Strona 1 z 2
Poprawa osiągów - przyśpieszenie
: wt wrz 07, 2010 19:02
autor: stomek43
Witam...
Mam problem...
Jeżdżę Golfem III...
Posiadam silnik 1.8 ABS...
Chciałbym zwiększyć moment i przenieść go w jeszcze niższe obroty...
Bardziej po polsku - chciałbym żeby wciskało w fotel jak dam gaz do dechy przy każdej prędkości obrotowej...
Niechcę zmieniać samochodu ani swapować...
Słyszalem już sporo propozycji ale prosze was o zdanie...
Poprawa osiągów - przyśpieszenie
: wt wrz 07, 2010 20:03
autor: radek108
też chciałbym wiedzieć
Poprawa osiągów - przyśpieszenie
: wt wrz 07, 2010 20:31
autor: Yuri
Poprawa osiągów - przyśpieszenie
: śr wrz 08, 2010 07:57
autor: radek108
a co dała by zmiana skrzyni tylko na czy na krótsze czy dłuższe biegi?
Re: Poprawa osiągów - przyśpieszenie
: śr wrz 08, 2010 17:20
autor: toffic
stomek43 pisze:
Chciałbym zwiększyć moment i przenieść go w jeszcze niższe obroty...
Bardziej po polsku - chciałbym żeby wciskało w fotel jak dam gaz do dechy przy każdej prędkości obrotowej...
Z tym będzie problem, tzn da się nieco polepszyć dół ale o wgniataniu w fotel zapomnij. Natomiast inną drogą do lepszych osiągów jest polepszenie góry + krótka skrzynia i kręcisz wysoko
Poprawa osiągów - przyśpieszenie
: śr wrz 08, 2010 19:55
autor: radek108
ale moim zdaniem wtedy zwiększy się spalanie zmniejszy się prędkość maksymalna a plusem będzie lepsze przyśpieszenie. a co dała by sama zmiana wydechu np na ten z 2.0 lub o ile się da a wszystko się da to z vr-a i nic więcej nie robić
Poprawa osiągów - przyśpieszenie
: śr wrz 08, 2010 20:51
autor: spawacz
Wydech 4-2-1 i wychawiczny walek... z RP
Re: Poprawa osiągów - przyśpieszenie
: śr wrz 08, 2010 21:23
autor: radek108
spawacz pisze:Wydech 4-2-1 i wychawiczny walek... z RP
co do wałka to rozumiem o co chodzi a o wydech to napisz bardziej po polsku i co to da jak możesz
Poprawa osiągów - przyśpieszenie
: śr wrz 08, 2010 21:51
autor: imperfectCell
wiec zaadaptuj wydech z 2.0 8v badz jakis dedykowany kolektor 4-2-1 i dalej reszta wieksza srednica niz ori ABS
Re: Poprawa osiągów - przyśpieszenie
: czw wrz 09, 2010 07:56
autor: radek108
to teraz zrozumiałem myślałem że coś dorabiać budować samemu a tu niewielka przeróbka
imperfectCell pisze:wiec zaadaptuj wydech z 2.0 8v badz jakis dedykowany kolektor 4-2-1 i dalej reszta wieksza srednica niz ori ABS
a abs ma jaki skoro 2.0 ma 4-2-1 bo tego nie wiem
i wydaje mi się że by trzeba było jeszcze coś z dolotem zrobić czy stożek z odizolowaniem go od ciepłego powietrza wystarczyłby?
wiem że zadaje wiele pytań ale ciekawi mnie to
Poprawa osiągów - przyśpieszenie
: czw wrz 09, 2010 08:14
autor: Yuri
radek108 pisze:a abs ma jaki skoro 2.0 ma 4-2-1 bo tego nie wiem
2.0 nie ma 4-2-1. Kolega Ci napisał, że ALBO z 2.0, ALBO dedykowany 4-2-1.
radek108 pisze:i wydaje mi się że by trzeba było jeszcze coś z dolotem zrobić czy stożek z odizolowaniem go od ciepłego powietrza wystarczyłby?
A na co ma wystarczyć?
Re: Poprawa osiągów - przyśpieszenie
: czw wrz 09, 2010 08:22
autor: toffic
radek108 pisze:to teraz zrozumiałem myślałem że coś dorabiać budować samemu a tu niewielka przeróbka
imperfectCell pisze:wiec zaadaptuj wydech z 2.0 8v badz jakis dedykowany kolektor 4-2-1 i dalej reszta wieksza srednica niz ori ABS
a abs ma jaki skoro 2.0 ma 4-2-1 bo tego nie wiem
i wydaje mi się że by trzeba było jeszcze coś z dolotem zrobić czy stożek z odizolowaniem go od ciepłego powietrza wystarczyłby?
wiem że zadaje wiele pytań ale ciekawi mnie to
Szkoda kasy na stożek, popraw przepustnice, kolektor i głowice, zmień wałek na taki z 1.8 GTi a później chip
Poprawa osiągów - przyśpieszenie
: czw wrz 09, 2010 08:41
autor: radek108
żaden z tych pomysłów narazie i tak nie wejdzie w życie a pytam tylko i wyłącznie z ciekawości bo jak bym miał władować kilka tyś to wolałbym zrobić swap w końcu to szybciej i tanie wiem że roboty sporo bo robiłem już jeden swap w życiu i jak będę zwiększał moc to przez założenie innego silnika bądź wymianę samochodu na coś mocniejszego. a wracając do tematu to przy zmianie wałka znaki rozrządu się zgadzają czy wtedy inaczej się go ustawia?
Re: Poprawa osiągów - przyśpieszenie
: wt wrz 28, 2010 12:04
autor: stomek43
Reasumując wasze wypowiedzi wychodzi na to że trzeba:
- wsadzić krótką skrzynie
- wsadzić kompletny wydech z 2E
- wsadzić wałek z RP
- rozwiercić kolektor i przepustnice
Oprócz tego co wyżej, myślełem wcześniej nad wsadzeniem głowicy wraz z wałkiem od E2 lub AEK (zamiast tego z RP), oraz przeróbką mono na wielopunkt... Co o tym myślicie ??
Chodzi mi głównie o zwiększenie momentu (np. +30%
) i żeby nie poszedł w góre...
Lubie ćwiartki oraz kręte tory... ;-D
AAA... Może coś z doprężeniem lub z zamachem ??