Strona 1 z 2

~~~Dolot powietrza mkII 16V~~

: ndz mar 19, 2006 23:03
autor: Tomasz
Chciałbym jak najlepiej dotlenic mojego potworka pod maską cały dolot jest seryjny chodzi o to gdzie najlepiej skierowac rure ktora dochodzi do puchy filtra ewentualnie jakieś propozycje jak zrobic cały dolot zeby było lepiej oczywiście wtrysk mechaniczny. Pozdrawiam [/b]

: pn mar 20, 2006 07:46
autor: evolution
proponuje uciac dolna czesc puszki filtra po prawej stronie i zabranie weza z cieplym powietrzem z tylu napewno pomoze

: pn mar 20, 2006 09:50
autor: Tomasz
czyli ta rurke co idzie wenatrz puszki wywalic kompletnie doprowadzic do puszki nowa wieksza i skierowac ja tak zeby zasysala jak najwiecej zimnego powietrza dobrze rozumuje???

: pn mar 20, 2006 18:46
autor: sas_gti
innymi słowy - wywal rurke która idzie od kolektora wydechowego za silnikiem do tylnej ściany puszki....i wytnij w puszcze od dołu troche plastiku, tak 1/3 albo połowe denka....sam tak mam i jęczy nieźle, czy cos daje to cieżko powiedzieć bez hamowania....raczej nie ma na co liczyć ....pozdro

: śr mar 22, 2006 00:19
autor: Tomasz
coś pomodze z tym dolotem dzięki za zainteresowanie pozdrawiam :pub:

: śr mar 22, 2006 09:22
autor: el Kopyto
Proponuje zmienić także rurę dolotoąwą na gładką metalową i do tego zaizolowaną z zewnątrz, oraz wystudzenie kolektora dolotowego i zaizolowanie go. Pomaga

: śr mar 22, 2006 23:05
autor: Tomasz
el Kopyto pisze:Proponuje zmienić także rurę dolotoąwą na gładką metalową i do tego zaizolowaną z zewnątrz, oraz wystudzenie kolektora dolotowego i zaizolowanie go. Pomaga
czym zaizolować i jak wystudzić ten kolektor?

[ Dodano: Sro Mar 22, 2006 10:07 pm ]
wyczytałem gdzieś na forum ze ustawienie odpowiednio kolektora do glowicy cos da prawda to?

: czw mar 23, 2006 08:52
autor: el Kopyto
Ja zrobiłem to tak. Na razie jest to zabudowane blachą miedzianą, tak że tworzy się jakby puszka do której doprowadziłem przewody z powietrzem napływającym z przodu samochodu tak że powietrze omywa kolektor i wewnętrzną część miedzianej "puszki" na zewnątrz założyłem miedzianej "puszki" założyłem osłonę z blachy nierdzewnej (cynkowana, aluminiowa, jaką chcesz bule dało się dobrze połączyć tzn, skleić lutować) i doprowadziłem do niej dwa grubsze przewody z powietrzem napływającym z przodu samochodu tak że obmywa zewnętrzną część puszki miedzianej. Następnie należy tą puszkęzewnętrzną zaizolować czymś co ograniczy wnikanie ciepła z silnika np. pianka poliuretanowa Ważne żeby to coś się nie paliło i nie topiło), i jeszcze jedno najgorszą częścią tego ustojstwa jest ta część która jest blisko turbiny bo tam jest najcieplej, musiałbyś się w tym miejscu bardzo postarać.

[ Dodano: 23 Mar 2006 07:55 ]
[ Dodano: Sro Mar 22, 2006 10:07 pm ]
wyczytałem gdzieś na forum ze ustawienie odpowiednio kolektora do glowicy cos da prawda to?[/quote]

A co znaczy ustawienie kolektra do głowicy? Jeśli chodzi o to czy jest nad kolektorem wydechowym czy po przeciwnej stronie to oczywiście bardzo duża rużnica, ale nie robi się tak prz turbodoładowaniu.

: czw mar 23, 2006 11:38
autor: sas_gti
a moze koledze chodziło o spasowanie kolektora wydechowego do kanałów wydechowych, tj taka obróbka tych elmentów żeby na łączeniu tj na flanszach nie było żadnych zębów ani występów zakłócających przepływ spalin.....moze o to chodziło ale nie wiem.....

: czw mar 23, 2006 11:57
autor: el Kopyto
Na dolocie też jest co poprawiać i moożna polerkę strzelić.

: czw mar 23, 2006 20:08
autor: evolution
dokladnie dopasowanie kanalow i ich polerka pomaga duzo ale trza by bylo dostarczyc wiecej zimnego powietrza wiec dolot opisany wyzej pomaga bo 1 ma wiekszy przekroj 2 dostarcza zimne zamiast cieplego powietrza

: pt mar 24, 2006 07:56
autor: el Kopyto
I jeszce jedno, mianowicie jak masz szczelny silnik to możesz pozbyć się odmy i skierować ją pod samochód a wąż od filtra powietrza zaślepić.

: pt mar 24, 2006 09:57
autor: Tomasz
el Kopyto pisze:A co znaczy ustawienie kolektra do głowicy?
ustawianie kanałów kolektora dolotowego tak zeby się idealnie pokrywały z kanałami w głowicy

: pt mar 24, 2006 10:08
autor: el Kopyto
Tomasz pisze:
el Kopyto pisze:A co znaczy ustawienie kolektra do głowicy?
ustawianie kanałów kolektora dolotowego tak zeby się idealnie pokrywały z kanałami w głowicy
To zawsze ma znaczenie, bo jak będzie próg, albo wystająca uszczelka to wprowadzi ci to zawirowania, ale i tak nie masz za bardzo nożliwości ustawiania tego bo to ustalają śrubi i nie za bardzo masz jak reguować, a tym bardziej po założeniu sprawdzić (chyba że przy wymontowanej głowicy i wyciągniętych zaworach). Bardziej skup się na tym żeby poprawić fabrykę i zlikwidować wszelkie progi.