Strona 1 z 2

Niska zawieszka MK1

: sob kwie 01, 2006 23:01
autor: CYBER
VWitam

wiec stalo sie co sie mialo stac, moje przednie zawieszenie lezy w elementach pierwszejszych na zwalce. zapodae nowe gumki, pier.doleczki i inne tegesy, jednoczesnie kozystajac z okazji chce zrobic pozadek z zawieszneiem. do tej pory zasuwalem na jakichs ponoc oryginalnych ale krotkich springach z golfa, do tego mialem seryjny zbyt dlugi amor. jakos rade dawalem ale lupalo przy ekstremalnych dziurskach. czy ktos z Was ma tutaj jakas rade co mozna dlubnac w ramach szeroko pojetej sportowej przerobki tego elementu zawieszki? mam na wzgledzie skrocenie amorka na tokarce, jednak czy ktos ma jakis jeszcze dodatkowy pomysl co mozna z tym fantem niejako przy okazji zrobic jak juz to lezy na czesci rozebrane ???

pozdrawiam :)

: sob kwie 08, 2006 12:29
autor: Vwmaniak
Absolutnie nie bawił bym sie w skrócanie amortyzatora. Jest to taki element, który po amatorskiej przeróbce szybko się sypnie. Jeśli chcesz jeździć bezpiecznie, nie ma innego wyjścia jak kupic sportowy kit dedykowany do MK1. Auto będzie sztywne, trzymać się drogi i cały zestaw długo Ci posłuży.

: sob kwie 08, 2006 12:52
autor: CYBER
ok, jaki zestaw proponujesz? cena? dostepnosc? zywotnosc?

: sob kwie 08, 2006 16:16
autor: Vwmaniak
SuperSport dostępne obnizenia przód/tył 40/40 60/40 60/60. Do niedawna widywałem oferty na allegro. Cena ok 750zł za komplet. Na allegro znalazłem zawieszenie innego producenta "Technix", cena za komplet 640zł i plusem tego zawieszenia jest mozliwośc regulacji wysokości z tyłu. Niestety nie wiadomo czy producent ten jest solidny i sprzęt posłuży długo.

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=95363480

Na allegro znalazłem też zawieszenie 40/40 innego, bardziej renemowanego producenta "GT Cup Line" Cena jest troszke wyższa bo 739zł.

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=95376600

: sob kwie 08, 2006 19:03
autor: Macior
http://www.ompracing.it/en/tuningen.htm kup cos markowego, do tego moga byc bilsteiny B6 lub B8, tylko troszke drogo wyjdzie.

: ndz kwie 09, 2006 01:26
autor: CYBER
zawieszenie z bilsteinami B6 czy lepszymi bedzie zbyt twarde. auto ma wyposazenie sportowe, ale zawieszenie musi byc niestety tuningowe. stan drogi w dziurze jest masakryczny.

: ndz kwie 09, 2006 11:26
autor: Macior
Ja w audi jeżdze na B8 i HR drugi rok i nie ma tragedi. Pozatym bilsteiny B6 i B8 można regulowac poprzez wymiane oleju i prezpustów wewnątrz. Sporo znajomych jeździ na B6 na grubej rurze w KJS od paru lat i nic się niedzieje. Minusem tego rozwiązania jest to że tylko w Warszawie jest firma która potrafi je regulowac. Można też kupic dedykowany zestaw OMP spręzyny i amory, miałem w poprzednim aucie, przejechałem ponad 100.000km na tym zestawie, świetnie wybiera nierówności i dołki. Z mojego doświadczenia radze dołożyc i kupic raz, a dobrze.

: pn kwie 10, 2006 07:41
autor: TAZ
Chyba ratuje cię gwint Koni z regulacją tłumienia i skoku. Ale do MK1 cena będzie prawie zabójcza.

: pn kwie 10, 2006 22:10
autor: Macior
KW też ma w ofercie gwint z regulacją odbicia i dobicia, widziałem nawet kit z zewnętrznymi zbiornikami na powietrze, niestety 10tyś za zawias to nawet ja nie dam :)

: pn kwie 10, 2006 22:52
autor: CYBER
no, dobra, Panowie, wracamy na ziemie, owe firmy GT Cup Line albo Evo Technix. pierwsze rok gwarancji, drugie dwa lata. czy ktokolwiek to ma wsadzone w auto ???

: wt kwie 11, 2006 22:47
autor: CYBER
chetnie by mnie bylo stac na renomowana firma. ale jeszcze musze auto pomalowac, zlozyc nowa elektryke, przewody hamulocwe, paliwowe i inne, do tego zrobic ta zaawieche i poskladac do konca. no i jeszcze szelki musze miec. niestety terminy mnie gonia a fura wyjechac musi.

dobra, teraz poprosze o jakies przykladowe fotki golfa MK1 na zawiasie -40 i -60 dla porownania. zaraz posprawdzam w VWProjektach, ale jak by ktos mial jeszcze cos ...

:)

najgorsze w tym wszystkim jest to, ze tym autem mam zamiar jezdzic deczko na maksa na torze, czyli ile fabryka i konstruktor dal. no i dlatego tak kwekam o tej zawieszce. w sumie te 640 zl to nie pieniadze za zawieszenie ...

: śr kwie 12, 2006 23:46
autor: Vwmaniak
Jesli chcesz po torze śmigać to nie ma wielkiej filozofii - musi byc twardy. Ratuje Ci jeszcze gwint z reg. prześwitu i twardości.

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=96949722


PS. Golf na -40mm wygląda jeszcze jak terenowy, a o bardzo dobrych warunkach trakcyjnych nie ma nawet mowy przy szybkiej jeździe szczególnie na torze, gdzie wiadomo wyciska sie wszytsko z wozu. A w gwinciku wszystko sobie pięknie zestroisz do indywidualnej charakterystiki jazdy.

: czw kwie 13, 2006 01:34
autor: CYBER
VWmaniak - masz racje, problem w tym ze zawiecha do ktorej prowadzi link ma tylko regulacje wysokosci. twardosc jest = const. : (((

pzdr

: czw kwie 13, 2006 09:56
autor: Vwmaniak
Jeszcze jeden gwincik, ale równiez tylko z reg. wysokości. 2000PLN

http://sklep.vwzone.pl/product_info.php ... ucts_id=92

Do usztywnienia budy przydadzą Ci się jeszcze rozpureczki. Na torze będą panowały spore przeciążenia:

http://sklep.vwzone.pl/product_info.php ... cts_id=164

Troche szukałem jakiegoś zawiasiku ale nie udało mi sie znaleźć czegos z reg. twardośći. Jeśli gdzieś juz taki znajdziesz to cena pewnie wyniesie kilka tysięcy. Myśle ze optymalnym zawiasikiem będzie ten za 1390 . Bo w oposie zawieszenia SuperSport'a pisze, ze ma dobre włąsciwosci drogowe, czyli bardzo twarde nie będzie, a ten zawias za 1390 jest ponoć o charakterystyce sporotwej. Zresztą zciśniesz sprężynke to musi zrobić sie troszke twardszy.


Pozdrawiam