Strona 1 z 3
Planowanie glowicy RP
: pn mar 14, 2011 20:24
autor: shanukes
Silnik RP/AAM : St. spr.(CR). 9:1 , zaplon sterowany podcisnieniem/zaplon sterowany ECU.
- dopręzenie do 10:1 to ok 0.8-1mm splanowania
Mój silnik: Blok, głowica RP osprzęt ABS
Czy to prawda ?
Czy ktoś już u siebie robił ?
Planowanie glowicy RP
: wt mar 15, 2011 12:00
autor: gracek1906
Ja mam splanowane ok 1.5 mm a żeby dojść do 10:1 to coś ok 1.8-1.9 mm trzeba zebrać.
Re: Planowanie glowicy RP
: wt mar 15, 2011 20:25
autor: shanukes
Liczyłeś to jakoś ?
według użytkownika spawacz:
"dla 11:1 to od 1.8-2.2mm splanowania"
Auto jeździ na gazie i na benzynie.
Planowanie glowicy RP
: wt mar 15, 2011 21:32
autor: gracek1906
tak liczyłem ale ciężko jest to dokładnie wyliczyć bo komora w głowicy nie jest okrągła tylko owalna. wyszło mi dokładnie 1.8..i parę miejsc po przecinku ale zakładając że komora nie zwęża sie. Nie twierdze że mam racje tylko po prostu tak mi wyszło. Może coś przeoczyłem bo kolega SPAWACZ wg mnie zna sie na rzeczy. Nie wiem.
Re: Planowanie glowicy RP
: śr mar 16, 2011 00:50
autor: toffic
gracek1906 pisze:Ja mam splanowane ok 1.5 mm a żeby dojść do 10:1 to coś ok 1.8-1.9 mm trzeba zebrać.
potwierdzam, żeby w AAM dojść do CR 10 trzeba zebrać co najmniej 1.9mm, jednym słowem nie warto, lepiej podmienić tłoki
Planowanie glowicy RP
: śr mar 16, 2011 11:45
autor: gracek1906
Czyli miałem racje. Może jak znajdę kiedyś chwilkę to przełożę kiedyś cały dół z abs bo leży u mnie i zawadza.
Planowanie glowicy RP
: śr mar 16, 2011 16:28
autor: shanukes
Dziękuje ci za miarodajna odpowiedz.
Też skrobnę o 1.5 mm.
A jak wygląda sprawa z zaworami dużo maja miejsca otwarte nad tłokiem ?
A jakie masz teraz ciśnienie na cylindrach ?
Planowanie glowicy RP
: śr mar 16, 2011 21:32
autor: gracek1906
Ile mają miejsc to bym musiał zmierzyć ale kolizji nie ma. Co do sprężania to mierzyłem zegarkiem z diesla i nie jestem pewien jego dokładności bo przed planowaniem wskazywał 10 a po 11,5 na innym zegarku przed planowaniem miałem ponad 11 ale niestety nawalił i nie zmierzy już nim nic. Jak dorwę inny to jeszcze raz zmierzę.
Re: Planowanie glowicy RP
: czw mar 17, 2011 20:58
autor: shanukes
Zdrowy RP powinien mieć ok 11. (ze wzoru: CP *1.2= )
Po zdjęciu 1.5mm mamy CP= 9,8 , ciśnienie sprężania w okolicy 11,7.
Planowanie glowicy RP
: pt mar 18, 2011 21:08
autor: spawacz
widze ze ty gracek jestes mega guru, chodz obliczenia to nie wszystko. Jak wolalem pomiary za pomca oleju zrobic ,a chetnie zobacze jak wyliczales te 2mm dla 10:1 w RP/AAM , napisz wzor , skad wiedziales ile ma komora spreznia itp.
Planowanie glowicy RP
: pt mar 18, 2011 21:45
autor: gracek1906
Nie rozumiem dlaczego się unosisz, pisałem przecież że mogłem sie pomylić. Liczyłem to już dawno temu jak znajdę chwilkę na weekendzie to pomierzę jeszcze raz(mam rozebrany silnik 1.8 ze stopniem 9/1) i opisze wszystko na forum.
Planowanie glowicy RP
: pt mar 18, 2011 23:01
autor: spawacz
Przeciez w/g ciebie sie nie znam i w ogóle. A teraz piszesz ze to ty mogles sie pomylic , to jak to jest??? dlaczego nie napiszesz wzoru??? Jak jak PF doprezalem na nieco ponad 11:1 to 1.2 planowalem i silnik robil 16 BAR. W.g twoich odliczen jak AAM/RP do 11,5:1 to glowice bys musial zebrac o jakies 5-5.5mm, - wybacz ale takie obliczenia to dla siebie zachowaj, albo poprzyj to jakim madrym wzorem, albo chociaz cisnieniem na cyl. po tym zabiegu.
Planowanie glowicy RP
: pt mar 18, 2011 23:16
autor: gracek1906
Mówiłem że napisze ale nie dziś. Powiem tyle że za wzór brałem różnice w wybraniach tłoków AAM ABS. Różnica jest 96.87 mm sześciennych co w przełożeniu na komorę spalaniu w głowicy daje wys... i właśnie muszę jeszcze raz policzyć pole komory a to wcale nie takie proste zwłaszcza że w tej chwili nie mam wymiarów a tam trzeba liczyć wycinki koła itp... I dalej nie rozumiem twoich nerwów i nigdy nie napisałem że sie nie znasz, wręcz przeciwnie wystarczy że przeczytasz temat od początku.
Re: Planowanie glowicy RP
: sob mar 19, 2011 10:09
autor: spawacz
No ale chlopie , ja tego nie rozumie. Jak mogles to wyliczac? Podebrania sa w ksztalcie trapeza a i glowica nie jest owalem, wiec mnie dziwia te obliczenia. Ja stosuje metode olejowa. Jakby byl walec ok, ale z trapezem to nie jest takie proste, o chyba ze miales gotowe dane na temat polenosci komory spreznia i podebrania w tloku , to wtedy proporcje mozna odrazu policzyc.