Kilka cytatow z forum autoklubu:
<silniki na europę centralną i wschodnią są wystrojone na paliwo LO92, ponieważ taka jest dolna granica liczby oktanowej paliwa LO95 (a np. 98 może mieć 95-98okt.) .. a najlepsze jest to że w większości silników po wlaniu 98-ki, a tym bardziej 99+ będzie spadek osiągów, ponieważ takie paliwo dłużej się spala, więc moment max. ciśnienia w cylindrze przy chipie zestrojonym na LO92 czy 95 będzie później niż optymalnie...>
I jeszcze:
<Znów muszę poprzeć schwepes'a, ma rację. Paliwo wysokooktanowe stosuje się nie po to żeby samo paliwo dawało więcej mocy tylko po to żeby ochronić mocno wysilony silnik przed zniszczeniem. Z politowaniem patrzę na ludzi którzy mówią że zalali sobie 98 okt. i auto im jedzie że hej. Guzik prawda. Moc bierze się z inaczej zaplanowanej mapy zapłonu, z większego stopnia sprężania, z większego ciśnienia doładowania, wysoka liczba oktanowa jest po to żeby spalanie mieszanki nie miało gwałtowanego przebiegu i nie doprowadziło do uszkodzenia silnika. W silniku mniej wysilonym, w którego cylindrach nie ma zbyt wielkich sił można nalać paliwo które będzie dawało gwałtowniejszą eksplozję, czyli o mniejszej liczbie oktanowej. W silniku bardziej wysilonym mała liczba oktanowa nie jest wskazana, prędzej czy później doprowadzi do uszkodzeń, zapłon mieszanki nie dość że będzie zbyt gwałtowny to jeszcze będzie pojawiał się zbyt szybko.
Paliwo rajdowe to jeszcze inna historia. Ma ono 102 oktany bo silniki wyczynowe żyłowane są w kosmos. Ale zawiera w sobie inne składniki, nie mam zielonego pojęcia jakie, ale dużo większa jest jego wartość opałowa (paliwo 95 i 98 kupowane na stacjach benzynowych zasaniczo nie różni się wartością opałową) przez co produkuje większą energię.>
Jeszcze troche:
<JaCK napisał:
speed jak bys mial nieograniczony budzet na paliwo do seryjego auta to co bys wybral v-power95 czy 99+racing, co jest madzejszym wyborem ze wzgledow technicznych nie finansowych?
czy jest wogole sens lac 99+ do seryjniaka, i czy v-power99+ stwarza lepsze warunki dla silnika szczegolnie przy rozruchu od v-powera 95 ?
lanie 99+ do serii ma w sumie jedną zaletę.. są to zazwyczaj paliwa o dużo lepszej jakości, dzięki czemu osadza się mniej nagaru na tłokach zaworach, kanałach wydechowych.. osiągi powinny spaść
żeby nie być gołosłownym wykres z hamownii Chojnackiego - V-power dał lekką poprawę w zakresie ~200obr, podczas gdy przez cały zakres powodował spadek (seryjny SC Sporting)
http://www.chojnacki.com.pl/images02/hamowania/32.jpg
w N-gr. SCS gdzie silnik jest mimo wszystko trochę poprawiony wzrost jest w okolicach mocy max. i potem do odcięcia.. czyli też nie tak rewelacyjnie jak zachwala producent paliwa
http://www.chojnacki.com.pl/images02/hamowania/35.jpg