Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
Siekiera
- Mały gagatek

- Posty: 56
- Rejestracja: śr wrz 22, 2004 19:16
- Lokalizacja: Biskupiec
-
Kontakt:
Post
autor: Siekiera » czw gru 16, 2004 20:40
Chcialbym sie dowiedzieć czy ztoczenie(odelżenie)kola zamachowego daje coś??chce u siebie zrobić polerowanie i powiekszenie kanałów w głowicy+planowaie jej,no i jeszcze kumpel podsunął mi pomyśł zeby ztoczyc koło zamachowe....!!czy to będzie róznicas jesli kola tego nie rusze tylko zostawie oryginalne??

czekam na odpowiedzi jakieś:)-pozzdrawiam

VW Golf MkII
,,Life to ride"
-
VR
- VW Klub Białystok

- Posty: 356
- Rejestracja: czw lis 04, 2004 11:28
- Lokalizacja: B-stok
-
Kontakt:
Post
autor: VR » czw gru 16, 2004 21:06
nie podniesie ci mocy ale latwiej powinien ci sie wkrecac na obroty
[img]http://images38.fotosik.pl/50/69e61b6ae5a4bbde.jpg[/img]
-
cobra333
- Użytkownik

- Posty: 420
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 13:43
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontakt:
Post
autor: cobra333 » pt gru 17, 2004 06:02
wyczówalnie lepiej się wkręca czyli rośnie moment obrotowy na którym się jeździ
MORE POWER
-
DTaras
Post
autor: DTaras » pt gru 17, 2004 12:03
odchudzanie układu korbowo - tłokowego ma na celu powiększenie mocy silnika
masa na kole zamachowym obarcza je pędem - a skoro większa masa równa sie większy pęd to i moment pędu będzie większyzatem im większa masa tym większy moment pędu = moment obrotowy
zmniejszenie tej masy spowoduje że siła z tłoka przełożona na moment obrotowy zostanie mniej wykorzystywana do uzyskiwania momentu obrotowego. Silnik pracując będzie mógł uzyskiwać większe szybkości obrotowe co w rezultacie równe jest zwiększeniu jego mocy (6500 zwiększy się do 8000 co ma znaczenie przy osiąganiu mocy maksymalnej przy zestrojeniu układu zasilania na wydajniejszy w tym przypadku)
zminejszenie masy układu korbowo tłokowego przekłąda sie na moc silnika
-
cobra333
- Użytkownik

- Posty: 420
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 13:43
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontakt:
Post
autor: cobra333 » pt gru 17, 2004 16:51
czyli z tego wynika ze najlepiej dociązyć koło zamachowe zeby uzyskac moment obrotowy???
bo moc to mnie nie intrersuje ---Ciekawe
MORE POWER
-
Badboy
Post
autor: Badboy » pt gru 17, 2004 21:49
przetestowałem to w innym aucie i dało (wg wykresu) 7%Nm i 5%KM ale zacząłbym od głowicy-tam drzemie moc a umiejętnie spolerowanie kanałów (wiedza fachowca) pozwoli na prawie dowolne ustawienie, np. obnniżenie Nm na niższy zakres obrotów lub w inną stroną --> KM itp.
-
Siekiera
- Mały gagatek

- Posty: 56
- Rejestracja: śr wrz 22, 2004 19:16
- Lokalizacja: Biskupiec
-
Kontakt:
Post
autor: Siekiera » sob gru 18, 2004 12:45
no własnie,wiedza...a wie ktoś ile mm trzeba powiększyć kanały w głowicy??i o ile splanowac glowice:/a kolo zamachowe to neiwiem czy robic bo jest duzo roboty troszke,trzeba odkrecac skrzynie itd.... wiec jak??
VW Golf MkII
,,Life to ride"
-
Badboy
Post
autor: Badboy » sob gru 18, 2004 20:13
wystarczy zmienić ich kształt z walca na stożek, by pod większym impetem wpadało i8 również wypadało szybciej, można by pisać i pisać, planowanie - 1 max. 2mm
-
DTaras
Post
autor: DTaras » pn gru 20, 2004 10:20
wracając do koła to TAK zwiększenie masy układu korbowo tłokowego zwiększy moment lecz kosztem mocy
-
cobra333
- Użytkownik

- Posty: 420
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 13:43
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontakt:
Post
autor: cobra333 » pn gru 20, 2004 12:52
hmmm Jakoś to do mnie nie przemawia Widziałem wykresy hamowni po takich modach i moment rósł z mocą
MORE POWER
-
Borys
- V.I.P.

- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
-
Kontakt:
Post
autor: Borys » pn gru 20, 2004 14:22
Badboy pisze:wystarczy zmienić ich kształt z walca na stożek, by pod większym impetem wpadało i8 również wypadało szybciej, można by pisać i pisać, planowanie - 1 max. 2mm
1-2 mm
i lac tylko 98
wg mnie to przesada tak głowice planowac
i nie wiadomo czy da to porzadany efekt, raczej watpię
www.vrservice.pl
-
cyarnz
- Użytkownik

- Posty: 470
- Rejestracja: śr sie 18, 2004 10:49
- Lokalizacja: Poznań
-
Kontakt:
Post
autor: cyarnz » pn gru 20, 2004 14:24
Borys pisze:Badboy pisze:wystarczy zmienić ich kształt z walca na stożek, by pod większym impetem wpadało i8 również wypadało szybciej, można by pisać i pisać, planowanie - 1 max. 2mm
1-2 mm
i lac tylko 98
wg mnie to przesada tak głowice planowac
i nie wiadomo czy da to porzadany efekt, raczej watpię
Ja nawety nie watpie tylko wiem, przechodzilem to samo w takim samym silniku i wiem ze to wszystko kupa warte przerobki, lepiej jak zapoda jakiegos 1.8 chocby Rp
-
Siekiera
- Mały gagatek

- Posty: 56
- Rejestracja: śr wrz 22, 2004 19:16
- Lokalizacja: Biskupiec
-
Kontakt:
Post
autor: Siekiera » pn gru 20, 2004 20:01
no to jak w końcu??oplaca sie to robic??wyszło by mnie to wcale nie az ak duz,bo ztoczenie koła zamachowego z wyważeniem 150 zeta,planowanie głowicy 50 zeta no i obróbka glowicy we wlasnym zakresie:/(garaz) wiec ponad 200zeta doliczajac uszczelki.wiec jak??co o tym sądzicice??
VW Golf MkII
,,Life to ride"
-
Borys
- V.I.P.

- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
-
Kontakt:
Post
autor: Borys » wt gru 21, 2004 10:03
Siekiera pisze:no to jak w końcu??oplaca sie to robic??wyszło by mnie to wcale nie az ak duz,bo ztoczenie koła zamachowego z wyważeniem 150 zeta,planowanie głowicy 50 zeta no i obróbka glowicy we wlasnym zakresie:/(garaz) wiec ponad 200zeta doliczajac uszczelki.wiec jak??co o tym sądzicice??
no to faktycznie nie tak duzo,
nie ma na co czekac tylko brac sie do roboty , czy cos da czy nie zawsze satysfakcja ze samemu sie zrobiło/popsolo
polecam przed i po modyfikacjach wjazd na hamownie, wtedy sprawa bedzie jasna jak słońce

www.vrservice.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości