Swap z 1,6 PN w vw mk2 na 1,8RP z seata toledo
: śr mar 23, 2011 16:00
Witam:)
Panowie, mam problem, ponieważ postanowiłem do swojego silnika 1.8 JN z audi 80 b3 z głowicą od 1.8 RP, który siedzi w osprzęcie silnika 1,6 PN (gaźnik piertburg 2ee) zamontować monowtrysk. Kupiłem prawie wszystkie potrzebne graty z tolego 1.8 rp.Brakuje tylko pompy wewnętrznej no i ewentualnie wiązki na pompy...jak wspomniałem nie mam niestety wiązki, która zasila pompy i teraz rodzi się pytanie, czy da się jakoś to podłączyć (zasilanie pomp) nie mając wiązki. Jeśli tak to pokażcie mi na schemacie skrzynki bezp. jeśli możecie w które piny, której kostki - gdzie jest wyjście plusa i minusa na pompy. Dziś zaglądałem w skrzynkę u siebie i na wiązkę ze skrzynki z toledo. No i teraz nie wiem, gdzie podłączyć osobny żółto - czarny przewód??? Nie mam go wychodzącego u siebie w golfie. Poza tym rozumiem, że dokładam wraz z wiązką przekaźnik nr 1,który jest od podkrzewania jeża a sygnał idzie z czerwonego czujnika cieczy chłodzącej na trójniku...ale co zrobić z przekaźnikiem nr 31 - jest on od załączania wirnika gdy dostanie impuls z czujnika w gaźniku (lub z niebieskiego czujnika w kolektorze chyba..poprawcie mnie jeśli się mylę..do czego ten 31 służy..??)i nie pozwala on aby wirnik pracował non stop po zgaszeniu stacyjki,tak??? Więc mam go usunąć, czy zostawić?? Nie będzie za późno załączał wirnika czy raczej o tym tylko i wyłącznie decyduje czujnik w chłodnicy, który załącza wentylator po tym gdy termostat puści w obieg gorącą ciecz..?? Doradźcie co zrobić z tym 31 i gdzie podłączyć ten cieńki żólto-czarny kabelek i gdzie podłączyć zasilanie pomp..???
- widać tu ten żółto-czarny przewód,który nie wiem gdzie podłączyć :/ idzie ten kabel do kostki, którą łączy sie wiązkę silnikową. Poza tym jak dziś zauważyłem obok tego żółto-czarnego przewodu, w złączce wiązek jest cieńki przewód czerwono-czarny, który w wiązce ze skrzynki bezp. z PN jak i RP idzie do kostki G1, tyle, że w PN z G1 idzie prosto do cewki i daje impuls na obrotek a w RP idzie dalej w wiązkę silnikową a ten żółto-czarny jest luzem wraz z kostkami białymi.. może on jest właśnie od obrotka???.
Nie wiem jak kwestia obrotka w seacie jest rozwiązana,bo do cewki idą dwa kable tylko : czarny i zielony. Co z tym żółto- czarnym???
- rozumiem, że ten przekaźnik dokładam i on jest od grzania jeża i daje sygnał temu przekażnikowi czerwony czujnik w trójniku od głowicy,który przy temp ok 70st. rozłącza styki i przerywa wtedy elektryczne podgrzewanie kolektora...
-jak sądzicie, czy w mojej skrzynce czegoś brakuje aby dołożyć monowtrysk??? (prócz przekaźnika nr 1 )
Nie wiem jakim cudem ale u mnie mimo, iż seryjnie jest gażnik 2ee jest przekaźnik (chyba)na pompy 80 ale z tego co mi wiadomo to powinien byc chyba o oznaczeniu 67 bądź 167. Nie wiem.... Wpiąłem go dziś (tą 80kę) do paska b4 mojego taty (1.8 ADZ monotronic) i chodził. Co z tym przekaźnikiem 31?????????
Pomóżcie, proszę...
Panowie, mam problem, ponieważ postanowiłem do swojego silnika 1.8 JN z audi 80 b3 z głowicą od 1.8 RP, który siedzi w osprzęcie silnika 1,6 PN (gaźnik piertburg 2ee) zamontować monowtrysk. Kupiłem prawie wszystkie potrzebne graty z tolego 1.8 rp.Brakuje tylko pompy wewnętrznej no i ewentualnie wiązki na pompy...jak wspomniałem nie mam niestety wiązki, która zasila pompy i teraz rodzi się pytanie, czy da się jakoś to podłączyć (zasilanie pomp) nie mając wiązki. Jeśli tak to pokażcie mi na schemacie skrzynki bezp. jeśli możecie w które piny, której kostki - gdzie jest wyjście plusa i minusa na pompy. Dziś zaglądałem w skrzynkę u siebie i na wiązkę ze skrzynki z toledo. No i teraz nie wiem, gdzie podłączyć osobny żółto - czarny przewód??? Nie mam go wychodzącego u siebie w golfie. Poza tym rozumiem, że dokładam wraz z wiązką przekaźnik nr 1,który jest od podkrzewania jeża a sygnał idzie z czerwonego czujnika cieczy chłodzącej na trójniku...ale co zrobić z przekaźnikiem nr 31 - jest on od załączania wirnika gdy dostanie impuls z czujnika w gaźniku (lub z niebieskiego czujnika w kolektorze chyba..poprawcie mnie jeśli się mylę..do czego ten 31 służy..??)i nie pozwala on aby wirnik pracował non stop po zgaszeniu stacyjki,tak??? Więc mam go usunąć, czy zostawić?? Nie będzie za późno załączał wirnika czy raczej o tym tylko i wyłącznie decyduje czujnik w chłodnicy, który załącza wentylator po tym gdy termostat puści w obieg gorącą ciecz..?? Doradźcie co zrobić z tym 31 i gdzie podłączyć ten cieńki żólto-czarny kabelek i gdzie podłączyć zasilanie pomp..???


Nie wiem jak kwestia obrotka w seacie jest rozwiązana,bo do cewki idą dwa kable tylko : czarny i zielony. Co z tym żółto- czarnym???


Nie wiem jakim cudem ale u mnie mimo, iż seryjnie jest gażnik 2ee jest przekaźnik (chyba)na pompy 80 ale z tego co mi wiadomo to powinien byc chyba o oznaczeniu 67 bądź 167. Nie wiem.... Wpiąłem go dziś (tą 80kę) do paska b4 mojego taty (1.8 ADZ monotronic) i chodził. Co z tym przekaźnikiem 31?????????
Pomóżcie, proszę...
