czy ztoczenie koła zamachowego coś da??

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Siekiera
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 19:16
Lokalizacja: Biskupiec
Kontakt:

czy ztoczenie koła zamachowego coś da??

Post autor: Siekiera » czw gru 16, 2004 20:40

Chcialbym sie dowiedzieć czy ztoczenie(odelżenie)kola zamachowego daje coś??chce u siebie zrobić polerowanie i powiekszenie kanałów w głowicy+planowaie jej,no i jeszcze kumpel podsunął mi pomyśł zeby ztoczyc koło zamachowe....!!czy to będzie róznicas jesli kola tego nie rusze tylko zostawie oryginalne?? :helm: czekam na odpowiedzi jakieś:)-pozzdrawiam :bigok:


VW Golf MkII
,,Life to ride"

Awatar użytkownika
VR
VW Klub Białystok
VW Klub Białystok
Posty: 356
Rejestracja: czw lis 04, 2004 11:28
Lokalizacja: B-stok
Kontakt:

Post autor: VR » czw gru 16, 2004 21:06

nie podniesie ci mocy ale latwiej powinien ci sie wkrecac na obroty


[img]http://images38.fotosik.pl/50/69e61b6ae5a4bbde.jpg[/img]

cobra333
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: wt lis 02, 2004 13:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: cobra333 » pt gru 17, 2004 06:02

wyczówalnie lepiej się wkręca czyli rośnie moment obrotowy na którym się jeździ


MORE POWER

DTaras

Post autor: DTaras » pt gru 17, 2004 12:03

odchudzanie układu korbowo - tłokowego ma na celu powiększenie mocy silnika
masa na kole zamachowym obarcza je pędem - a skoro większa masa równa sie większy pęd to i moment pędu będzie większyzatem im większa masa tym większy moment pędu = moment obrotowy

zmniejszenie tej masy spowoduje że siła z tłoka przełożona na moment obrotowy zostanie mniej wykorzystywana do uzyskiwania momentu obrotowego. Silnik pracując będzie mógł uzyskiwać większe szybkości obrotowe co w rezultacie równe jest zwiększeniu jego mocy (6500 zwiększy się do 8000 co ma znaczenie przy osiąganiu mocy maksymalnej przy zestrojeniu układu zasilania na wydajniejszy w tym przypadku)

zminejszenie masy układu korbowo tłokowego przekłąda sie na moc silnika



cobra333
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: wt lis 02, 2004 13:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: cobra333 » pt gru 17, 2004 16:51

czyli z tego wynika ze najlepiej dociązyć koło zamachowe zeby uzyskac moment obrotowy???
bo moc to mnie nie intrersuje ---Ciekawe


MORE POWER

Badboy

Post autor: Badboy » pt gru 17, 2004 21:49

przetestowałem to w innym aucie i dało (wg wykresu) 7%Nm i 5%KM ale zacząłbym od głowicy-tam drzemie moc a umiejętnie spolerowanie kanałów (wiedza fachowca) pozwoli na prawie dowolne ustawienie, np. obnniżenie Nm na niższy zakres obrotów lub w inną stroną --> KM itp.



Awatar użytkownika
Siekiera
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 19:16
Lokalizacja: Biskupiec
Kontakt:

Post autor: Siekiera » sob gru 18, 2004 12:45

no własnie,wiedza...a wie ktoś ile mm trzeba powiększyć kanały w głowicy??i o ile splanowac glowice:/a kolo zamachowe to neiwiem czy robic bo jest duzo roboty troszke,trzeba odkrecac skrzynie itd.... wiec jak??


VW Golf MkII
,,Life to ride"

Badboy

Post autor: Badboy » sob gru 18, 2004 20:13

wystarczy zmienić ich kształt z walca na stożek, by pod większym impetem wpadało i8 również wypadało szybciej, można by pisać i pisać, planowanie - 1 max. 2mm



DTaras

Post autor: DTaras » pn gru 20, 2004 10:20

wracając do koła to TAK zwiększenie masy układu korbowo tłokowego zwiększy moment lecz kosztem mocy



cobra333
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: wt lis 02, 2004 13:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: cobra333 » pn gru 20, 2004 12:52

hmmm Jakoś to do mnie nie przemawia Widziałem wykresy hamowni po takich modach i moment rósł z mocą


MORE POWER

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pn gru 20, 2004 14:22

Badboy pisze:wystarczy zmienić ich kształt z walca na stożek, by pod większym impetem wpadało i8 również wypadało szybciej, można by pisać i pisać, planowanie - 1 max. 2mm
1-2 mm :panna:

i lac tylko 98

wg mnie to przesada tak głowice planowac

i nie wiadomo czy da to porzadany efekt, raczej watpię


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
cyarnz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 470
Rejestracja: śr sie 18, 2004 10:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: cyarnz » pn gru 20, 2004 14:24

Borys pisze:
Badboy pisze:wystarczy zmienić ich kształt z walca na stożek, by pod większym impetem wpadało i8 również wypadało szybciej, można by pisać i pisać, planowanie - 1 max. 2mm
1-2 mm :panna:

i lac tylko 98

wg mnie to przesada tak głowice planowac

i nie wiadomo czy da to porzadany efekt, raczej watpię
Ja nawety nie watpie tylko wiem, przechodzilem to samo w takim samym silniku i wiem ze to wszystko kupa warte przerobki, lepiej jak zapoda jakiegos 1.8 chocby Rp



Awatar użytkownika
Siekiera
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 19:16
Lokalizacja: Biskupiec
Kontakt:

Post autor: Siekiera » pn gru 20, 2004 20:01

no to jak w końcu??oplaca sie to robic??wyszło by mnie to wcale nie az ak duz,bo ztoczenie koła zamachowego z wyważeniem 150 zeta,planowanie głowicy 50 zeta no i obróbka glowicy we wlasnym zakresie:/(garaz) wiec ponad 200zeta doliczajac uszczelki.wiec jak??co o tym sądzicice??


VW Golf MkII
,,Life to ride"

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » wt gru 21, 2004 10:03

Siekiera pisze:no to jak w końcu??oplaca sie to robic??wyszło by mnie to wcale nie az ak duz,bo ztoczenie koła zamachowego z wyważeniem 150 zeta,planowanie głowicy 50 zeta no i obróbka glowicy we wlasnym zakresie:/(garaz) wiec ponad 200zeta doliczajac uszczelki.wiec jak??co o tym sądzicice??
no to faktycznie nie tak duzo,
nie ma na co czekac tylko brac sie do roboty , czy cos da czy nie zawsze satysfakcja ze samemu sie zrobiło/popsolo

polecam przed i po modyfikacjach wjazd na hamownie, wtedy sprawa bedzie jasna jak słońce :hmm:


www.vrservice.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości