Strona 1 z 1
[mk3] 1.8 ABS swap
: sob mar 24, 2012 20:09
autor: vtu
Witam,
Sprawa następująca: do niedawna bylem szczęśliwym posiadaczem mk3 1.8 gt silnik abs. Parę dni temu, podczas jazdy spod auta wypadło mi koło pasowe wału korbowego, zapewne sieczka w silniku.
Pogodziłem się z tym ze najprościej i najtaniej będzie kupić nowy silnik. I tu pojawiła się opcja swapa. Kupno i wstawienie gołego abs'a wyjdzie mnie najtaniej, a jak ze zmianą na 2e?
1.Jak maja się koszta w obydwu przypadkach, rozumiem ze do 2e potrzebuje dodatkowo komputera i wiązki?
2.czy zamontowana instalacja gazowa może nie pasować do 2e (stagg/lovato 6-letnia nie wiem której generacji)?
3.No i podstawowe pytanie, opłaca się? czy stosunek ceny do przyrostu mocy będzie niewspółmierny?
Re: [mk3] 1.8 ABS swap
: czw mar 29, 2012 08:26
autor: RFS89TST
Witaj, czytalem gdzies na forum, ze wsadzenie silnika i podlaczenie wszystkiego to koszt ok 700zł, bo silnik wsadzasz prawie ten sam. Potrzebujesz silnik, skrzynia zostaje i tylko komp od 2e i wiazka. Rowniez ten temat mnie ciekawi
[mk3] 1.8 ABS swap
: czw mar 29, 2012 17:00
autor: Pawel_Mk2
jesteś pewny ze silnik jest uszkodzony ? jest to bezkolizyjny silnik jak pasek pęknie rozrzadu to nic. A że koło od rozadu odleciało widocznie slabo dokręcone bylo, ono napedzo pasek altka i ewentualnie wspomaganie.wiec czemu piszesz ze sieczka w silniku ? Napisz dokladniej w czym problem a nie od razu zeby motor wymieniac
[mk3] 1.8 ABS swap
: ndz kwie 01, 2012 00:59
autor: vtu
Na kole pasowym też leży pasek rozrządu, wyleciało bo pękła śruba. ABS z tego co słyszałem od mechaników bezkolizyjny nie jest a w internecie zdania są różne.
Generalnie auto już czeka na przekładkę u mechanika, fartownie dorwałem drugiego ABSa, z pewnego źródła i to w zasadzie za darmo
sama robota ma mnie wynieść około 300zł
Naprawiać obecnego nie chciałem bo prócz przestawionego rozrządu brał olej i ogólnie był to chyba najsłabszy element tego auta. Jak będzie sprawować się nowy dowiem się we wtorek albo środę.
[mk3] 1.8 ABS swap
: ndz kwie 01, 2012 06:56
autor: RFS89TST
ABS nie jest zły, jak będą robić ci rozrzad, to jak chcesz wloz walek od 2e i bedzie pare kucy wiecej
[mk3] 1.8 ABS swap
: pn kwie 02, 2012 22:22
autor: Pawel_Mk2
niekoniecznie dojdzie kucy wątpię czy 5 chociaż i moment sie przeniesie w gore powyzej 3 tys bedzie ciagnał a dol oslabnie, testowałem sam
[mk3] 1.8 ABS swap
: pn kwie 02, 2012 22:38
autor: RFS89TST
zalezy jaki walek wlozysz tzn. czy bedzie mial gorne krzywki zaokraglone to do dupy, a jak ostre to jest zajebioza. kolega Pewnie zalozyl ten z gotszymi
mozesz wlozyc kolektor wydechowy od 2e
[mk3] 1.8 ABS swap
: wt kwie 03, 2012 11:53
autor: Pawel_Mk2
rownie wazne sa krzywki ssace jak i wydechowe,a mialem na mysli walek od gx co jest prawie jak 2e
[mk3] 1.8 ABS swap
: wt kwie 03, 2012 22:53
autor: RFS89TST
prawie robi roznice, 2mm roznicy, to inne wlasciwosci