Strona 1 z 1

JAKI KOMPRESOR DO GOLFA IV 1,6 1998r??

: śr mar 15, 2006 15:22
autor: scuzzy
Siema. Szukam jakiegoś kompresora do mojego silnika, ale potrzebuję czegoś co nie będzie wymagało żadnych skomplikowanych modyfikacji... Nie wiem gdzie szukać tego sprzętu i jaki to ma być sprzęt:| Może ktoś mi coś poradzić??

: śr mar 15, 2006 15:55
autor: scuzzy
Jeden koleś podał mi takie dane: kompresor g 60 od silnika 1,8 160 ps...co one oznaczają i czy ten kompresor można zamontować przy moim silniku??

Re: JAKI KOMPRESOR DO GOLFA IV 1,6 1998r??

: śr mar 15, 2006 15:59
autor: ml2210
scuzzy pisze:ale potrzebuję czegoś co nie będzie wymagało żadnych skomplikowanych modyfikacji... Nie wiem gdzie szukać tego sprzętu i jaki to ma być sprzęt:|
W takim razie najlepiek kup KIT, ale nie wiem czy istnieje taki do 1.6
Zobacz tu:
http://www.slstuning.de

: śr mar 15, 2006 16:10
autor: scuzzy
Koleś dorzuca mi do tego kompresora wszystkie rury dolotowe, chłodniczkę itd...chce za to 1300zł....

: śr mar 15, 2006 16:32
autor: ml2210
scuzzy pisze:Koleś dorzuca mi do tego kompresora wszystkie rury dolotowe, chłodniczkę itd...chce za to 1300zł....
Cena nie jest zła, ale cudów sie nie spodziewaj.
I szykuj się na wydatki. :panna:

Ps.
Jaka chłodniczkę? IC?

: śr mar 15, 2006 17:26
autor: Mrozio
jaki masz 1.6 ? pewnie masz AKL,AEH ...jestem bardzo ciekaw relacjami z np.strojenia Twojego auta po zamontowaniu kompresora.
Z tego co patrzylem to w 1.6 masz taki sam walek,zawory dolotowe i wydechowe jak w 2.0 ADY,AGG.Do 2.0 doladowuja... Ciekawi mnie natomiast wytrzymalosc tego motoru na przerobki typu kompresor.Ponoc na forum Octavii ktos montowal turbo... niestety tlok wyszedl mu bokiem i zakonczyla sie jego historia.AKL i AEK byly na simos 2 natomiast jest wersja tego silnika o ozn.BFQ z 2002 co ciekawe ma inny walek, tloki jak 1.8 20V !!! i sterowanie motronic efekt +2km +8Nm.
Ktos moze sie orientuje czy mozna byoby zamontowac np glowice 20v na bloku akl? (to tak przy okazji 1.6 8v ;) )
Powodzenia zycze i czekam na nowe wiesci :)

: pt mar 17, 2006 01:51
autor: Apsik
OJ ja bym tu sie nie bawił, bo jeszcze nie widzialem KOMPRESSOR-KIT'u do 1,6.
Takie G60 ... za 130zł z jak mniemam IC i rurami to coś dziwna okazja. No może zarżnięte G60 ... to się zgodze :), bo regeneracja (o ile wirnik sprawny) to wydatek ~1500zł - reasumując:
- gotowych KITów na 95% - brak,
- G60 do tego silnika - mozliwe
- koszty - duże
- strojenie - trudne
- przyrosty - nie współmierne z kosztami modyfikacji

Najlepiej pomyśl nad SWAPem na coś mocniejszego np. 1.8/2.0 8v na wtrysku (nie monotroniku), ewentualnie cos na 16 zaworach :)