Jak to ktoś mówił - szukajcie, a znajdziecie
Myślę, że można się spokojnie wyrobić w 8000pln przy swapie na 1.8T, już z programem, oczywiście przy założeniu, że większośc się umie samemu zrobić
Masz wtedy 190ps i ~290Nm momentu... myślę, że 16v nawet z podobną mocą będzie miało problemy...
Już nie wspominając o tym, że dalsze modyfikacje takiego 1.8T są możliwe...i to wcale nie tak drogo, jakby się mogło wydawać... a w 16v pozostaje tylko turbo zakładać.
Plusy 1.8T są takie, że masz nowoczesny silnik, z na pewno mniejszym przebiegiem, łatwiej dający się modyfikować, do tego z umiarkowanym apetytem na paliwo.
Poza tym, wracając do VRa...jeździłem takim, wiem jak się prowadzi, wcale nie tak tragicznie
Co więcej..ma chłopak w wawie VRa w Polówce...i twierdzi, że prowadzi się rewelacyjnie... Tyle, że to też silnik starej generacji. Można za około 10k kupić sprowadzone Corrado z takimi silnikiem, resztę sprzedajesz na części, ze 30-40% się pewno jeszcze wróci.
Tak więc możliwości jest wiele moim zdaniem.
A jeszcze wracająć do właściwego tematu - kolega napisał, że ma PL po remoncie...ciekawe jaki to remont był
I jak długo taki silnik wytrzyma modyfikacje, jeśli nie był naprawdę dobrze zrobiony?
Nie mówię, że 16v to złe motory, sam mam dwa, podobają mi się, ale trzeba zwrócić uwagę na realia, koszty związane z modyfikacjami, osiągami i ocenić, co można za podobną kwotę zrobić.
Mam w planach swap, jeszcze nie wiem do końca, czy będzie to wspomniany przeze mnie 1.8T, czy TDI... ale będę robił kosztorys, fotki... po zakończeniu wrzucę wszystko na forum, zobaczymy co ile tak naprawdę kosztuje