Strona 1 z 2

czy ztoczenie koła zamachowego coś da??

: czw gru 16, 2004 20:40
autor: Siekiera
Chcialbym sie dowiedzieć czy ztoczenie(odelżenie)kola zamachowego daje coś??chce u siebie zrobić polerowanie i powiekszenie kanałów w głowicy+planowaie jej,no i jeszcze kumpel podsunął mi pomyśł zeby ztoczyc koło zamachowe....!!czy to będzie róznicas jesli kola tego nie rusze tylko zostawie oryginalne?? :helm: czekam na odpowiedzi jakieś:)-pozzdrawiam :bigok:

: czw gru 16, 2004 21:06
autor: VR
nie podniesie ci mocy ale latwiej powinien ci sie wkrecac na obroty

: pt gru 17, 2004 06:02
autor: cobra333
wyczówalnie lepiej się wkręca czyli rośnie moment obrotowy na którym się jeździ

: pt gru 17, 2004 12:03
autor: DTaras
odchudzanie układu korbowo - tłokowego ma na celu powiększenie mocy silnika
masa na kole zamachowym obarcza je pędem - a skoro większa masa równa sie większy pęd to i moment pędu będzie większyzatem im większa masa tym większy moment pędu = moment obrotowy

zmniejszenie tej masy spowoduje że siła z tłoka przełożona na moment obrotowy zostanie mniej wykorzystywana do uzyskiwania momentu obrotowego. Silnik pracując będzie mógł uzyskiwać większe szybkości obrotowe co w rezultacie równe jest zwiększeniu jego mocy (6500 zwiększy się do 8000 co ma znaczenie przy osiąganiu mocy maksymalnej przy zestrojeniu układu zasilania na wydajniejszy w tym przypadku)

zminejszenie masy układu korbowo tłokowego przekłąda sie na moc silnika

: pt gru 17, 2004 16:51
autor: cobra333
czyli z tego wynika ze najlepiej dociązyć koło zamachowe zeby uzyskac moment obrotowy???
bo moc to mnie nie intrersuje ---Ciekawe

: pt gru 17, 2004 21:49
autor: Badboy
przetestowałem to w innym aucie i dało (wg wykresu) 7%Nm i 5%KM ale zacząłbym od głowicy-tam drzemie moc a umiejętnie spolerowanie kanałów (wiedza fachowca) pozwoli na prawie dowolne ustawienie, np. obnniżenie Nm na niższy zakres obrotów lub w inną stroną --> KM itp.

: sob gru 18, 2004 12:45
autor: Siekiera
no własnie,wiedza...a wie ktoś ile mm trzeba powiększyć kanały w głowicy??i o ile splanowac glowice:/a kolo zamachowe to neiwiem czy robic bo jest duzo roboty troszke,trzeba odkrecac skrzynie itd.... wiec jak??

: sob gru 18, 2004 20:13
autor: Badboy
wystarczy zmienić ich kształt z walca na stożek, by pod większym impetem wpadało i8 również wypadało szybciej, można by pisać i pisać, planowanie - 1 max. 2mm

: pn gru 20, 2004 10:20
autor: DTaras
wracając do koła to TAK zwiększenie masy układu korbowo tłokowego zwiększy moment lecz kosztem mocy

: pn gru 20, 2004 12:52
autor: cobra333
hmmm Jakoś to do mnie nie przemawia Widziałem wykresy hamowni po takich modach i moment rósł z mocą

: pn gru 20, 2004 14:22
autor: Borys
Badboy pisze:wystarczy zmienić ich kształt z walca na stożek, by pod większym impetem wpadało i8 również wypadało szybciej, można by pisać i pisać, planowanie - 1 max. 2mm
1-2 mm :panna:

i lac tylko 98

wg mnie to przesada tak głowice planowac

i nie wiadomo czy da to porzadany efekt, raczej watpię

: pn gru 20, 2004 14:24
autor: cyarnz
Borys pisze:
Badboy pisze:wystarczy zmienić ich kształt z walca na stożek, by pod większym impetem wpadało i8 również wypadało szybciej, można by pisać i pisać, planowanie - 1 max. 2mm
1-2 mm :panna:

i lac tylko 98

wg mnie to przesada tak głowice planowac

i nie wiadomo czy da to porzadany efekt, raczej watpię
Ja nawety nie watpie tylko wiem, przechodzilem to samo w takim samym silniku i wiem ze to wszystko kupa warte przerobki, lepiej jak zapoda jakiegos 1.8 chocby Rp

: pn gru 20, 2004 20:01
autor: Siekiera
no to jak w końcu??oplaca sie to robic??wyszło by mnie to wcale nie az ak duz,bo ztoczenie koła zamachowego z wyważeniem 150 zeta,planowanie głowicy 50 zeta no i obróbka glowicy we wlasnym zakresie:/(garaz) wiec ponad 200zeta doliczajac uszczelki.wiec jak??co o tym sądzicice??

: wt gru 21, 2004 10:03
autor: Borys
Siekiera pisze:no to jak w końcu??oplaca sie to robic??wyszło by mnie to wcale nie az ak duz,bo ztoczenie koła zamachowego z wyważeniem 150 zeta,planowanie głowicy 50 zeta no i obróbka glowicy we wlasnym zakresie:/(garaz) wiec ponad 200zeta doliczajac uszczelki.wiec jak??co o tym sądzicice??
no to faktycznie nie tak duzo,
nie ma na co czekac tylko brac sie do roboty , czy cos da czy nie zawsze satysfakcja ze samemu sie zrobiło/popsolo

polecam przed i po modyfikacjach wjazd na hamownie, wtedy sprawa bedzie jasna jak słońce :hmm: