Air/Fuel Ratio Gauge
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Air/Fuel Ratio Gauge
Witam. Nie wiem czy w dobrym dziale umiesciłem, ale do rzeczy.
Zakupiłem ostatnio AFR i dzisiaj do mnie dotarł. Jednak mam z nim mały problem, bo instrukcja różni się od wskaźnika.
W instrukcji są trzy kable: czerwony ( +12V ), czarny ( masa ), biały ( sygnał ).
Natomiast w urządzeniu jest 5 przewodów: dwa czerwone ( jeden lekko grubszy i bardziej czerwony od drugiego ), dwa czarne i jeden zielony.
Problemu by nie było, gdyby wskaźnik dało się rozmontować, ale niestety za bardzo się nie da. ( zaciśnięta "oprawka" jak kapsel na butelce piwa ). Wtedy można by się dowiedzieć czemu są po dwa czerwone i czarne przewody, ale tak to to ciężko wywnioskować.
Wskaźnik jest firmy inxx, a kupiłem go, żeby wiedzieć jak pracuje sonda podczas jazdy, pod obciążeniem silnika.
Zakupiłem ostatnio AFR i dzisiaj do mnie dotarł. Jednak mam z nim mały problem, bo instrukcja różni się od wskaźnika.
W instrukcji są trzy kable: czerwony ( +12V ), czarny ( masa ), biały ( sygnał ).
Natomiast w urządzeniu jest 5 przewodów: dwa czerwone ( jeden lekko grubszy i bardziej czerwony od drugiego ), dwa czarne i jeden zielony.
Problemu by nie było, gdyby wskaźnik dało się rozmontować, ale niestety za bardzo się nie da. ( zaciśnięta "oprawka" jak kapsel na butelce piwa ). Wtedy można by się dowiedzieć czemu są po dwa czerwone i czarne przewody, ale tak to to ciężko wywnioskować.
Wskaźnik jest firmy inxx, a kupiłem go, żeby wiedzieć jak pracuje sonda podczas jazdy, pod obciążeniem silnika.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Air/Fuel Ratio Gauge
Po rozwiązaniu przewodów widać po jednym grubszym czerwonym i czarnym, a także po jednym czarnym i czerwonym cieńszym.
Po podłączeniu tych grubszych do zasilacza włącza się podświetlanie, ale po podpięciu pary cieńszych przewodów nic się nie dzieje.
Sądzę, że zielony to sygnał z sondy, ale do czego są te pozostałem dwa przewody ?
Po podłączeniu tych grubszych do zasilacza włącza się podświetlanie, ale po podpięciu pary cieńszych przewodów nic się nie dzieje.
Sądzę, że zielony to sygnał z sondy, ale do czego są te pozostałem dwa przewody ?
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Air/Fuel Ratio Gauge
może do pracy wskaźnika ? tak jak z zegarkami VDO osobne podświetlenie i osobne do działania wskaźnika i sygnał
Air/Fuel Ratio Gauge
Grzebiąc w sieci znajduję informacje, że spora część wskaźników ma 3 przewody ( jak w instrukcji od tego wskaźnika ). Podświetlanie i sygnał. Podświetlanie ( +12V ) po stacyjce i stała masa. Pewnie z tond taki wskaźnik na 3 przewody bierze prąd, ale tutaj to nie mam pojęcia.
Rozebranie go by wyjaśniło, ale nie idzie bez zniszczenia obudowy.
Rozebranie go by wyjaśniło, ale nie idzie bez zniszczenia obudowy.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Air/Fuel Ratio Gauge
Jutro tak zrobię, jak znajdę chwilę czasu na wypad do sklepu po końcówki do wpięcia się w przewód ( nie chce go ciąć ani skrobać z izolacji ) i po przewód najlepiej jakiś ekranowany na sygnał z sondy.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Air/Fuel Ratio Gauge
Sprzedawca mi napisał, że instrukcja konkretnie do tego wskaźnika jest błędna ( pomyłka producenta ).
Napisał, że:
zielony - sygnał z sondy
czerwony - +12V stały
czarny - masa stała
czerwony - +12V po stacyjce
czarny - masa
Tyle, że nie wie, który czerwony stały, a który po stacyjce.
Wychodzi na to, że grubszy czerwony i czarny po stacyjce, bo po podpięciu pod źródło zasilania włącza się podświetlanie.
Dzisiaj będę kombinował z podłączeniem.
Napisał, że:
zielony - sygnał z sondy
czerwony - +12V stały
czarny - masa stała
czerwony - +12V po stacyjce
czarny - masa
Tyle, że nie wie, który czerwony stały, a który po stacyjce.
Wychodzi na to, że grubszy czerwony i czarny po stacyjce, bo po podpięciu pod źródło zasilania włącza się podświetlanie.
Dzisiaj będę kombinował z podłączeniem.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Air/Fuel Ratio Gauge
Gawior, zmostkuj czerwone i czarne i daj po stacyjce - po co Ci bez stacyjki ew. wskazania?
Air/Fuel Ratio Gauge
Czarne i czerwone puściłem razem z podświetlania licznika ( było mi najbliżej i najprościej ).
Jednak wskaźnik chyba jest walnięty, bo nic nie wskazuje. Sprawdzałem na VAG-u i sonda zmienia wartości. Kiepsko bo kiepsko, ale jednak.
Sprawdziłem multimetrem kabel którym pociągnąłem sygnał i też wartość się zmienia, czyli dochodzi do wskaźnika, a ten ani drgnie.
Tak więc coś tu jest nie tak.
Jak można sprawdzić sam wskaźnik, nie uszkadzając go ?
Jednak wskaźnik chyba jest walnięty, bo nic nie wskazuje. Sprawdzałem na VAG-u i sonda zmienia wartości. Kiepsko bo kiepsko, ale jednak.
Sprawdziłem multimetrem kabel którym pociągnąłem sygnał i też wartość się zmienia, czyli dochodzi do wskaźnika, a ten ani drgnie.
Tak więc coś tu jest nie tak.
Jak można sprawdzić sam wskaźnik, nie uszkadzając go ?
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Air/Fuel Ratio Gauge
Zasilanie "+" i "-" i kabel do sondy gdzieś do istniejącego połączenia ( ECU - sonda lambda ).
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Air/Fuel Ratio Gauge
a weź sobie zbadaj jakie masz napięcie na tych kablach, bo stawiam browara że poniżej 12v ;] wepnij się w pewny plus (po stacyjce) a nie w taki po oświetleniu ;]Gawior pisze: z podświetlania licznika
Air/Fuel Ratio Gauge
Zasilanie mierzyłem. Wolałem sprawdzić wszystko, łącznie z tym, czy występuje jakaś zmiana na kablu sygnałowym od sondy. Tak samo VAG pokazywał, że jakoś tam sonda pracuje.
Na zasilaniu było 12V, a we wskaźniku tylko podświetlanie działało.
Jednakże dzisiaj jeszcze podepnę wskaźnik jeszcze raz, tyle że pod maską na próbę, bez ciągnięcia kabli.
Na zasilaniu było 12V, a we wskaźniku tylko podświetlanie działało.
Jednakże dzisiaj jeszcze podepnę wskaźnik jeszcze raz, tyle że pod maską na próbę, bez ciągnięcia kabli.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości