Strona 1 z 2

Swap mk2 KR na ABF

: wt gru 07, 2010 22:38
autor: marcoo85
Witam... szukalem w szukarce ale jednoznacznej odpowiedzi nigdzie nie znalazlem jesli taka gdzies jest to prosze mnie tam natychmiast skierowac! heh chyba ze komus sie chce to moze mi udzielic jakies krotkiej lecz tresciwej odpowiedzi... heh

Zatem posiadam mk2 z silnikiem KR chcial bym troche rozwinoc ta jednostke ale jest duzo opinii ze to juz przed potopowy silnik i do tego lepiej nadaje sie ABF... wiec czy zatem jak bym kupil takiego ABF z pelnym osprzetem bo widze ze na allegro trafiaja sie takie to czy duzo bedzie roboty z jego przeszczepem??? pzdr!

Re: Swap mk2 KR na ABF

: śr gru 08, 2010 15:55
autor: marcoo85
Nikt nie pomoze?? wiem ze tego bylo duzo ale glownie sprawy tyczyly zamiany silnikow 1.3 1.6 no i 1.8 ale na mono gdzie wiadomo ze trzeba praktycznie wszystko wymienic ... Z kr sprawa powinna byc duzo prostrza chce tylko wiedziec jak prosta??? pzdr

Swap mk2 KR na ABF

: śr gru 08, 2010 17:38
autor: TAZ
Z którego roku masz tego golfa ?? Bo jak sprzed 90 roku to szukaj od razu instalacji z MK2 nowego typu. Ułatwi ci to masakrycznie całą sprawę. Swój silnik wyjmujesz, tamten wkłądasz, podpinasz kable i jeździsz. Pompy paliwa mogą zostać z KRa, wydech z kolektorem cały też, skrzynia też i sprzęgło. Łapy silnika od twojego motoru również pasują.

Swap mk2 KR na ABF

: ndz gru 12, 2010 15:08
autor: marcoo85
No w koncu ktos! :pub: golf jest z 89 roku ale instalka jest juz chyba nowego typu bo awaryjne mam na manetkach!! Czyli wynika ze cala sprawa byla by tylko plug&play??? Jak dodac komus punkcik :kac: ??

Swap mk2 KR na ABF

: pn gru 13, 2010 00:08
autor: konradzik81
jesli masz w golfie masz nowa instalacje to elektryke masz z glowy spowalniacze tez mozesz zostawic, nie wiem jak z pompka/pompkami paliwa czy ta z kr zrobi odpowiednie cisnienie jesli tak to o nic martwic sie nie musisz

Re: Swap mk2 KR na ABF

: pn gru 13, 2010 11:22
autor: marcoo85
aha... no kolega wczesniej napisal ze pompy pasuja... czyli sprawa banalnie prosta... potrzebuje tylko abf'a z osprzetem no i kompa od niego... A wiazki od kompa pasuja czy to tez musze zabrac???

Swap mk2 KR na ABF

: pn gru 13, 2010 13:08
autor: bugalon
Wiązki silnikowe też będą do wymiany. Nie jestem natomiast pewny czy pomp z KR (pod podłogą) będzie współpracować z ABF. Regulator cisnienia paliwa w ABF jest inny niż w silnikach PF/PB/PG (które radzą sobie ze zbijaniem ciśnienia pomp wysokociśnieniowych). Jeśli pompa pod podłogą jest w super stanie to regulator cisnienia ABF może nie zbić nadmiaru jaki poda pompa z mechanicznego wtrysku (mialem dwa razy taki przypadek).

Re: Swap mk2 KR na ABF

: pn gru 13, 2010 14:02
autor: marcoo85
aha ok... no to juz cos wiem... :bigok: czyli biore praktycznie wszystko co jest pod maska silnik wraz ze wszystkimi kablami no i plus ta pompe jak trafie calego mk3 na czesci... w sumie pompe mozna zawsze dokupic pozniej gdyby cos nie ma z tym problemu mysle...

Swap mk2 KR na ABF

: pn gru 13, 2010 16:54
autor: bastek016
musisz na 99 % wiązkę silnika podmienić bo KR a ABF jest innym wtryskiem zasilany
ABF - DIGI
KR - Wtrysk mechaniczny

Re: Swap mk2 KR na ABF

: pn gru 13, 2010 17:25
autor: marcoo85
No wiem wiem... wlasnie o te digi mi sie glownie rozchodzi... jak mam szukac gratow do montowania digi w kr to jestem chory... zbieral bym je pewnie z pol roku... pozniej wypadalo by walki chociaz od tego abf zalozyc nie mowie juz o jakis wyczynowych to wole caly silnik poszukac i klopot z glowy... i pozniej dlubac w tym abf'ie... wydaje mi sie ze duzo mniej pracy niz z takim cudowaniem... no i silnik przeloze no prawie sam a z zamontowaniem digi do kr juz bym sobie nie poradzil... chociaz szkoda mi troche tego kr bo jest naprawde zdrowiuski... ok to biore sie za poszukiwania dawcy... do tematu wroce jak napotkam jakis problem przy przeszczepie hehe oby nie! :hmm:

Re: Swap mk2 KR na ABF

: pn gru 13, 2010 19:54
autor: lukaszmut
jak masz zdrowego KRa to niewiem czemu sie pchasz w swapa nigdy niewiesz co kupisz za silnik, kompletne digi kupisz na forum bez problemu praktycznie wszysko co potrzebne tylko przedłużki do wtrysków trzeba osobno dokupic ( są osoby na forum co ci to dorobią) i softa zmienic, elekryke powinieneś ogarnąć sam bez problemów

Re: Swap mk2 KR na ABF

: pn gru 13, 2010 21:38
autor: marcoo85
hmmm... no niby tak... ale wiesz... nie mam zbytnio czasu siedziec na forum (duzo pracuje) zeby szukac czesci pozniej jeszcze wypytywac sie co z czym podlaczyc itp itd a nie daj Boze cos nie bedzie dzialac... rozumiesz... a tak kupuje gotowy silnik ktory sobie odpale wiem ze chodzi tylko go przekladam i po problemie... tak mi wygodniej poprostu... jesli nawet po czasie sie okaze ze zajechany to wtedy przeloze tylko digi do swojego kr i nic nie trace... dodatkowo walki mi zostana i pewnie inne bzdury ktore tez pasuja... P.S. Wiesz gdyby trzeba bylo rzezbic to wiadomo ze wybral bym droge o ktorej mowisz ale skoro praktycznie plug&play wchodzi to mysle ze warto...

Re: Swap mk2 KR na ABF

: wt gru 14, 2010 09:59
autor: TAZ
bugalon pisze:Wiązki silnikowe też będą do wymiany. Nie jestem natomiast pewny czy pomp z KR (pod podłogą) będzie współpracować z ABF. Regulator cisnienia paliwa w ABF jest inny niż w silnikach PF/PB/PG (które radzą sobie ze zbijaniem ciśnienia pomp wysokociśnieniowych). Jeśli pompa pod podłogą jest w super stanie to regulator cisnienia ABF może nie zbić nadmiaru jaki poda pompa z mechanicznego wtrysku (mialem dwa razy taki przypadek).
Regulator z ABFa znosi redukcje ciśnienia wręcz wzorowo, znam dwa przypadki, z czego jeden mój. Regulator z PF, PB faktycznie nie daje rady z takimi ciśnieniami bo u brata w 9A na digi2 nie dał rady zredukować i przylewało silnik.

Re: Swap mk2 KR na ABF

: wt gru 14, 2010 15:05
autor: marcoo85
Temat sie rozwija i dobrze... czyli pompa zostaje... na all... znalazlem abf'a po konkretnych modach niby 185km i 204nm ale cena 3.200 :crazy: az tyle gotowki na to nie mam niestety heh