MK4 GTI 1.8 Turbo- oktany
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 51
- Rejestracja: wt mar 07, 2006 02:53
- Lokalizacja: chicago/lodz
- Kontakt:
MK4 GTI 1.8 Turbo- oktany
jezdze tylko i wylacznie na paliwie V-Power Shell (95 z tego co pamietam)
w mojej okolicy jest stacja paliw ktora posiada dystrybutor z paliwem 99 i bodajrze 101 ale co do drugiego nie jestem pewien czy to napewno 101oktan.
zawsze mnie korci zeby wyprobowac to paliwko,pytalem kilku osob czy zaszkodzi to silnikowi czy nie, padly zdania podzielone.
jezeli nie zagraza to silnikowi to czy zwiekszy ono osiagi auta, a jezeli tak czy beda one odczowalne?
pozdro i dziekowa za odp jezeli takie beda
w mojej okolicy jest stacja paliw ktora posiada dystrybutor z paliwem 99 i bodajrze 101 ale co do drugiego nie jestem pewien czy to napewno 101oktan.
zawsze mnie korci zeby wyprobowac to paliwko,pytalem kilku osob czy zaszkodzi to silnikowi czy nie, padly zdania podzielone.
jezeli nie zagraza to silnikowi to czy zwiekszy ono osiagi auta, a jezeli tak czy beda one odczowalne?
pozdro i dziekowa za odp jezeli takie beda
jackpot/konrad/chicago/lodz
vw ruleZ
vw ruleZ
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
Ja w Polsce to jeszcze takiego Shella nie lałem
zawsze zalewam BP Ultimate i jest 
Raz w niemczech w okolicach Frankfurtu a.M. Zalałem dobre 30l 100 oktanowego Shella i prócz wzrostu temp oleju to nic nie zauważyłem ... aaaa gorzej zapalał na nastepnej stacji :/ chyba dlatego że go troche zgrzałem


Raz w niemczech w okolicach Frankfurtu a.M. Zalałem dobre 30l 100 oktanowego Shella i prócz wzrostu temp oleju to nic nie zauważyłem ... aaaa gorzej zapalał na nastepnej stacji :/ chyba dlatego że go troche zgrzałem

It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
W USA to chyba wachy nie mają w dystrybutorachjackpot25 pisze:mieszkam w usa,przedmiescia chicago,V-Power na stacji shell ma 95oktan, a paliwa z wieksza iloscia oktanow o ktorych pisalem sa na sacji citgo
pozdro


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
sprawa sie ma tak ze do seryjnego silnika jak wlejesz paliwo o wyzszych oktanach to nic sie nie zmieni po za tym ze silnik grzac sie bardziej bedzie( nieszczesna temp oleju) aby wykorzystac moc drzemiaca w paliwie nalezaloby zestroic motor do danego paliwa, zarowno pod wzgledem cisnienia zarowno doladowania jak i sprezania ktore moze byc wyzsze i to duzo jak i dawek paliwa ktore powinny byc nieco wieksze jak i map zaplonu ktore na takim paliwku sie powinny roznić. tak ze do seryjnego odradzam, jak najbardziej polecam do kreconego silnika
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Re: MK4 GTI 1.8 Turbo- oktany
Bez sensujackpot25 pisze:jezdze tylko i wylacznie na paliwie V-Power Shell (95 z tego co pamietam)
w mojej okolicy jest stacja paliw ktora posiada dystrybutor z paliwem 99 i bodajrze 101 ale co do drugiego nie jestem pewien czy to napewno 101oktan.
zawsze mnie korci zeby wyprobowac to paliwko,pytalem kilku osob czy zaszkodzi to silnikowi czy nie, padly zdania podzielone.
jezeli nie zagraza to silnikowi to czy zwiekszy ono osiagi auta, a jezeli tak czy beda one odczowalne?
pozdro i dziekowa za odp jezeli takie beda
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
tez uwazam ze bez sesnu :] paliwo o wiekszej ilosci oktan mozna lac do kazdego seryjnego :] co do wlasciwosci tego paliwa to wieksza ilosc oktan umozliwia spalanie przy wiekszym stopniu sprezania bez wystepowania spalania stukowego , a wiekszy stopien sprezania plus przerobki glowicy i osprzetu slinika pozwala wyciagnac z silnika spiace kuce :] ale do serii tez mozna lac spokojnie :] bo jesli nawet roznie tylko temp oleju to i tak rosnie efektywnosc procesu spalania :]

100 oktanowe paliwo shella jest bardzo suche i są dwa rodzaje zimowe i letnie. inny stopień parowania(wkoncu pracuje na shellu).a to normalne że temp oleju wzrasta bo wiecej oktanów to gwałtowniejsza i wieksza temp spalania mieszanki. nowoczesne silniki mają coś takiego jak czujnik spalania stukowego. lejesz lepsze, lejesz gorsze odpowiednio zapłon sam sie przestawia itp. nowoczesne silniki są przystosowane do min 91-95 oktanów czyli smiało mozna lac mocniejsze. apsik ty masz 243KM a zatankuj te paliwo do 90 konnego auta to odrazu poczujesz różnice
zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557
tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557
tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Kilka cytatow z forum autoklubu:
<silniki na europę centralną i wschodnią są wystrojone na paliwo LO92, ponieważ taka jest dolna granica liczby oktanowej paliwa LO95 (a np. 98 może mieć 95-98okt.) .. a najlepsze jest to że w większości silników po wlaniu 98-ki, a tym bardziej 99+ będzie spadek osiągów, ponieważ takie paliwo dłużej się spala, więc moment max. ciśnienia w cylindrze przy chipie zestrojonym na LO92 czy 95 będzie później niż optymalnie...>
I jeszcze:
<Znów muszę poprzeć schwepes'a, ma rację. Paliwo wysokooktanowe stosuje się nie po to żeby samo paliwo dawało więcej mocy tylko po to żeby ochronić mocno wysilony silnik przed zniszczeniem. Z politowaniem patrzę na ludzi którzy mówią że zalali sobie 98 okt. i auto im jedzie że hej. Guzik prawda. Moc bierze się z inaczej zaplanowanej mapy zapłonu, z większego stopnia sprężania, z większego ciśnienia doładowania, wysoka liczba oktanowa jest po to żeby spalanie mieszanki nie miało gwałtowanego przebiegu i nie doprowadziło do uszkodzenia silnika. W silniku mniej wysilonym, w którego cylindrach nie ma zbyt wielkich sił można nalać paliwo które będzie dawało gwałtowniejszą eksplozję, czyli o mniejszej liczbie oktanowej. W silniku bardziej wysilonym mała liczba oktanowa nie jest wskazana, prędzej czy później doprowadzi do uszkodzeń, zapłon mieszanki nie dość że będzie zbyt gwałtowny to jeszcze będzie pojawiał się zbyt szybko.
Paliwo rajdowe to jeszcze inna historia. Ma ono 102 oktany bo silniki wyczynowe żyłowane są w kosmos. Ale zawiera w sobie inne składniki, nie mam zielonego pojęcia jakie, ale dużo większa jest jego wartość opałowa (paliwo 95 i 98 kupowane na stacjach benzynowych zasaniczo nie różni się wartością opałową) przez co produkuje większą energię.>
Jeszcze troche:
<JaCK napisał:
speed jak bys mial nieograniczony budzet na paliwo do seryjego auta to co bys wybral v-power95 czy 99+racing, co jest madzejszym wyborem ze wzgledow technicznych nie finansowych?
czy jest wogole sens lac 99+ do seryjniaka, i czy v-power99+ stwarza lepsze warunki dla silnika szczegolnie przy rozruchu od v-powera 95 ?
lanie 99+ do serii ma w sumie jedną zaletę.. są to zazwyczaj paliwa o dużo lepszej jakości, dzięki czemu osadza się mniej nagaru na tłokach zaworach, kanałach wydechowych.. osiągi powinny spaść
żeby nie być gołosłownym wykres z hamownii Chojnackiego - V-power dał lekką poprawę w zakresie ~200obr, podczas gdy przez cały zakres powodował spadek (seryjny SC Sporting)
http://www.chojnacki.com.pl/images02/hamowania/32.jpg
w N-gr. SCS gdzie silnik jest mimo wszystko trochę poprawiony wzrost jest w okolicach mocy max. i potem do odcięcia.. czyli też nie tak rewelacyjnie jak zachwala producent paliwa
http://www.chojnacki.com.pl/images02/hamowania/35.jpg
<silniki na europę centralną i wschodnią są wystrojone na paliwo LO92, ponieważ taka jest dolna granica liczby oktanowej paliwa LO95 (a np. 98 może mieć 95-98okt.) .. a najlepsze jest to że w większości silników po wlaniu 98-ki, a tym bardziej 99+ będzie spadek osiągów, ponieważ takie paliwo dłużej się spala, więc moment max. ciśnienia w cylindrze przy chipie zestrojonym na LO92 czy 95 będzie później niż optymalnie...>
I jeszcze:
<Znów muszę poprzeć schwepes'a, ma rację. Paliwo wysokooktanowe stosuje się nie po to żeby samo paliwo dawało więcej mocy tylko po to żeby ochronić mocno wysilony silnik przed zniszczeniem. Z politowaniem patrzę na ludzi którzy mówią że zalali sobie 98 okt. i auto im jedzie że hej. Guzik prawda. Moc bierze się z inaczej zaplanowanej mapy zapłonu, z większego stopnia sprężania, z większego ciśnienia doładowania, wysoka liczba oktanowa jest po to żeby spalanie mieszanki nie miało gwałtowanego przebiegu i nie doprowadziło do uszkodzenia silnika. W silniku mniej wysilonym, w którego cylindrach nie ma zbyt wielkich sił można nalać paliwo które będzie dawało gwałtowniejszą eksplozję, czyli o mniejszej liczbie oktanowej. W silniku bardziej wysilonym mała liczba oktanowa nie jest wskazana, prędzej czy później doprowadzi do uszkodzeń, zapłon mieszanki nie dość że będzie zbyt gwałtowny to jeszcze będzie pojawiał się zbyt szybko.
Paliwo rajdowe to jeszcze inna historia. Ma ono 102 oktany bo silniki wyczynowe żyłowane są w kosmos. Ale zawiera w sobie inne składniki, nie mam zielonego pojęcia jakie, ale dużo większa jest jego wartość opałowa (paliwo 95 i 98 kupowane na stacjach benzynowych zasaniczo nie różni się wartością opałową) przez co produkuje większą energię.>
Jeszcze troche:
<JaCK napisał:
speed jak bys mial nieograniczony budzet na paliwo do seryjego auta to co bys wybral v-power95 czy 99+racing, co jest madzejszym wyborem ze wzgledow technicznych nie finansowych?
czy jest wogole sens lac 99+ do seryjniaka, i czy v-power99+ stwarza lepsze warunki dla silnika szczegolnie przy rozruchu od v-powera 95 ?
lanie 99+ do serii ma w sumie jedną zaletę.. są to zazwyczaj paliwa o dużo lepszej jakości, dzięki czemu osadza się mniej nagaru na tłokach zaworach, kanałach wydechowych.. osiągi powinny spaść
żeby nie być gołosłownym wykres z hamownii Chojnackiego - V-power dał lekką poprawę w zakresie ~200obr, podczas gdy przez cały zakres powodował spadek (seryjny SC Sporting)
http://www.chojnacki.com.pl/images02/hamowania/32.jpg
w N-gr. SCS gdzie silnik jest mimo wszystko trochę poprawiony wzrost jest w okolicach mocy max. i potem do odcięcia.. czyli też nie tak rewelacyjnie jak zachwala producent paliwa
http://www.chojnacki.com.pl/images02/hamowania/35.jpg
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
sa "mocniejsze" paliwa niz to co podalesolozwirski pisze:Paliwo rajdowe to jeszcze inna historia. Ma ono 102 oktany bo silniki wyczynowe żyłowane są w kosmos. Ale zawiera w sobie inne składniki, nie mam zielonego pojęcia jakie, ale dużo większa jest jego wartość opałowa
oto opis paliwa ELF:
ELF TURBO BOOST
DEFINICJA
ELF TURBO BOOST jest specjalnie opracowanym ołowiowym paliwem do 4-suwowych turbodoładowanych silników samochodów rajdowych.
ZASTOSOWANIE
ELF TURBO BOOST pozwala przy zwiększonym ciśnieniu doładowania i przyspieszonym kącie wyprzedzenia zapłonu osiągnąć zwiększoną moc bez obaw o możliwość wystąpienia spalania stukowego. Zapewnia wzrost mocy do 10% zależnie od rodzaju silnika. Jest to osiągane dzięki zastosowaniu w produkcji tego paliwa specjalnie wyselekcjonowanych destylatów i dodatków uszlachetniających.
PARAMETRY
Jednostka Wartość typowa
Gęstość kg/l w 15 şC 0,789
Prężność par bar w 37,8 şC 0,250
Badawcza liczba oktanowa RON (LOB) >115
Motorowa liczba oktanowa MON (LOM) >100
Tlen % wag. BRAK
Ołów g/l 0,5
UWAGA:
Paliwo powinno być przechowywane w zawsze zamkniętym, oryginalnym opakowaniu i magazynowane
w chłodnym zacienionym miejscu.
Z uwagi na specjalny skład chemiczny paliwo to nie powinno być używane w silnikach 2-suwowych oraz
4-suwowych atmosferycznych.
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości