Kupno silnika PB GTI - kilka pytań (swap z RP na PB)
: śr maja 04, 2011 19:43
Witam!
Nareszcie po długim poszukiwaniu znalazłem silnik o oznaczeniu PB (112KM) z MKII.
Mam kilka pytań odnośnie swapu z RP na PB. Silnik pochodzi z 89r. i mój MKII też jest z 89r. W tych latach była zakładana nowa lub jeszcze stara instalacja. Ja mam starą, a jak rozpoznać czy nowy silnik ma stary typ instalki? (całą instalację mam z tego silnika). Kostki przy skrzynce bezpieczników są kwadratowe, a w nowej są okrągłe? Po czym jeszcze można to rozpoznać? Pytam się o to bo nie chciałem zmieniać całej instalacji tylko wybrane wiązki. Z tego co wiem to trzeba wymienić tylko dwie.
Kolejna rzecz - silnik miał instalację LPG (pracował również na benzynie). A teraz ma być na samej benzynce. Czy w silniku zasilanym gazem trzeba na wejściu coś wymienić? Co o tym myślicie? Brać go, czy szukać takiego co tylko na benie jeździł? Sam nie wiem co o tym myśleć, coraz więcej osób twierdzi, że LPG mniej niszczy silnik niż benzyna, bo ma mniej siarki itp. Cylindry się nie zużywają szybciej?
LPG nie będę zakładał i pytanie, czy gazownicy ingerują w jakieś części silnikowe? np. dokładają coś do wtrysku paliwa, przerabiają jakieś elementy? Pytam o to bo chciałem wszystkie "kombinowane" przez gazowników części wymienić na oryginalne.
Co w takim silniku na wejściu wymienić? Myślę o kapitalnym remoncie. Pierścienie, zawory, uszczelniacze, rozrząd z pompą, termostat, regeneracja rozrusznika i alternatora, nowe sprzęgło, poduszki silnika i skrzyni, co jeszcze robić? Przy wtrysku paliwa coś? Co polecacie? Chciałem sobie już zrobić listę potrzebnych części.
Pierścienie z jakiej firmy kupić, żeby były baaardzo dobre? Prima może?
Nareszcie po długim poszukiwaniu znalazłem silnik o oznaczeniu PB (112KM) z MKII.
Mam kilka pytań odnośnie swapu z RP na PB. Silnik pochodzi z 89r. i mój MKII też jest z 89r. W tych latach była zakładana nowa lub jeszcze stara instalacja. Ja mam starą, a jak rozpoznać czy nowy silnik ma stary typ instalki? (całą instalację mam z tego silnika). Kostki przy skrzynce bezpieczników są kwadratowe, a w nowej są okrągłe? Po czym jeszcze można to rozpoznać? Pytam się o to bo nie chciałem zmieniać całej instalacji tylko wybrane wiązki. Z tego co wiem to trzeba wymienić tylko dwie.
Kolejna rzecz - silnik miał instalację LPG (pracował również na benzynie). A teraz ma być na samej benzynce. Czy w silniku zasilanym gazem trzeba na wejściu coś wymienić? Co o tym myślicie? Brać go, czy szukać takiego co tylko na benie jeździł? Sam nie wiem co o tym myśleć, coraz więcej osób twierdzi, że LPG mniej niszczy silnik niż benzyna, bo ma mniej siarki itp. Cylindry się nie zużywają szybciej?
LPG nie będę zakładał i pytanie, czy gazownicy ingerują w jakieś części silnikowe? np. dokładają coś do wtrysku paliwa, przerabiają jakieś elementy? Pytam o to bo chciałem wszystkie "kombinowane" przez gazowników części wymienić na oryginalne.
Co w takim silniku na wejściu wymienić? Myślę o kapitalnym remoncie. Pierścienie, zawory, uszczelniacze, rozrząd z pompą, termostat, regeneracja rozrusznika i alternatora, nowe sprzęgło, poduszki silnika i skrzyni, co jeszcze robić? Przy wtrysku paliwa coś? Co polecacie? Chciałem sobie już zrobić listę potrzebnych części.
Pierścienie z jakiej firmy kupić, żeby były baaardzo dobre? Prima może?