Strona 1 z 1

MK3 - 1,4 Swap czy remont silnika ?

: ndz lut 06, 2011 15:06
autor: skaktus
Witam.

Znajomy posiada golfinę 3, rocznik 94, przejechane około 230 tyś, golf to typowa CL. Zastanawia się czy warto bawić się w swapa na coś lepszego, czy remontować silnik. Wielkiego parcia na konie nie ma, ale jednak czuje że pod maską trochę brakuje. Ja jako zanjomy w tych sprawach za bardzo nie mam doświadczenia, jednak przewertowałem trochę google i forum i mam już pewne rozjaśnienie.

Ogólnie sprawa rozbija się o zyski z zmiany. buda jest po totalnym remoncie z przed 2 lat więc...Co wy na to ?

MK3 - 1,4 Swap czy remont silnika ?

: pn lut 07, 2011 10:51
autor: bugalon
Jeśli chcesz robić swap, musisz się liczyć z tym że auto później trudniej będzie sprzedać. Decyzję bym podjął na podstawie stanu blacharskiego budy. Jeśli buda jest ładna i widzisz że pare lat jeszcze wytrzyma bez gnicia, to swapuj. Remont takiego 1,4 będzie droższy niż swap na jakieś 1.8 w dobrym stanie (tylko musisz sprawdzony silnik trafić). Jeśli masz kiepską budę to sprzedaj całość, dozbieraj troche kasy i kup cos fajnego z ładną budą.

MK3 - 1,4 Swap czy remont silnika ?

: pn lut 07, 2011 11:06
autor: To_mas
skaktus pisze:Zastanawia się czy warto bawić się w swapa na coś lepszego
nie drogo mam do sprzedania komplet 1.9TDI [1Z] :) na pewno go będzie łatwiej sprzedać jak benzyniaka :P

MK3 - 1,4 Swap czy remont silnika ?

: pn lut 07, 2011 11:46
autor: skaktus
Ten TDI po ile i czy jest to "komplet - kit" czyli wszystko co potrzeba do zmiany ?

MK3 - 1,4 Swap czy remont silnika ?

: pn lut 07, 2011 12:55
autor: KanedA
skaktus, swap, tylko i tak licz się z kosztami... rzędu 5 - 6 tyś pln wzwyż ;) (wsadzenie silnika to nie wszytko, kabelkologia, hamulce i różne inne rzeczy, które wychodzą po drodze...)

MK3 - 1,4 Swap czy remont silnika ?

: pn lut 07, 2011 14:44
autor: To_mas
skaktus pisze:Ten TDI po ile i czy jest to "komplet - kit" czyli wszystko co potrzeba do zmiany ?
komplet jak komplet na pewno jakieś drobiazgi będzie 3a dokupić bo np nie wiem jak z półosiami i przegubami w 1.9 a w 1.4 bo moje muszę zostawić.
na pewno tez będziesz miał serwo do zmiany bo w TDI jest sprzęgło hydrauliczne tak ze serwo i pedały z TDI byś musiał tez mieć, jeszcze IC bo mój customow zostawiam, no i oryginalną puszkę filtra powietrza z mk3 bo ja w mk2 mam zapakowaną z peugota :P
a tak to raczej wsio jest komplet silnik , alternator rozrusznik pompa wspomy kolektory turbo wtryski itd itp :) czyli z osprzętem wiązka ECU licznik skrzynia ,kawałeczek wydechu z kolektorem
1700 z kolektorem od AVF i seryjnym od 1Z
1650 całkowita seria

Re: MK3 - 1,4 Swap czy remont silnika ?

: pn lut 07, 2011 17:33
autor: skaktus
KanedA pisze:skaktus, swap, tylko i tak licz się z kosztami... rzędu 5 - 6 tyś pln wzwyż ;) (wsadzenie silnika to nie wszytko, kabelkologia, hamulce i różne inne rzeczy, które wychodzą po drodze...)
Eee, chyba nie jest aż tak drogo ;) Rozumiem że jest roboty, ale chyba najlepszy system to zakup rozwalonego mk3 i wyciąganie bebechów z niego.

Dziś pogadam z właścicielem, dowiem się co do kosztów i co o tym sądzi.

Re: MK3 - 1,4 Swap czy remont silnika ?

: wt lut 08, 2011 09:43
autor: spawacz
Jak ja swapowalem pare tyg. temu to kolega kupil z rozbitka z Raichu AFN"a kpl. za 1700 wiec za 1Z to za duzo , dodam ze rozbitek mial 170 KKM z ksiazna prowadzona do konca wiec igla. A tak wracajac do tematu to silnito nie wyszstko poczytaj temat swap z NZ na AFN tam jest wszstko co bedziesz musial jeszcze dokupic. Robota 600-1500 zalezy kto robi :helm: takze koszta tak ok 4000 musisz liczyc conajmiej. Moim skromnym zdaniem zrob remont tego tylko taki zdrowy , dam mu glowice AEE/AEX z osprzetem i skromnie doladuj na 0.4-0.6 bar glowica ci odprezy motor na jakies 8.2:1 problem jest z natryskiem ale przy takim doaldowaniu to go nie zameczyc tak szybko, ew. zawsze mozesz dorobic natrysk. Istnieje jeszcze 2 mozyliowsc gora silnika 3F z osprzetam lub caly silnik i nie musisz skrzyni wymienac a 75Ps bedzie. Jeszcze mozesz dac ABU 1.6 roznicy zewnetrznej kpl.nie wydac nic, i instalka twoja zostaje tylko mape w kompie musisz sobie zmienc chodz i na tym bedzie jezdzic.,

MK3 - 1,4 Swap czy remont silnika ?

: wt lut 08, 2011 10:18
autor: To_mas
spawacz, moim skromnym to kolega kupił okazyjnie :) jak do tego dostałe jeszcze wszystko co potrzebuje czyli wiązki itd to na prawdę okazja... albo motor zlom :P zobacz sobie na alledrogo to masz 1Z w cenie 1400-1500 bez osprzętu żadnego, gołe słupki.... :kac:
1.6TD mają ludzie wystawione po 1000-1200 :kac:
jak miałbym to sprzedać po 1400 w komplecie to to już po częściach by sie bardziej opłacało :P a silnika mi szkoda by go rozbierać


tu masz ile koleś woła za skrzynie
http://moto.allegro.pl/vw-golf-tdi-dta- ... 88766.html" onclick="window.open(this.href);return false;
to zejdźmy na ziemie i powiedzmy te 400
to kompletnego TDI mam gonić za 1000zł ? - wolę żeby leżał :P

silnik jest pewny i daje na niego gwarancje rozruchową :)
ok nie zaśmiecam juz koledze tematu
sorki :pub:

MK3 - 1,4 Swap czy remont silnika ?

: wt lut 08, 2011 10:46
autor: KanedA
To_mas pisze: to kompletnego TDI mam gonić za 1000zł ? - wolę żeby leżał :P
hahaha, dokładnie :D no ludzie nie róbcie sobie jaj.... 1700 to wcale nie jest dużo za sprawny silnik :)