Strona 1 z 1

Hydrauliczny hamulec ręczny do ...

: wt mar 28, 2006 10:31
autor: CYBER
wvitam

nadszedl ten wielki dzien kieyd to mam chwile zeby na forum cos namazgrolic bardziej sensownego niz niewyartykuowane zapytania ile oraz jak. otoz, w ostatnim czasie ukonczylem budowe klatki bezpieczenstwa w moim malenstwie (dla niezapoznanych z tematem jest to Golf MK1) i obecnie pracuje nad kolejnymi wynalazkami. na dzien wczorajszy zakonczylem budowe hydraulicznego hamulca recznego, zostalo mi go pomalowac, zamontowac (ale musze miec jeszcze mase innych gratow do tego) oraz dorobic dzwignie. poki co fotki oraz szczegolowy opis moich wysilkow znajduje sie na

www.marekczekaj.net

zapraszam -> nowa wersja/motoryzacja/moj VW/modyfikacje/hydrauliczny reczny

strona jest w trakcie mozolnej budowy, stad tez jeszcze nie ma tam zbyt wiele, ale ...

a na zachete fotka :)

Obrazek

zapraszam :D

(reszta wymienionych na stronce elementow w przygotowaniu albo gotowe materialy oczekuja na wsadzenie ich na www)

: wt mar 28, 2006 20:39
autor: evolution
nie kumam po co dwie pompy, wystarczy jedna dwusekcyjna i jest oki a wymiary zestawu duzo mniejsze

: wt mar 28, 2006 22:36
autor: CYBER
evolution: masz racje, jedyne o co zapytam to o symbol pompy i z czego jest i ile kosztuje, tak zeby miala dwie sekcje i zeby jej wejscia i wyjscia posiadaly gwint

pozdrawiam

: śr mar 29, 2006 08:14
autor: evolution
kupujesz pompe z duzego fiata wyciagasz gumki od zbiorniczka plynu dajesz tokarzowi on nacina w tym otworze gwint o skoku 1mm robi tulejki z otworem m 10x1 wzglednie m10x1,25, dokladnie pod przewod i lata, zrobilem tak nie raz i jest oki wytrzymalosc nacinanego gwintu jest nieproownywalnie wieksza od wytrzymalosci gwintu m10x1 wiec jest bezpieczne. p.s. widzialem na fotkach na stronie ze tokarke masz:P

: śr mar 29, 2006 08:33
autor: CYBER
mam dostep, owszem, myslalem nawet nad taka opcja, jednak nie chcialem ingerowac w oryginalnosc pompy. wiem ze sie da, kiedys sie kumpel uparl i spawal pompy i tez dzialalo. a tu mam oryginal. rozwiazanie o ktorym mowisz biedzie dzialac, jedyne co to trzeba sie napocic zeby naprawde dobrze ustawic osiowosc otworu wzgledem wytaczaka. kiedys tokarke mialem na miejscu, teraz musze fruwac 30 km zeby miec po znajomosci :( wszystko sie popieprzylo :(

: czw mar 30, 2006 21:54
autor: evolution
CYBER pisze:mam dostep, owszem, myslalem nawet nad taka opcja, jednak nie chcialem ingerowac w oryginalnosc pompy. wiem ze sie da, kiedys sie kumpel uparl i spawal pompy i tez dzialalo. a tu mam oryginal. rozwiazanie o ktorym mowisz biedzie dzialac, jedyne co to trzeba sie napocic zeby naprawde dobrze ustawic osiowosc otworu wzgledem wytaczaka. kiedys tokarke mialem na miejscu, teraz musze fruwac 30 km zeby miec po znajomosci :( wszystko sie popieprzylo :(
czasami trzeba osobiscie nie chcialbym byc pilotem i miec to pod nogami co pospawales:) trochu szerokie

: pt mar 31, 2006 07:13
autor: CYBER
:P szerokosci ma 12,6 cm, weziej sie nie dalo. przy jednej pompie bylo by 6,6 cm. nie jest to wiec znow jakos przesadnie szerokie, poza tym jest znacznie wezsze niz fabryzny tunel. rozweiazanei z pompom o kotrej mowisz tez nie bylo by wiele wezsze, wiec nie widze problemu. do tego mozna to zamontowac nad tunelem z tylu za plecami. na pewno jakos sprawe zamontowania sensownie rozwiaze, beda fotki ;)

: pt mar 31, 2006 19:34
autor: evolution
ja montowalem w swoim na bocznej scianie tunelu tak ze dzwignia byla pionowo do gory z eska na lewo w kierunku kierownicy tak ze skok mialem 5 do 7 cm i dzwignia 14 od kierownicy

: pt mar 31, 2006 21:32
autor: CYBER
czyli mowisz ze 14 cm do kiery jest ok? ja bede chcial hydraulike zamontowac nad tunelem, obk jeszcze wcisne mieszalnik do biegow, bede chcial to tak spasowac, zeby przy kierownicy byly biegi a nieco bardziej na prawo i troche do tylu wyprowadzic dwignie recznego. duzym dylematem sa dla mnnie wlasnie odleglosci od kierownicy oraz wysokosci na jakich to warto robic, dodatkowo przy mieszalniku ewentualne pochylenie plaszczyzny wbicia biegow. jakies sugestie?

: sob kwie 01, 2006 20:49
autor: evolution
A ja dzis stwierdzilem ze w osce na nic hydrolapa wystarczy potrenowac i nawet uzycie recznego staje sie zbedne przy nawrotach, auto samo nawraca, efekt dwie rece sa do wykonania innych czynnosci :):)

: sob kwie 01, 2006 22:57
autor: CYBER
tez racja, ale trzeba wiedziec co i jak. ja jednak osobiscie wole miec ten komfort posiadania niz go nie miec a potrzebowac.

nie odpowiedziales w sprawie tych odleglosci ?

: ndz kwie 02, 2006 13:17
autor: evolution
mieszalnik od biegow byl lekko z tylu i nizej niz raczka od hydrolapy hydrolapa z produ po prawej. a co do miec czy nie miec hydrolapy wystarczy opanopwac lewa do perfekcji i jest po sprawie