Strona 1 z 2

co to jest kompresor

: ndz kwie 09, 2006 20:26
autor: Ferdas
heh może mi ktoś wyjaśnić co to dokladnie jest ten kompresor na jakiej zasadzie dziala czy duzo zwieksza moc i spalanie i ile takie cos może kosztować z montażem i czy sie to oplaca do golfa 3 vr6 dolożyć??

: ndz kwie 09, 2006 20:37
autor: Adrian1980
Doładowanie mechaniczne jest to doładowanie, w którym sprężarka napędzana jest wprost od wału korbowego poprzez pasek klinowy lub za pomocą przekładni zębatej, a więc zachodzi połączenie mechaniczne pomiędzy sprężarką, a źródłem jej napędu (stąd nazwa tego rodzaju doładowania).
Sprężarki mechaniczne praktycznie stosowane były już podczas pierwszej wojny światowej w silnikach lotniczych. We współczesnych samochodach wystepują np. w Mercedesie, gdzie wszystkie modele zaopatrzone w tego typu sprężarkę (Rootsa) noszą dopisek "Kompressor".


Obrazek


heh ceny looknij tu http://www.godula.cc.pl/index.php?mode=komp_vw

: ndz kwie 09, 2006 21:59
autor: Ferdas
ty sobie coś takiego sprawiłeś?? jeśli tak to ile zabuliles za to??

: ndz kwie 09, 2006 22:34
autor: ml2210
W PL obecnie są tylko trzy znane VR-y na kompresorach.

: pn kwie 10, 2006 07:39
autor: TAZ
W tym jeden twój ML.

: pn kwie 10, 2006 08:12
autor: ml2210
No co ty TAZ, serio? :bajer:

A poza mną Strog i dub2. :pub:

: wt kwie 11, 2006 10:34
autor: el Kopyto
Ale jest jedno małe ale, fakt że przy kompresorze nie ma "dziury turbo" bo zaczyna działać razem z silnikiem, ale wprowadza opory mechaniczne i sprawność silnika maleje, iaczej jest w turbodoładowaniu bo gazy wylotowe które w samochodach z kompresorem są tracone są tu wykorzystywane do napędu turbiny. (oczywiście są opory przepływu spalin, ale nie są współmierne z oporami mechanicznym kompresora). Krótko Kompresor wprowadza straty, turbosprężarka odzyskuje energie ze spalin.

: wt kwie 11, 2006 10:58
autor: ml2210
el Kopyto pisze:wprowadza opory mechaniczne i sprawność silnika maleje
Fakt.
Do napędu kompresora silnik musi spożytkowac dużo energii.
Słyszłem kiedyś że największe kompresory potrzebują pow. 150 KM by w ogóle się ruszyć.
Ale jednocześnie jest coś takiego jak efektywność kompresora, która bezpośrednio wpływan na stosunek zużytej energii do wytworzonej.
Rotrexy mają sprawność około 98%, dla porównania Vortechy coś ponad 70%, jeśli dobrze pamiętam.
Czyli ponad 20% mocy jest tracona na samo kręcenie kompresora.
Jak to w życiu, nie ma nic za darmo. :bajer:

Tu porównanie kompresorów o podobnej mocy maxymalnej pow. 600KM:

Tu specyfikacja Rotexa SP38:
- Torque-on-demand
- Speed up to 250,000 rpm
- Efficiency up to 98 percent
- Compactness
- Reliability
- Low NVH
- Low cost

A tu Vortecha V-1:
- Straight cut spur gear
- Fits engines up to 680 horsepower
- Maximum airflow: 1,000 CFM *
- Maximum boost pressure: 20 PSI *
- Maximum impeller speed: 50,000 RPM
- Adiabatic efficiency: 72% **
- Available with straight or curved discharge and clockwise or counterclockwise rotation
** Efficiency shown is for straight discharge. Curved discharge is 1-2% lower.

: wt kwie 11, 2006 12:29
autor: Sałyk
ml2210 pisze:Słyszłem kiedyś że największe kompresory potrzebują pow. 150 KM by w ogóle się ruszyć.
dokładnie tyle potrzebuje kompresor w SLR :hehe:

: wt kwie 11, 2006 22:22
autor: Kapibara
Sałyk pisze:dokładnie tyle potrzebuje kompresor w SLR
on chyab ma 2 turbiny

: wt kwie 11, 2006 23:00
autor: ml2210
Kapibara pisze:
Sałyk pisze:dokładnie tyle potrzebuje kompresor w SLR
on chyab ma 2 turbiny
:rotfl: :rotfl: :rotfl:

: śr kwie 12, 2006 09:18
autor: Kapibara
Kapibara napisał/a:
Sałyk napisał/a:
dokładnie tyle potrzebuje kompresor w SLR


on chyab ma 2 turbiny
?????????

: śr kwie 12, 2006 09:31
autor: CYBER
Sałyk pisze:
ml2210 pisze:Słyszłem kiedyś że największe kompresory potrzebują pow. 150 KM by w ogóle się ruszyć.
dokładnie tyle potrzebuje kompresor w SLR :hehe:
blowery w american muscle potrafia pobrac nawet 500 HP, ale ich zastosowania po przekalkulowaniu strat podnosi moc na czysto nawet znacznie wiecej niz o 600 HP. tylko tam maja deczko wieksze silniki :D

: śr kwie 12, 2006 10:18
autor: ml2210
CYBER pisze:
Sałyk pisze:
ml2210 pisze:Słyszłem kiedyś że największe kompresory potrzebują pow. 150 KM by w ogóle się ruszyć.
dokładnie tyle potrzebuje kompresor w SLR :hehe:
blowery w american muscle potrafia pobrac nawet 500 HP, ale ich zastosowania po przekalkulowaniu strat podnosi moc na czysto nawet znacznie wiecej niz o 600 HP. tylko tam maja deczko wieksze silniki :D
Fakt.
Ale chodziło mi raczej o normalne streetowe dmuchawy do aut drogowych,
a nie o potworne, klocowate, dragowe, amerykańskie bestie dmuchające w 8 litrowy silnik np. 1600KM. :satan: