Strona 1 z 2

dostrojenie 1.6 turbo diesla.

: wt lut 01, 2011 21:51
autor: chris4286
jak dostroić silnik zeby ciagnał od dołu i zeby sie nie dławił na końcu?.teraz szczegóły, mój silniczek oczywiście 1.6td oryginalnie kkk14 teraz garrett t2+intercooler.i zauwarzyłem ze turbo załącza sie przy 1,8tys obr pózniej jest moc cały czas i tak gdy np wyprzedzam na 4 i ciągne go to tak przy 3,5tys silnik tak jak by się dławił i prawie nie ciągnie dalej. dawka jest podkręcona, boost podpięty prosto pod turbo bez zadnej rególacji. co trzeba wyrególować? dodam ze turbo słychać ze daje fula.pozdrawiam

dostrojenie 1.6 turbo diesla.

: czw lut 03, 2011 02:25
autor: Dansli
miedzy innymi zrób jeszcze govmoda dzwignij lekko cisnienie - jest wiele rzeczy na forum o kreceniu diesli poszukaj chyba silniki diesla-mody czy jakos tak sie temat nazywał :bigok:

dostrojenie 1.6 turbo diesla.

: czw lut 03, 2011 12:50
autor: piori
chris4286 pisze:turbo załącza sie
Masz rozłączane turbo? :chytry: :helm:
Mała turbinka dobrze podlana powinna pompować od ok 1,5k obr.
chris4286 pisze:turbo słychać ze daje fula
Zamiast słuchać turbo to lepiej napisz jakie pompuje ciśnienie. T2 to mała sprężarka (podobna do K14), jeśli dodatkowo ustawiona na wysokie ciśnienie, to na wyższych obrotach robi się trochę ciasno na wydechu. Do kręcenia silnika wyżej lepiej nadają się większe turbiny typu K24 lub T3. Nie masz zaworu bezpieczeństwa w kolektorze dolotowym?

dostrojenie 1.6 turbo diesla.

: czw lut 03, 2011 23:50
autor: chris4286
zawór jest i jest skręcony na fula. cisnienia nie wiem bo nie mam wskażnika niestety. wydech to prawie przelot bo nie ma katalizatora a na końcu tylko tłumik z 1.8 gt z 2 końcówkami.chciał bym uzyskać ze 110KM a żeby nie dużo wiecej palił.a dokładniejto chodzi tak, od 1tys obr do 1.8tys ciągnie jak czysty diesel bo turbo jeszcze sie nie wkręca.pózniej od 1.8tys obr do 3tys ciągnie jak szatan :grin:, a od 3tys do końca moc ustaje i obrotomierz powoli się unosi do 4.5tys.wtryski standardowe są, a z jakiego silnika sie najlepiej nadają? czy trzeba kupić nowe specjalnie?

dostrojenie 1.6 turbo diesla.

: pt lut 04, 2011 11:31
autor: piori
chris4286 pisze: wydech to prawie przelot bo nie ma katalizatora a na końcu tylko tłumik z 1.8 gt z 2 końcówkami
tu chodzi bardziej o samą turbinę, która z racji małych rozmiarów nieco przytyka silnik, ale skoro:
chris4286 pisze:chciał bym uzyskać ze 110KM
to powinna wystarczyć spokojnie do takiej mocy, tylko zmień seryjny żeliwny down pipe na kolanko średnicy ze 2,5". Potem ciśnienie ustaw na ok. 1,3 bara i do tego dawka odpowiednia, ewentualnie kilka modów pompy i .... powoli zaczniesz szukać nowego sprzęgła :helm:
Mniej więcej taką moc udokumentowaną wykresem na praktycznie seryjnych gratach miał marcinas1983, poczytaj jego ( http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554" onclick="window.open(this.href);return false; ) i inne tematy na forum i będziesz wiedział czym masz kręcić i w którą stronę.

dostrojenie 1.6 turbo diesla.

: pt lut 04, 2011 12:04
autor: To_mas
piori pisze:Mała turbinka dobrze podlana powinna pompować od ok 1,5k obr.
nie w TD :P to nie VNT by ciągło od dołu i nigdy nie będzie tak ze zapomnijcie o tym
jak będzie uzyskiwać max ciśnienie przy 2-2,2 ts obr to wszystko !
chris4286 pisze: a od 3tys do końca moc ustaje i obrotomierz powoli się unosi do 4.5tys.wtryski
to dziwne bo powinien iść do 4,5tys a po gov modzie nawet więcej bez problemu.

w jakich obrotach uzyskujesz mac ciśnienie doladowania i co sie z nim dzieje po przekroczeniu 3tys obr ??
tak samo jak wygląda dymienie ? w jakich obrotach ?

dostrojenie 1.6 turbo diesla.

: pt lut 04, 2011 17:13
autor: spawacz
na tej turbinie to sobie mozesz ... w du. pokrecic , KKK24/T3 . Ta turbinka pada powyzej 3800 poprostu jest za cienka.

dostrojenie 1.6 turbo diesla.

: sob lut 05, 2011 19:46
autor: marcinas1983
chris4286 pisze:chciał bym uzyskać ze 110KM
to idzie wyciągnąć bez problemu, mój wykres jest na opóźnionym kącie wtrysku... pewnie jakby był ustawiony na fabrykę to by było jeszcze lepiej :helm: ,
chris4286 pisze:żeby nie dużo wiecej palił
tak to się nie da... albo moc i większe spalanie, albo ekonomia i spalanie na poziomie fabrycznym
spawacz pisze:na tej turbinie to sobie mozesz ... w du. pokrecic , KKK24/T3 . Ta turbinka pada powyzej 3800 poprostu jest za cienka.
jest dokładnie tak jak piszesz... po zmianie turbo na większe auto mniej męczy się na wyższych obrotach oraz łatwiej się wkręca do końca skali obrotomierza... :hmm: nawet na seryjnej pompie wtryskowej.

dostrojenie 1.6 turbo diesla.

: wt lut 08, 2011 22:40
autor: chris4286
ok czyli czeka zmiana na KKK24 lub T3? czy jest jeszcze coś do zmiany? oczywiście skrzynia na 4T bo jest jakaś cienka i przy 2,3tys obr jest dopiero 80km/h.
przy pompie czeka mnie jeszcze jakaś zmiana? oczywiście zrobiony boost przez zeszlifowanie podkładki. gova boje sie robić bo podobno problem ze zestrojeniem obr. jest jeszcze cos co mogł bym zrobić? wydech przerobie na dniach wiec można odchaczyć.

dostrojenie 1.6 turbo diesla.

: wt lut 08, 2011 23:16
autor: To_mas
chris4286 pisze:ok czyli czeka zmiana na KKK24 lub T3? czy jest jeszcze coś do zmiany?
rury dolotowej
bo duże turbo ma większą średnicę dolotu, chodzi mi o samo wejście od zimnej strony suszarki
no i niw wiem jak z kolektorem wydechowym

dostrojenie 1.6 turbo diesla.

: wt lut 08, 2011 23:31
autor: marcinas1983
kolektor wydechowy zostaje ten co jest, do tego potrzeba rury dolotowej jak napisał To_mas, oraz spustu oleju bo jest inny. Trzeba też trochę nagiąć rurkę od oleju co jest inaczej wyprofilowana.

dostrojenie 1.6 turbo diesla.

: śr lut 09, 2011 00:15
autor: chris4286
cos wykombinuje co do turba. a jesli chodzi o pompe?

dostrojenie 1.6 turbo diesla.

: śr lut 09, 2011 22:29
autor: chris4286
podpiołem dziś wskażnik cisnienia i max ile wyciągło to 1.0bar a wieciej juz sie nie da. dolałem paliwkiem ale jeszcze nie chodzi tak jak trzeba. czy może to być spowodowane skrzyna biegów? czy może jest jescze coś innego?

Re: dostrojenie 1.6 turbo diesla.

: sob lut 12, 2011 12:38
autor: chris4286
dobra, mam garretta T3. ale, bije tylko 0,3bar na 4tys obr. a od 1tys obr do 3tys nic nie ciągnie. jak zniwelować laga? i podnieść ciśnienie? dodam że nie mam jeszcze przelotu.pozdrawiam