[mkII]swap na silnik 2,0 ABA - kilka pytań

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

[mkII]swap na silnik 2,0 ABA - kilka pytań

Post autor: dawid018 » ndz paź 24, 2010 20:24

Usuń post
Zgłoś ten post
Edytuj post
Odpowiedz z cytatem
witam.przymierzam się do swapa na silnik 2,0 ABA z jetty usa z 94 roku.

1-pierwszy problem jaki mam to to ze silnik jest z automatyczną skrzynią biegów.oczywiście zostanie ona zmieniona na manuala najprawdopodobniej 4S lub 4T
i tu pytanie czy żeby silnik normalnie chodził muszę zmieniać kompa sterującego czy może zostać ten co jest,a jeśli trzeba zmienić to czy przypasuje komp z 2E,AGG,AGU itp silników??

2-następnie jest problem z sondą.tzn problem bo nie wiem gdzie ją umieścić,czy dac ją przy samym kolektorze,czy w kolektorze ,czy gdzieś dalej.dodam ze wydech będzie miał średnice 55mm i najpewniej będzie pusty lub zostanie ori ostatnia puszka

3-po prawej stronie silnika są jakieś zaworki od podciśnień i do nich są wpięte kostki 2 pinowe.od czego te zaworki są i czy są bardzo potrzebne??nie ukrywam ze im mniej tych podciśnień pod maską tym lepiej.

4-co można w tym silniku tanio zrobić zeby jakoś podnieść mu nie dużo moc?? wiem ze turbo i kompressor najlepiej ale kasy brak.myślałem o zwiększeniu stopnia sprężania,rozwiercie kanałów w głowicy i kolektorze itp.pytanie tylko czy jest sens??

5-na kilku fotkach z kompressorami widziałem kolektory ssące z innych V.A.G \które mają przepustnice po lewej stronie a nie jak ABA po prawej.ktoś ogarnia od czego te kolektory??

6-ktoś wie jaka jest różnica wagi całego sprzęgła z 2E pod skrzynie na druty a sprzęgła z mkII PB(210mm)

7- czy 2ori pompy paliwa dadzą rade czy musi być ta z mkIII??

narazie by było tyle.jutro jak oddziele silnik od skrzyni pewnie pojawią się nowe pytania.

z góry dzięki za konkretne odpowiedzi.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

[mkII]swap na silnik 2,0 ABA - kilka pytań

Post autor: zielu » pn paź 25, 2010 22:32

7 - zależy z czego są pompy... z gti to dadzą rade bo musi być 3 bary a jak z RP to za niskie ciśnienie i trzeba wymienić pompę za kołem

troche niżej masz temat swap na 2e w mk2, rp => ady, możesz tam zajrzeć i pewnie znajdziesz kilka przydantych informacji :)


Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

[mkII]swap na silnik 2,0 ABA - kilka pytań

Post autor: marcinas1983 » wt paź 26, 2010 11:09

dawid018 pisze:6-ktoś wie jaka jest różnica wagi całego sprzęgła z 2E pod skrzynie na druty a sprzęgła z mkII PB(210mm)
co prawda całego sprzęgła nie ważyłem, ale sam zamach z PF/PB waży 6.9 kg o ile dobrze pamiętam a z 2E ważył coś koło 7.7 lub 7.8kg.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 46 gości