awaryjny. Więc co polecacie?
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
swap z 1.4 na 1.6 aft
Przeciez Ci napisalem co polecamy Będzie palić tyle co 1,6 a mocy będzie więcej.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
swap z 1.4 na 1.6 aft
Pytanie z innej beczki. Znalazlem silnik z golfa IV 1.8T kompletny do swapu tj. silnik, skrzynia, komp, wiązki, el wydechu, filtr powietrza itp. Cena to 1900zł. Co sądzicie'? Opłaca sie to wogóle czy zbyt duzo rzeźby będzie przy tym?
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
swap z 1.4 na 1.6 aft
Za dużo rzeźby będzie (dolot, lutowanie i cięcie elektryki, immo, zegary, przeróbki wydechu)
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Re: swap z 1.4 na 1.6 aft
Jako że ostatnio wypadaja mi inne wydatki, i te związane z silnikiem będą ograniczone musze znaleźć jakąś tanią i dobrą alternatywe związaną ze zmianą silnika... Nie chce jeszcze raz pchać sie w ten sam silnik czyli 1.4 60km, a obecny klęka zastanawiam sie czy nie włożyć 1.6 aft. Czytałem gdzieś że ktoś robił taki swap bez zmiany skrzyni, i dało radę. Jak uważacie?
swap z 1.4 na 1.6 aft
czy ty umiesz czytać, masz napisane że skrzynia do wymiany przy zmianie silnika
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości