Strona 1 z 1
MK3 - 1,4 Swap czy remont silnika ?
: ndz lut 06, 2011 15:06
autor: skaktus
Witam.
Znajomy posiada golfinę 3, rocznik 94, przejechane około 230 tyś, golf to typowa CL. Zastanawia się czy warto bawić się w swapa na coś lepszego, czy remontować silnik. Wielkiego parcia na konie nie ma, ale jednak czuje że pod maską trochę brakuje. Ja jako zanjomy w tych sprawach za bardzo nie mam doświadczenia, jednak przewertowałem trochę google i forum i mam już pewne rozjaśnienie.
Ogólnie sprawa rozbija się o zyski z zmiany. buda jest po totalnym remoncie z przed 2 lat więc...Co wy na to ?
MK3 - 1,4 Swap czy remont silnika ?
: pn lut 07, 2011 10:51
autor: bugalon
Jeśli chcesz robić swap, musisz się liczyć z tym że auto później trudniej będzie sprzedać. Decyzję bym podjął na podstawie stanu blacharskiego budy. Jeśli buda jest ładna i widzisz że pare lat jeszcze wytrzyma bez gnicia, to swapuj. Remont takiego 1,4 będzie droższy niż swap na jakieś 1.8 w dobrym stanie (tylko musisz sprawdzony silnik trafić). Jeśli masz kiepską budę to sprzedaj całość, dozbieraj troche kasy i kup cos fajnego z ładną budą.
MK3 - 1,4 Swap czy remont silnika ?
: pn lut 07, 2011 11:06
autor: To_mas
skaktus pisze:Zastanawia się czy warto bawić się w swapa na coś lepszego
nie drogo mam do sprzedania komplet 1.9TDI [1Z]
na pewno go będzie łatwiej sprzedać jak benzyniaka
MK3 - 1,4 Swap czy remont silnika ?
: pn lut 07, 2011 11:46
autor: skaktus
Ten TDI po ile i czy jest to "komplet - kit" czyli wszystko co potrzeba do zmiany ?
MK3 - 1,4 Swap czy remont silnika ?
: pn lut 07, 2011 12:55
autor: KanedA
skaktus, swap, tylko i tak licz się z kosztami... rzędu 5 - 6 tyś pln wzwyż
(wsadzenie silnika to nie wszytko, kabelkologia, hamulce i różne inne rzeczy, które wychodzą po drodze...)
MK3 - 1,4 Swap czy remont silnika ?
: pn lut 07, 2011 14:44
autor: To_mas
skaktus pisze:Ten TDI po ile i czy jest to "komplet - kit" czyli wszystko co potrzeba do zmiany ?
komplet jak komplet na pewno jakieś drobiazgi będzie 3a dokupić bo np nie wiem jak z półosiami i przegubami w 1.9 a w 1.4 bo moje muszę zostawić.
na pewno tez będziesz miał serwo do zmiany bo w TDI jest sprzęgło hydrauliczne tak ze serwo i pedały z TDI byś musiał tez mieć, jeszcze IC bo mój customow zostawiam, no i oryginalną puszkę filtra powietrza z mk3 bo ja w mk2 mam zapakowaną z peugota
a tak to raczej wsio jest komplet silnik , alternator rozrusznik pompa wspomy kolektory turbo wtryski itd itp
czyli z osprzętem wiązka ECU licznik skrzynia ,kawałeczek wydechu z kolektorem
1700 z kolektorem od AVF i seryjnym od 1Z
1650 całkowita seria
Re: MK3 - 1,4 Swap czy remont silnika ?
: pn lut 07, 2011 17:33
autor: skaktus
KanedA pisze:skaktus, swap, tylko i tak licz się z kosztami... rzędu 5 - 6 tyś pln wzwyż
(wsadzenie silnika to nie wszytko, kabelkologia, hamulce i różne inne rzeczy, które wychodzą po drodze...)
Eee, chyba nie jest aż tak drogo
Rozumiem że jest roboty, ale chyba najlepszy system to zakup rozwalonego mk3 i wyciąganie bebechów z niego.
Dziś pogadam z właścicielem, dowiem się co do kosztów i co o tym sądzi.
Re: MK3 - 1,4 Swap czy remont silnika ?
: wt lut 08, 2011 09:43
autor: spawacz
Jak ja swapowalem pare tyg. temu to kolega kupil z rozbitka z Raichu AFN"a kpl. za 1700 wiec za 1Z to za duzo , dodam ze rozbitek mial 170 KKM z ksiazna prowadzona do konca wiec igla. A tak wracajac do tematu to silnito nie wyszstko poczytaj temat swap z NZ na AFN tam jest wszstko co bedziesz musial jeszcze dokupic. Robota 600-1500 zalezy kto robi
takze koszta tak ok 4000 musisz liczyc conajmiej. Moim skromnym zdaniem zrob remont tego tylko taki zdrowy , dam mu glowice AEE/AEX z osprzetem i skromnie doladuj na 0.4-0.6 bar glowica ci odprezy motor na jakies 8.2:1 problem jest z natryskiem ale przy takim doaldowaniu to go nie zameczyc tak szybko, ew. zawsze mozesz dorobic natrysk. Istnieje jeszcze 2 mozyliowsc gora silnika 3F z osprzetam lub caly silnik i nie musisz skrzyni wymienac a 75Ps bedzie. Jeszcze mozesz dac ABU 1.6 roznicy zewnetrznej kpl.nie wydac nic, i instalka twoja zostaje tylko mape w kompie musisz sobie zmienc chodz i na tym bedzie jezdzic.,
MK3 - 1,4 Swap czy remont silnika ?
: wt lut 08, 2011 10:18
autor: To_mas
spawacz, moim skromnym to kolega kupił okazyjnie
jak do tego dostałe jeszcze wszystko co potrzebuje czyli wiązki itd to na prawdę okazja... albo motor zlom
zobacz sobie na alledrogo to masz 1Z w cenie 1400-1500 bez osprzętu żadnego, gołe słupki....
1.6TD mają ludzie wystawione po 1000-1200
jak miałbym to sprzedać po 1400 w komplecie to to już po częściach by sie bardziej opłacało
a silnika mi szkoda by go rozbierać
tu masz ile koleś woła za skrzynie
http://moto.allegro.pl/vw-golf-tdi-dta- ... 88766.html" onclick="window.open(this.href);return false;
to zejdźmy na ziemie i powiedzmy te 400
to kompletnego TDI mam gonić za 1000zł ? - wolę żeby leżał
silnik jest pewny i daje na niego gwarancje rozruchową
ok nie zaśmiecam juz koledze tematu
sorki
MK3 - 1,4 Swap czy remont silnika ?
: wt lut 08, 2011 10:46
autor: KanedA
To_mas pisze:
to kompletnego TDI mam gonić za 1000zł ? - wolę żeby leżał
hahaha, dokładnie
no ludzie nie róbcie sobie jaj.... 1700 to wcale nie jest dużo za sprawny silnik