Strona 1 z 2

[mk4] Swap intercoolera.

: sob mar 18, 2006 18:24
autor: tommyK
Witam,

Seryjnie dla silnika ALH montowana jest jakaś popierdółka nie intercooler, orientujecie się co normalnego można tam zamontować (i gdzie) ???
Zastanawiam się czy da się zaadoptować coś do przedniego wzmocnienia...

pozdrawiam,
tomek

: sob mar 18, 2006 23:10
autor: fibolek
Napisz jeszcze co chcesz tym osiągnąć?I co planujesz jeszcze zrobić oprócz wymiany IC?

: ndz mar 19, 2006 22:52
autor: tommyK
jak to co? więcej zimnego powietrza :hehe:

mam już nowe wtryski od ASV które czekają na montaż, ale chciałbym przedtem założyć większy intercooler...

czy wypowie się ktoś kto zna temat?

: pn mar 20, 2006 03:30
autor: Apsik
tommyK pisze:jak to co? więcej zimnego powietrza :hehe:

mam już nowe wtryski od ASV które czekają na montaż, ale chciałbym przedtem założyć większy intercooler...

czy wypowie się ktoś kto zna temat?
Ale problem... ja bym upychał coś dużego ... skoro chcesz miec wiecej zimnego powietrza to taki uniwersalny IC to chyba od MB Sprintera - jak sie postarasz to sie zmieści, no i bedzie zimniej. Kwestia tego czy go tam zmieścisz, potem bedzie juz z górki.

: pn mar 20, 2006 09:41
autor: ml2210
Nie można zapominać że wydajność IC dla konkretnego set-apu jest ograniczona.
Czyli np. dla silnika X, przy doładowaniu Y, najwydajniejszy jest IC o wymiarach Z.
Zapodająć wiekszy IC niż Z nic się już nie poprawi, a nawet pogorszy.
Montując duży IC znacznie zwiekszamy pojemność układu dolotowego,
przez co pojawia się duże, nieprzyjemne opuźnienie na pedale gazu.

: pn mar 20, 2006 12:24
autor: Apsik
Z IC od Sprintera tragedii napewno nie bedzie, tym bardziej że nie jest to ogromny IC, a taki w raczej średnie. Swoja drogą ml2210 to ... może mu policz objętość IC, a potem mu taki uspawaj za 250zł. :bajer:
Musisz popatrzec też od strony finansowej; taki IC (Sprinter'a) kosztuje 250-350zł, jeżeli go sam zamontuje to pozostaje koszt węży około 100zł i powiedzmy w granicach 400zł ma wydajniejszy IC w swoim MK4. Założe się że nie planuje startów w wyścigach SSS i 0,1s nie robi dla niego różnicy, bo IC o 1-2dm^3 za mały/za duży!!!
IC robiony na zamówienie ... min 600zł + węże/rury. czyli prawie dwukrotnie wiecej $$$.
Takie teoretyczne rozważania mają sens jak masz $$$ i se inwestujesz w autko gdzie firma robi większość roboty, jeszcze policzą objetosc układu, uspawają IC itd... Dobrym przykładem jest znane MK2 Staszka - on miał bardzo prosty pomysł na IC - największy jaki da sie upchać z przodu w MK2 :bigok:
Tak więc jak ktoś ma czas i $$$ to może sobie liczyć i budować IC pod swój silnik itd, ale jak komus nie przeszkadzają ewentualne różnice 0,1s to niech korzysta z środków już sprawdzonych :D :bigok: :bajer:

: pn mar 20, 2006 12:33
autor: Borys
Apsik pisze:Z IC od Sprintera tragedii napewno nie bedzie, tym bardziej że nie jest to ogromny IC, a taki w raczej średnie. Swoja drogą ml2210 to ... może mu policz objętość IC, a potem mu taki uspawaj za 250zł. :bajer:
Musisz popatrzec też od strony finansowej; taki IC (Sprinter'a) kosztuje 250-350zł, jeżeli go sam zamontuje to pozostaje koszt węży około 100zł i powiedzmy w granicach 400zł ma wydajniejszy IC w swoim MK4. Założe się że nie planuje startów w wyścigach SSS i 0,1s nie robi dla niego różnicy, bo IC o 1-2dm^3 za mały/za duży!!!
IC robiony na zamówienie ... min 600zł + węże/rury. czyli prawie dwukrotnie wiecej $$$.
Takie teoretyczne rozważania mają sens jak masz $$$ i se inwestujesz w autko gdzie firma robi większość roboty, jeszcze policzą objetosc układu, uspawają IC itd... Dobrym przykładem jest znane MK2 Staszka - on miał bardzo prosty pomysł na IC - największy jaki da sie upchać z przodu w MK2 :bigok:
Tak więc jak ktoś ma czas i $$$ to może sobie liczyć i budować IC pod swój silnik itd, ale jak komus nie przeszkadzają ewentualne różnice 0,1s to niech korzysta z środków już sprawdzonych :D :bigok: :bajer:
ja jestem zdania im wiekszy tym lepszy a najlepszym do naszych HomeMade aut jest IC z IVECO 300Km auto wyda na nim bez problemu. sprawdzony w kilku autach i TDI i beznynach i gra :okej:

: pn mar 20, 2006 13:11
autor: ml2210
Apsik pisze:Dobrym przykładem jest znane MK2 Staszka - on miał bardzo prosty pomysł na IC - największy jaki da sie upchać z przodu w MK2
Nie wiem czy mówimy o tym samym, bo mi stanoł przed oczami IC który kiedyś widziałem.
Ogromny, na całą szerokość auta. Bez sensu, o połowę mniejszy chłodziłby pow. do tej samej temperatury.
A przyjemność z jazdy takim autem na codzień musi być straszna, bo "Lag" jest strasznie denerwujący w codziennym urzytkowaniu.
Borys pisze:ja jestem zdania im wiekszy tym lepszy
Masz rację, ale nie do końca, im wydajniejszy tym lepszy, rozmiar nie jest taki ważny.
Mniejszy, dobrze skonstuowany IC może mieć dużo wiekszą wydajność od dużego.
Sam układ lamelek ma kolosalne znaczenie.
Zobacz sobie jakie są IC w Prosiakach. Tam poprostu fizucznie nie ma miejsca.
Widziałeś IC kolegi K.. , w jego 9fff, jest naprawde mały, porównując go do IC montowanych w autach o nawet małej części mocy którą dysponuje jego 9fff.

Ps.
A IC od Inveco czy Sprintera jest naprawdę dobry, sprawdzony, no i tani.

: pn mar 20, 2006 14:00
autor: tommyK
podobno jest jakiś IC nieco większy od tego seryjnego, ale nadający się do modyfikacji do 160KM... właśnie zdecydowałem się zasadzić turbinę od 130KM, ale ten IC i tak wystarczy bo chyba więcej jak 150 kucy z tego zestawu (silnik ALH, większy IC, turbo od 130KM, wtryski made in ASV + SW mod) nie wyciągnę...

Już się nie mogę doczekać jak ta "dziewięćdziesiąteczka" będzie latać :grin:

: pn mar 20, 2006 15:38
autor: Borys
ml2210 pisze:
Apsik pisze:Dobrym przykładem jest znane MK2 Staszka - on miał bardzo prosty pomysł na IC - największy jaki da sie upchać z przodu w MK2
Nie wiem czy mówimy o tym samym, bo mi stanoł przed oczami IC który kiedyś widziałem.
Ogromny, na całą szerokość auta. Bez sensu, o połowę mniejszy chłodziłby pow. do tej samej temperatury.
A przyjemność z jazdy takim autem na codzień musi być straszna, bo "Lag" jest strasznie denerwujący w codziennym urzytkowaniu.
Borys pisze:ja jestem zdania im wiekszy tym lepszy

Zobacz sobie jakie są IC w Prosiakach. Tam poprostu fizucznie nie ma miejsca.
Widziałeś IC kolegi K.. , w jego 9fff, jest naprawde mały, porównując go do IC montowanych w autach o nawet małej części mocy którą dysponuje jego 9fff.

Ps.
A IC od Inveco czy Sprintera jest naprawdę dobry, sprawdzony, no i tani.

ale w 9ff sa 2 szt :smoke: i grube i nie sa takie małe.

Obrazek
Obrazek

[ Dodano: Pon Mar 20, 2006 2:45 pm ]
tommyK pisze:podobno jest jakiś IC nieco większy od tego seryjnego, ale nadający się do modyfikacji do 160KM... właśnie zdecydowałem się zasadzić turbinę od 130KM, ale ten IC i tak wystarczy bo chyba więcej jak 150 kucy z tego zestawu (silnik ALH, większy IC, turbo od 130KM, wtryski made in ASV + SW mod) nie wyciągnę...

Już się nie mogę doczekać jak ta "dziewięćdziesiąteczka" będzie latać :grin:
jesli cie interesuje to moze zestaw chłodnic z MKIV TDI 150KM ARL zalozysz mam takowy do sprzedania, chłodnica wody+ Intercoller
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: pn mar 20, 2006 16:34
autor: tommyK
Borys, jak masz też wzmocnienie (w ARL jest insze wzmocnienie niż w pozostałych) i dasz mi na to jakąś promocję to chętnie kupię... :bigok:

: pn mar 20, 2006 18:34
autor: aw69
TommyK a dlaczego chcesz zmieniaz intercooler ? Bo nie bardzo rozumiem dlatego ze fabryczny jest mały, czy dlatego że auto ci puchnie podczas dłuższej jazdy ?

: pn mar 20, 2006 18:40
autor: tommyK
chcę uniknąć puchnięcia po wspomnianej modyfikacji, on latem nagrzewa się do 80C

no i generalnie za mały jest trochę... :grin:

: pn mar 20, 2006 18:45
autor: ml2210
Borys pisze:ale w 9ff sa 2 szt i grube i nie sa takie małe.
Owszem są dwa i są dość grube, ale nawet razem wzięte są dużo dużo mniejsze od wspomnianego wcześniej IC w tym Golfie II. :jezor:
A mocy to nawet nie porównuje.