Strona 1 z 2

mk3 swap

: ndz wrz 05, 2010 13:33
autor: Piotrek 2711
Mam silnik 1.6 AEA w golfiku ale sie skończył dostałem od znajomego silnik który wyglądał tak samo ale okazało sie ze jest to silnik 1.6 AEE. I teraz czy silnik AEE zagada na całym osprzęcie kolektorami itp. od AEA czy bedzie to chodziło?

mk3 swap

: ndz wrz 05, 2010 13:47
autor: K@mil_mk3
AEA jednopunkt
AEE wielopunkt

mk3 swap

: ndz wrz 05, 2010 13:47
autor: imperfectCell
nie nie bedzie. AEE to nowsza konstrukcja jest juz na wielopunktowym systemie wtryskowym wiec kolektor jest inny i caly system zasilania oraz jego sterowanie. potrzebujesz calego osprzetu z tego silnika. takie rzeczy jak skrzynia itp beda pasowac z Twojego

mk3 swap

: ndz wrz 05, 2010 18:31
autor: gracek1906
Tak, na twoim osprzęcie z AEA będzie chodzić.

mk3 swap

: ndz wrz 05, 2010 20:01
autor: Piotrek 2711
No właśnie też tak uważam ze powinien chodzić bo są identyczne jedynie czym sie różnią to stopień sprężania w aee jest 9.8 a w aea 10 poprostu w aee jest troszke mniejsze wybranie w tłoku a silniki są identyczne wał korby nawet głowica z wałkiem rozżądu jest taka sama. http://archiwum.automotoserwis.com.pl/k ... lf_1-6.htm" onclick="window.open(this.href);return false; tu jest link do tych obu silników. Wychodzi na to ze różnią sie kolektorem ssącym bo tam jest pełny wtrysk a ja mam jednopunktowy. Ewentualnie przez mniejszy stopień sprężania bedzie troszke słabszy.

mk3 swap

: ndz wrz 05, 2010 20:33
autor: Piotrek 2711
Jak to wszystko uda mi sie poskładać to napisze jak chodzi. Jeżeli kogos by to interesowało. Ten silnik co mam na przeszczep ma 60 tyś przejechane dlatego taka okazja moze sie juz nietrafić silnik jest z pewnego zródła wcześniej jezdził w skodzie felicji ale uległa wypadkowi. Bo mój już niema ciśnienia oleju prawie miałem go robić ale trafił sie aee mozna by powiedziec prawie nowy to moim zdaniem chyba lepszym rozwiązaniem było go zeswapować.

mk3 swap

: wt paź 05, 2010 12:31
autor: Piotrek 2711
Mam takie pytanie bo w silniku AEE zauważyłem że jest jeden czujnik ciśnienia oleju tylko niebieski drugiego niema jest zaślepione miejsce. Znowu w AEA są dwa czujniki i niebieski i szry obok niebieskiego i teraz co zrobić z tym żeby kontrolka niemrugała powyżej 2tyś obrotów ponieważ szary jest wysokiego ciśnienia. W AEE jest tylko niskiego ciśnienia. Zostanie mi lużny kabel niepodłączony do niczego i bedzie mi załączć kontrolke czy można coś z tym zrobić? Z góry dzieki za pomoc!

mk3 swap

: wt paź 05, 2010 19:19
autor: bugalon
tak, podłącz ten przewód do masy (o ile to jest przewód od czujnika wysokiego cisnienia)

mk3 swap

: śr paź 06, 2010 11:41
autor: Piotrek 2711
Tak to jest przewód od czujnika wysokiego ciśnienia. dzieki za pomoc. Pozdrawiam

mk3 swap

: czw paź 07, 2010 19:06
autor: Hapek
Witam. Dzis kupowalem przewody zaplonowe w intercars i gosc sie pytal o rodzaj silnika.. to mowie mu ze AEA.. to on mowi ze nie ma nic takiego:/ i sie kluci ze mna ze takiego czegos woogle nie ma choc ja sam na ich stronie patrzylem i symbol AEA widnieje jako kod silnika...wiec sprzedawca sie pytal czy moz to nie silnik ABU i moje pytanie brzmi jaka jest roznica pomiedzy AEA a ABU ? chyba ze jedno i drugie to praktycznie to samo..nie mam czasu zbytnio szukac bo mi sie autko sypie i na biegu musze kupowac czesci..narazie tylko kupilem przewody... z gory dziekuje i przepraszam ze akurat tutaj wrzucilem swoje pytanko i problemik;)

mk3 swap

: pt paź 08, 2010 11:05
autor: Piotrek 2711
Witam. Znam ten ból ja też jak mówiłem nieraz w sklepie aea to oczy robili abu to też silnik na jednopunktowym wtrysku ale jest troche inny w środku. AEA to jest bardziej odpowiednik AEE one niczym sie nieróżniły poza płytszym denkiem tłoka i wtryskiem bo aee był na wielopunktowym. Ja porównywałem prawie wszystko i swiece też idą te same co w AEE. Także jak w kompie lub w katalogach niemają aea to mów aee bo to bliżniaki i takie rzeczy jak rozżąd świece filtr oleju kable zapłonowe itd. maja o takich samych parametrach.

Re: mk3 swap

: sob paź 09, 2010 07:17
autor: Hapek
Aha. rozumiem. moj silnik do dokladnie 1.6 Kat. z 94 roku a pierwsza rejestracja 20 wrzesnia 94.

mk3 swap

: ndz paź 10, 2010 15:26
autor: Piotrek 2711
Troche dziwne bo ten na zdięciu wygląda jak abu. AEA ma aluminiową pokrywe zaworów. Ale niemam pewności czy AEA niewystępowały z takimi pokrywami jak na zdięciu. Jestes pewny że masz aea?

Re: mk3 swap

: ndz paź 10, 2010 15:39
autor: Hapek
teraz jestem pewien ze mam ABU :D bylem u takiego znajomego maniakka samochodow VW i mi powiedzial co to jest za silnik;) takze moj problem sie rozwiazal :) ale dzieki za cenne podpowiedzi :)