MK4 GTI 1.8 Turbo- oktany

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

jackpot25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt mar 07, 2006 02:53
Lokalizacja: chicago/lodz
Kontakt:

MK4 GTI 1.8 Turbo- oktany

Post autor: jackpot25 » ndz mar 12, 2006 00:48

jezdze tylko i wylacznie na paliwie V-Power Shell (95 z tego co pamietam)
w mojej okolicy jest stacja paliw ktora posiada dystrybutor z paliwem 99 i bodajrze 101 ale co do drugiego nie jestem pewien czy to napewno 101oktan.
zawsze mnie korci zeby wyprobowac to paliwko,pytalem kilku osob czy zaszkodzi to silnikowi czy nie, padly zdania podzielone.
jezeli nie zagraza to silnikowi to czy zwiekszy ono osiagi auta, a jezeli tak czy beda one odczowalne?
pozdro i dziekowa za odp jezeli takie beda


jackpot/konrad/chicago/lodz
vw ruleZ

Awatar użytkownika
boyler
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: sob lut 19, 2005 14:46
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: boyler » ndz mar 12, 2006 01:43

heh a co to za stacja gdzie mają dystrybutory z wahą 101 oktan :)
99 tylko na shellu masz więc lejesz i sie nie martwisz
ja jak smigam na 99 shella to temperatura oleju wzrasta mi o około 5 C
coś tam może i poprawi ale cudów sie nie spodziewaj



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » ndz mar 12, 2006 02:50

Ja w Polsce to jeszcze takiego Shella nie lałem :) zawsze zalewam BP Ultimate i jest :okej:
Raz w niemczech w okolicach Frankfurtu a.M. Zalałem dobre 30l 100 oktanowego Shella i prócz wzrostu temp oleju to nic nie zauważyłem ... aaaa gorzej zapalał na nastepnej stacji :/ chyba dlatego że go troche zgrzałem ;)


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

jackpot25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt mar 07, 2006 02:53
Lokalizacja: chicago/lodz
Kontakt:

Post autor: jackpot25 » ndz mar 12, 2006 07:45

mieszkam w usa,przedmiescia chicago,V-Power na stacji shell ma 95oktan, a paliwa z wieksza iloscia oktanow o ktorych pisalem sa na sacji citgo
pozdro


jackpot/konrad/chicago/lodz
vw ruleZ

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » ndz mar 12, 2006 15:29

jackpot25 pisze:mieszkam w usa,przedmiescia chicago,V-Power na stacji shell ma 95oktan, a paliwa z wieksza iloscia oktanow o ktorych pisalem sa na sacji citgo
pozdro
W USA to chyba wachy nie mają w dystrybutorach :hmm:, bynajmniej mam taka nadzieję, bo w Polsce to jest różnie. Ale ja bym spokojnie tankował - w końcu to USA, a tam o aferach paliwowych to nic nie słyszałem. :bajer:


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4306
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn mar 13, 2006 09:35

sprawa sie ma tak ze do seryjnego silnika jak wlejesz paliwo o wyzszych oktanach to nic sie nie zmieni po za tym ze silnik grzac sie bardziej bedzie( nieszczesna temp oleju) aby wykorzystac moc drzemiaca w paliwie nalezaloby zestroic motor do danego paliwa, zarowno pod wzgledem cisnienia zarowno doladowania jak i sprezania ktore moze byc wyzsze i to duzo jak i dawek paliwa ktore powinny byc nieco wieksze jak i map zaplonu ktore na takim paliwku sie powinny roznić. tak ze do seryjnego odradzam, jak najbardziej polecam do kreconego silnika


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
cyarnz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 470
Rejestracja: śr sie 18, 2004 10:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: MK4 GTI 1.8 Turbo- oktany

Post autor: cyarnz » pn mar 13, 2006 13:34

jackpot25 pisze:jezdze tylko i wylacznie na paliwie V-Power Shell (95 z tego co pamietam)
w mojej okolicy jest stacja paliw ktora posiada dystrybutor z paliwem 99 i bodajrze 101 ale co do drugiego nie jestem pewien czy to napewno 101oktan.
zawsze mnie korci zeby wyprobowac to paliwko,pytalem kilku osob czy zaszkodzi to silnikowi czy nie, padly zdania podzielone.
jezeli nie zagraza to silnikowi to czy zwiekszy ono osiagi auta, a jezeli tak czy beda one odczowalne?
pozdro i dziekowa za odp jezeli takie beda
Bez sensu



Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » śr mar 15, 2006 22:48

tez uwazam ze bez sesnu :] paliwo o wiekszej ilosci oktan mozna lac do kazdego seryjnego :] co do wlasciwosci tego paliwa to wieksza ilosc oktan umozliwia spalanie przy wiekszym stopniu sprezania bez wystepowania spalania stukowego , a wiekszy stopien sprezania plus przerobki glowicy i osprzetu slinika pozwala wyciagnac z silnika spiace kuce :] ale do serii tez mozna lac spokojnie :] bo jesli nawet roznie tylko temp oleju to i tak rosnie efektywnosc procesu spalania :]


Obrazek

Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » czw mar 16, 2006 01:04

100 oktanowe paliwo shella jest bardzo suche i są dwa rodzaje zimowe i letnie. inny stopień parowania(wkoncu pracuje na shellu).a to normalne że temp oleju wzrasta bo wiecej oktanów to gwałtowniejsza i wieksza temp spalania mieszanki. nowoczesne silniki mają coś takiego jak czujnik spalania stukowego. lejesz lepsze, lejesz gorsze odpowiednio zapłon sam sie przestawia itp. nowoczesne silniki są przystosowane do min 91-95 oktanów czyli smiało mozna lac mocniejsze. apsik ty masz 243KM a zatankuj te paliwo do 90 konnego auta to odrazu poczujesz różnice


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » czw mar 16, 2006 10:31

Kilka cytatow z forum autoklubu:
<silniki na europę centralną i wschodnią są wystrojone na paliwo LO92, ponieważ taka jest dolna granica liczby oktanowej paliwa LO95 (a np. 98 może mieć 95-98okt.) .. a najlepsze jest to że w większości silników po wlaniu 98-ki, a tym bardziej 99+ będzie spadek osiągów, ponieważ takie paliwo dłużej się spala, więc moment max. ciśnienia w cylindrze przy chipie zestrojonym na LO92 czy 95 będzie później niż optymalnie...>
I jeszcze:
<Znów muszę poprzeć schwepes'a, ma rację. Paliwo wysokooktanowe stosuje się nie po to żeby samo paliwo dawało więcej mocy tylko po to żeby ochronić mocno wysilony silnik przed zniszczeniem. Z politowaniem patrzę na ludzi którzy mówią że zalali sobie 98 okt. i auto im jedzie że hej. Guzik prawda. Moc bierze się z inaczej zaplanowanej mapy zapłonu, z większego stopnia sprężania, z większego ciśnienia doładowania, wysoka liczba oktanowa jest po to żeby spalanie mieszanki nie miało gwałtowanego przebiegu i nie doprowadziło do uszkodzenia silnika. W silniku mniej wysilonym, w którego cylindrach nie ma zbyt wielkich sił można nalać paliwo które będzie dawało gwałtowniejszą eksplozję, czyli o mniejszej liczbie oktanowej. W silniku bardziej wysilonym mała liczba oktanowa nie jest wskazana, prędzej czy później doprowadzi do uszkodzeń, zapłon mieszanki nie dość że będzie zbyt gwałtowny to jeszcze będzie pojawiał się zbyt szybko.


Paliwo rajdowe to jeszcze inna historia. Ma ono 102 oktany bo silniki wyczynowe żyłowane są w kosmos. Ale zawiera w sobie inne składniki, nie mam zielonego pojęcia jakie, ale dużo większa jest jego wartość opałowa (paliwo 95 i 98 kupowane na stacjach benzynowych zasaniczo nie różni się wartością opałową) przez co produkuje większą energię.>
Jeszcze troche:
<JaCK napisał:
speed jak bys mial nieograniczony budzet na paliwo do seryjego auta to co bys wybral v-power95 czy 99+racing, co jest madzejszym wyborem ze wzgledow technicznych nie finansowych?

czy jest wogole sens lac 99+ do seryjniaka, i czy v-power99+ stwarza lepsze warunki dla silnika szczegolnie przy rozruchu od v-powera 95 ?

lanie 99+ do serii ma w sumie jedną zaletę.. są to zazwyczaj paliwa o dużo lepszej jakości, dzięki czemu osadza się mniej nagaru na tłokach zaworach, kanałach wydechowych.. osiągi powinny spaść

żeby nie być gołosłownym wykres z hamownii Chojnackiego - V-power dał lekką poprawę w zakresie ~200obr, podczas gdy przez cały zakres powodował spadek (seryjny SC Sporting)
http://www.chojnacki.com.pl/images02/hamowania/32.jpg

w N-gr. SCS gdzie silnik jest mimo wszystko trochę poprawiony wzrost jest w okolicach mocy max. i potem do odcięcia.. czyli też nie tak rewelacyjnie jak zachwala producent paliwa
http://www.chojnacki.com.pl/images02/hamowania/35.jpg



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4306
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt mar 17, 2006 10:02

olozwirski pisze:Paliwo rajdowe to jeszcze inna historia. Ma ono 102 oktany bo silniki wyczynowe żyłowane są w kosmos. Ale zawiera w sobie inne składniki, nie mam zielonego pojęcia jakie, ale dużo większa jest jego wartość opałowa
sa "mocniejsze" paliwa niz to co podales
oto opis paliwa ELF:
ELF TURBO BOOST

DEFINICJA

ELF TURBO BOOST jest specjalnie opracowanym ołowiowym paliwem do 4-suwowych turbodoładowanych silników samochodów rajdowych.

ZASTOSOWANIE

ELF TURBO BOOST pozwala przy zwiększonym ciśnieniu doładowania i przyspieszonym kącie wyprzedzenia zapłonu osiągnąć zwiększoną moc bez obaw o możliwość wystąpienia spalania stukowego. Zapewnia wzrost mocy do 10% zależnie od rodzaju silnika. Jest to osiągane dzięki zastosowaniu w produkcji tego paliwa specjalnie wyselekcjonowanych destylatów i dodatków uszlachetniających.


PARAMETRY

Jednostka Wartość typowa

Gęstość kg/l w 15 şC 0,789
Prężność par bar w 37,8 şC 0,250
Badawcza liczba oktanowa RON (LOB) >115
Motorowa liczba oktanowa MON (LOM) >100
Tlen % wag. BRAK
Ołów g/l 0,5



UWAGA:
Paliwo powinno być przechowywane w zawsze zamkniętym, oryginalnym opakowaniu i magazynowane
w chłodnym zacienionym miejscu.
Z uwagi na specjalny skład chemiczny paliwo to nie powinno być używane w silnikach 2-suwowych oraz
4-suwowych atmosferycznych.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości