Strona 1 z 3

Pytanie o swap głowicy z RF(mk2) na EG(mk1) do motoru RF Mk2

: pt mar 10, 2006 00:25
autor: fibolek
Pytanie może głupie ale czy dałoby się dopasować taką głowicę pod kolektor z RF wydechowy i wstawiając K Jetronika miałbym problem z instalką LPG(bo mam w RF).I przede wszystkim czy to ma sens.Bo zauważyłem że z Pierbusiem to raczej mogła by lipa wyjść w tym przypadku.Oraz ostatnie pytanko czy jest do dostania taka głowica w b dobrym stanie no i koszty.
Jest to moja diabelska ciekawość.
Bo pojemność prawie ta sama i pewnie bez większych kombinacji proszę o info.

[ Dodano: Czw Mar 09, 2006 23:28 ]
Lub ewentualnie dałoby się włożyć w EG moje tłoki od RF i czy to coś mocy by dało.Koszty koszty koszty ciekawe jakie?

: pt mar 10, 2006 10:44
autor: TAZ
Głowica z EG jest płaska, a cała komora spalania jest w denku tłoka. Zakładając ją do tłoków z RFa chyba odprężysz za bardzo silnik i kupa z tego będzie. No chyba, że turbawkę do tego zapodasz.

: pt mar 10, 2006 11:55
autor: fibolek
No a drogi TAZIu jakby dostał całą dobrą wypas głowicę.Czy wogule szanse na dostanie je są?
Czy efekty byłyby lepsze niż przy zwyczajowym RF?
I daje ci pointa za odpowiedź informujacą mnie.

: pt mar 10, 2006 20:30
autor: TAZ
Jak już pisałem ta głowica spowoduje wzrost stopnia sprężania do niebezpiecznych granic co może spowodować, że spalanie stukowe rozerwie silnik, lub korba bokiem wyjdzie. Inna sprawa jeżeli założysz też tłoki od EG. Ja miałem dobrą głowicę i poszła na alu.

: ndz mar 12, 2006 00:41
autor: fibolek
czyli Taz-iu tylko kompletna głowica z Eg czyli cała all z tłokami i wtryskiem k-jetronic oraz sterowaniem.Bo z tego co znalazłem EG nie ma kata.Ale czy da rade dostać taką w dobrym bardzo stanie + wtrysk.No i czy musiałbyum wymienić instalkę LPG.Bo z tego co wiem k-jetronic jest wtryskiem mechanicznym więc ttylko mikser by wystarczył inny.
Napisz mnie coś jeszcze na ten temat.I dziękuję daje kolejnego pointa.

[ Dodano: Sob Mar 11, 2006 23:44 ]
A jakby tłoki od Eg zapodał do RF czy się da i czy to coś da czy może zbyt wysokie sprężanie powstanie?

: pn mar 13, 2006 16:07
autor: fibolek
Przecież tłoki od EG są węższe.

[ Dodano: Pią Mar 17, 2006 11:59 ]
Może jeszcze ktoś poradzi czy k0jetronic od tego czy też innego silnika podszedłby do RF?
No i jaki koszt i co trzebaby było przerobić?

: sob mar 18, 2006 17:33
autor: KamilW
Witam... fiblolku a co to jest za silnik eg? z jakiego auta on jest?

: sob mar 18, 2006 17:58
autor: fibolek
Kamilu z Mk1 jest to 1.6 od bodajże Gt czy GTI k-jetronic.

[ Dodano: Sob Mar 18, 2006 17:04 ]
Bo widzisz Kamilu W zbieram info na ten temat.Mam starego RF z bardzo dobrym silnikiem(kompresja na rozgrzanym silniku na 1-wszym biegu wynosi 12) lekko stuakają popychaczki(ale jak się rozgrzeje to przestają) ni bierze oleju ani nie sprawia kłopotów no i może za jakiś czas pokombinuje z włożeniem czegoś innego niż Pierbuś,wiem że wtrysk od RP podejdzie ale nie ma wzrostu mocy.Dlatego kieruje moje pytanie czy k-jetronic podejdzie i ile przeróbek?

: sob mar 18, 2006 19:16
autor: gtx
fibolek pisze:czyli Taz-iu tylko kompletna głowica z Eg czyli cała all z tłokami i wtryskiem k-jetronic oraz sterowaniem.Bo z tego co znalazłem EG nie ma kata.Ale czy da rade dostać taką w dobrym bardzo stanie + wtrysk.No i czy musiałbyum wymienić instalkę LPG.Bo z tego co wiem k-jetronic jest wtryskiem mechanicznym więc ttylko mikser by wystarczył inny.
Napisz mnie coś jeszcze na ten temat.I dziękuję daje kolejnego pointa.

[ Dodano: Sob Mar 11, 2006 23:44 ]
A jakby tłoki od Eg zapodał do RF czy się da i czy to coś da czy może zbyt wysokie sprężanie powstanie?
Tloki od EG nie podejda do RF poniewaz te silniki maja rozna srednice i skok cylindra.

Jak jestes zainteresowany to mam caly silnk EG na czesci.

: sob mar 18, 2006 19:18
autor: KamilW
Wg moich informacji ten silnik konstrukcyjnie sie nie roznil od RF-a. Jesli bys przelozyl glowice i k-jeta to te 110KM bys mial.... a co do samego k-jeta to jest kwestia kolektora dolotowego i wyfrezowania miejsc na wtryski w glowicy... i smigasz... jest troche zabawy i powinno dac z 10KM...

: sob mar 18, 2006 19:27
autor: fibolek
No a ile takie frezowanie by kosztowało?Jeśli wiesz?
Bo wiem że EG miał lekko inną pojemność i tłok miał chyba węższy.

[ Dodano: Sob Mar 18, 2006 18:28 ]
Poradźcie panowie czy jakiego kolwiek innego k-jetronika można zatargać do RF?
I moze macie jakieś inne ciekawe pomysły?
Czy dać wam po poincie?

: sob mar 18, 2006 19:41
autor: gtx
KamilW pisze:Wg moich informacji ten silnik konstrukcyjnie sie nie roznil od RF-a. Jesli bys przelozyl glowice i k-jeta to te 110KM bys mial.... a co do samego k-jeta to jest kwestia kolektora dolotowego i wyfrezowania miejsc na wtryski w glowicy... i smigasz... jest troche zabawy i powinno dac z 10KM...
Te silniki roznia sie od siebie skokiem i srednica cylindra, budowa glowicy tak jak napisal wyzej TAZ,walkiem rozrzadu oraz korbami.W EG sa krotsze korby niz RF jak zolzysz glowice od EG do RF to ladny burdel sie tam zrobi przy odpaleniu.Silnik na smieci :mrgreen:

: sob mar 18, 2006 19:52
autor: fibolek
Dzięki gtx,bo ja zbyt wielkiego pojęcia nie mam.
A z tymi wtryskami od niego do RF?Da się i czy warto?
Czy może pokusić się o coś innego?

[ Dodano: Sob Mar 18, 2006 18:54 ]
Czyli gtx nie warto kombinować z włożeniem całego wtrysku k-jetronic?Rozumiem?

: sob mar 18, 2006 19:55
autor: KamilW
to dziwne bo widzialem zdjecia i jak zywo wygladal jak RF... wygladalo to na blok 19E... zreszta podesle pare fotek... chyba ze to nie byl EG...zreszta nie kloce sie bo nie wiem... a co do k-jeta to podejdzie kazdy tylko trzeba miec kolektor do 8V a co do frezowania to zwykly pilnik powinien tez zalatwic sprawe...