Strona 1 z 1

Kupno silnika PB GTI - kilka pytań (swap z RP na PB)

: śr maja 04, 2011 19:43
autor: Xabingo
Witam!
Nareszcie po długim poszukiwaniu znalazłem silnik o oznaczeniu PB (112KM) z MKII.
Mam kilka pytań odnośnie swapu z RP na PB. Silnik pochodzi z 89r. i mój MKII też jest z 89r. W tych latach była zakładana nowa lub jeszcze stara instalacja. Ja mam starą, a jak rozpoznać czy nowy silnik ma stary typ instalki? (całą instalację mam z tego silnika). Kostki przy skrzynce bezpieczników są kwadratowe, a w nowej są okrągłe? Po czym jeszcze można to rozpoznać? Pytam się o to bo nie chciałem zmieniać całej instalacji tylko wybrane wiązki. Z tego co wiem to trzeba wymienić tylko dwie.

Kolejna rzecz - silnik miał instalację LPG (pracował również na benzynie). A teraz ma być na samej benzynce. Czy w silniku zasilanym gazem trzeba na wejściu coś wymienić? Co o tym myślicie? Brać go, czy szukać takiego co tylko na benie jeździł? Sam nie wiem co o tym myśleć, coraz więcej osób twierdzi, że LPG mniej niszczy silnik niż benzyna, bo ma mniej siarki itp. Cylindry się nie zużywają szybciej?
LPG nie będę zakładał i pytanie, czy gazownicy ingerują w jakieś części silnikowe? np. dokładają coś do wtrysku paliwa, przerabiają jakieś elementy? Pytam o to bo chciałem wszystkie "kombinowane" przez gazowników części wymienić na oryginalne.

Co w takim silniku na wejściu wymienić? Myślę o kapitalnym remoncie. Pierścienie, zawory, uszczelniacze, rozrząd z pompą, termostat, regeneracja rozrusznika i alternatora, nowe sprzęgło, poduszki silnika i skrzyni, co jeszcze robić? Przy wtrysku paliwa coś? Co polecacie? Chciałem sobie już zrobić listę potrzebnych części.
Pierścienie z jakiej firmy kupić, żeby były baaardzo dobre? Prima może?

Kupno silnika PB GTI - kilka pytań (swap z RP na PB)

: czw maja 05, 2011 08:01
autor: konradzik81
ad1.
na tej aukcji masz skrzynke nowego typu
http://allegro.pl/skrzynka-puszka-bezpi ... 44877.html" onclick="window.open(this.href);return false;

stary typ koncowki wpinane w skrzynke ma zaokraglone


ad2.
To zalezy w jakiej jest kondycji najlepiej by bylo sprawdzic cisnienie oleju i zmierzyc kompresje na cylindrach po tym bedziesz wiedzial co nieco o tym silniku.
Co do instalacji to jest roznie, bo to zalezy ktora generacje mial zalozony ten silnk pewnie 2-ga czyli bedziesz mial przecieta instalacje w miejscu wtyczki do halli cewki zaplonowej i listwy wtryskowej poza tym nie powinno byc zadnych ingerencji w czesci mechaniczne.

Kupno silnika PB GTI - kilka pytań (swap z RP na PB)

: ndz maja 08, 2011 20:21
autor: Xabingo
Dzięki. a tutaj foto mojej skrzynki (sory za jakość):
Obrazek

Aha i czy skrzynia z RP jest taka sama jak w PB GTI? Na 5 biegu przy 2500obr./min. mam 100km/h.
Szukać od jakiegoś GTI czy zakładać od mojego RP?

Kupno silnika PB GTI - kilka pytań (swap z RP na PB)

: wt maja 10, 2011 18:16
autor: szypki
szukaj od GTI, do jedynki GTI i do gx w dwojce po zalozeniu innej skrzyni niz orginal to auto nie jechalo tak jak wczesniej

Kupno silnika PB GTI - kilka pytań (swap z RP na PB)

: śr maja 11, 2011 23:47
autor: Kubus20
Xabingo, w takim razie masz jakąś dłuższą skrzynię. U mnie na skrzyni AGU jest przy 3000 ok. 105km/h.