Strona 1 z 1

Mk2 GTI Wymiana tłumików, wyciszenie i poprawa dźwięku

: sob paź 30, 2010 12:41
autor: Golf_Driver
Witam, aktualnie mam oryginalny układ wydechowy, tyle że jakiś czas temu wywaliłem katalizator i zamiast niego jest rura. Auto ogólnie zanim wywaliłem katalizator i teraz też ma taki metaliczny dźwięk, taki dzwoniący jakby jak jakaś stara omega :grin: a po wywaleniu kata głośniej chodzi. W trasie dudni strasznie denerwująco.
Czy ten metaliczny dźwięk to wina wypalonego jakiegoś tłumika? tak jakby słychać to ze środkowego..

Chce wymienić końcowy tłumik na oryginał POLMOstrow a pozatym co mam zrobić żeby auto chodziło cicho i broń boże basowo, tylko fajnie ryczało na wysokich obrotach. Myślałem jeszcze żeby zamiast tej rury tam gdzie był kat wstawić jakiś 3ci tłumik ale nie wiem..

Mk2 GTI Wymiana tłumików, wyciszenie i poprawa dźwięku

: śr lis 03, 2010 15:57
autor: -=ren=-
kolego ważny jest ten tłumik pod siedzeniami czyli drugi od końca - tam jest największe załamanie rur i stamtąd jest największy hałas. Wstaw wydech ori od GTI z 3ema tłumikami bez katalizatora i po kłopocie - konstrukcja jak w KRze.

Mk2 GTI Wymiana tłumików, wyciszenie i poprawa dźwięku

: wt gru 21, 2010 18:03
autor: trucker2
Wtrącę się trochę w rozmowę , też zamierzam sobie sprawić tłumik ostatni i ten przed ostatni silnik PF jak u kolegi tylko nie wiem gdzie mogę dostać taki tłumik? chodzi mi o taki który zakończony jest dwiema rurami i raczej grubszymi niż te z allegro, mam taki obecnie i raczej to nie żaden tuningowy a raczej ori. Może to od KR jest?

Mk2 GTI Wymiana tłumików, wyciszenie i poprawa dźwięku

: wt gru 21, 2010 21:08
autor: bugalon
Na allegro można dostać kompletne zestawy tłumików do GTI 16V (z patelnią) polecam zdecydowanie. Bardzo ważny jest pierwszy tłumik rozprężny który znajduje się mniej więćej pod lewarkiem zmiany biegów. Jest bardzo istotny wbrew temu co wielu ludzi mówi. Dobry wydech powinien być na 3 tłumikach. Pierwsz mały rozprężny zastępujący kata, drugi - patelnia i trzeci - końcowy w postaci oryginalnej dwururki.

Polecam taki zestaw:

http://allegro.pl/komplet-tlumik-volksw ... 65261.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plus dodatkowo pierwszy tłumik rozprężny zamiast kata coś jak to:

http://allegro.pl/strumienica-katalizat ... 30879.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Myślę, że cena w okolicach 400 złociszy za kompletny wydech nie jest wygorowana a naprawde ładnie bedzie to chodzić.

Mk2 GTI Wymiana tłumików, wyciszenie i poprawa dźwięku

: śr gru 22, 2010 19:19
autor: zwierzątki
ja mam zrobiony cały wydech; ten problem metaliczność to sprawka rurki zamiast kata ja mam tam tłumik

Mk2 GTI Wymiana tłumików, wyciszenie i poprawa dźwięku

: śr gru 22, 2010 20:27
autor: jeryk10
Dokladnie tak jak bugalon mowi sam jezdze na takim wydechu w mk2 2.0 2E i jestem z tego wydechu zadowolony dodatkowo mam zalozony kolektor rurowy 4-2-1 ale i tak ladnie to chodzi ma zdrowy wydech i nie glosny :)

Mk2 GTI Wymiana tłumików, wyciszenie i poprawa dźwięku

: czw gru 23, 2010 22:09
autor: Golf_Driver
Wymieniłem końcowy tłumik i środkowy na org GTI polmostrów. I miałem troche oberwany tłumik drgań przy kolektorze wydechowym i między innymi dlatego tak głośno chodzi, to też już mam zrobione. Tam gdzie kat nadal mam rurke zwykła. No i teraz jest malina :grin: Wkońcu można dość komfortowo jechać w trase bez dudnienia :) W środku jest cicho, a na wyższych obrotach po przegazowaniu fajnie sobie ryczy :helm: a po spuszczeniu gazu tak fajnie pyrka :grin: Co jest słyszalne tylko na zewnątrz :) No a oprócz tego mam najładniejszą z możliwych końcówek wydechu :grin: Czyli oryginalna dwururka :P

Re: Mk2 GTI Wymiana tłumików, wyciszenie i poprawa dźwięku

: czw lut 03, 2011 01:56
autor: marcoo85
Ja przy kr mam 4 tlumiki :hmm: i 2 inne kr ktore widzialem tez mialy 4... dodam ze to calkowita seria... tak z fabryki zjechal...

Re: Mk2 GTI Wymiana tłumików, wyciszenie i poprawa dźwięku

: czw lut 03, 2011 14:13
autor: D1_PITER
-=ren=- pisze:kolego ważny jest ten tłumik pod siedzeniami czyli drugi od końca - tam jest największe załamanie rur i stamtąd jest największy hałas. Wstaw wydech ori od GTI z 3ema tłumikami bez katalizatora i po kłopocie - konstrukcja jak w KRze.
Kolego możesz coś więcej napisać o tym tłumiku początkowym?

Nie mam GTI, mam prawie zwykłe 1,6. Moje doświadczenia z wydechem są takie.
-zamiast katalizatora rurka, później zamiast środkowego rurka, i na końcu tłumik dwururka GTI - ten wydech chodził głośno/bardzo głośno. Brzmienie miał jak ściszony przelot. Na niskich obrotach bez basu, bieg jałowy głośny.

-zamiast katalizatora rurka, następnie tłumik środkowy nie patelnia tylko ten taki skośny i na końcu tłumik dwururka GTI - teraz mam taki wydech. Obroty jałowe ciche, wydech przyjemnie brzmiacy nie za głośny (słychać silnik też, nie tylko wydech). Ogólna głośność wydechu spoko, tylko do 2000 za dużo basu - w trasie na piątce męczące, na czwórce fajnie.

Obydwie te konfiguracje zawierały owy metaliczny dźwięk który nasila się przy hamowaniu silnikiem. Nie podoba mi się on i teraz mam taki pomysł na wydech:
-w tunelu pod podłogą ten taki podłużny tłumik stosowany seryjnie, zamiast środkowego rura i na końcu tłumik GTI. Mam nadzieje że uzyskam przyjemnie brzmiacy wydech bez basu i bez metalicznego dźwięku.