[mk2]1.6 benzyna pn turbo lpg
: ndz sie 22, 2010 22:39
witam. mam w mk2 silnik o oznaczeniu PL (to dsamo co PN tylko że z ecotronikiem czyli pierburg 2e, katem, ale obecnie ma monowtrysk) 128 000przebiegu.
zauważyłem, że jest to blok z tłokami od 1.8, ale o krótszym skoku tłoków, co czyni z niego 1.6, ma 75 koni. i stopień sprężania 9
zauważyłem również, że w mk3 siedziały praktycznie te same silniki (bloki) z tą różnicą, że w mk3 były na wielopunkcie i z wyższym stopniem sprężania o 1.i miały one 101 koni.
następna sprawa- podobno dobry gaz w sekwencji daje podobną, a nawet wyższą moc niż benzyna.
podobno gaz jest bardziej odporny na stukowe-prawda?
przechodząc do sedna sprawy- chciałbym w swoim silniku założyć turbo, oraz do tego gaz w sekwencji.
niech obrońcy praw silników się nie martwią- jak się coś od tego stanie mojemu 1.6 wymienię go na inny ciekawszy(afn) więc nie ma strachu. projekt traktuję doświadczalnie.
nie chcę jakiegoś wyżyłowanego silnika (jednak trochę się martwię o moje korby) nie planuję zbyt dużego doładowania, słupek zostanie w serii,
turbo będzie od zwykłego tdika
silnik tworzę po to, aby mieć przyzwoitą moc za niewielką cenę za kilometr bez swapa.
czy mógłby mi ktoś powiedzieć co jeszcze mi będzie potrzebne oprócz turbo z kolektorami- czy potrzebuję jakieś urządzenie, które wzbogaci dawkę gazu w momencie załączenia turbo, lub czy da się w kompie gazowym stworzyć jakąś mapę, która będzie to wszystko ogarniać, a może zamiast sekwencji dać blosa przed turbo? czy to dobry pomysł? czy gaz nie wybuchnie od rozgrzanej turbiny przy blosie? może by dać ic przed turbo lub dodatkową chłodnicę oleju przed turbo?wiem, że ic za turbem być musi. przypominam, że chciałbym go docelowo zasilać lpg, tylko być może czasem odpalać na benzynie, silnik wg. mojego pomysłu zostanie na monowtrysku, który zostanie uszczelniony(simmeringi na przepustnicę...) i do tego być może dostanie sekwencję(tak, to możliwe i spełni zadanie) lub blosa.proszę o konstruktywne uwagi.
zauważyłem, że jest to blok z tłokami od 1.8, ale o krótszym skoku tłoków, co czyni z niego 1.6, ma 75 koni. i stopień sprężania 9
zauważyłem również, że w mk3 siedziały praktycznie te same silniki (bloki) z tą różnicą, że w mk3 były na wielopunkcie i z wyższym stopniem sprężania o 1.i miały one 101 koni.
następna sprawa- podobno dobry gaz w sekwencji daje podobną, a nawet wyższą moc niż benzyna.
podobno gaz jest bardziej odporny na stukowe-prawda?
przechodząc do sedna sprawy- chciałbym w swoim silniku założyć turbo, oraz do tego gaz w sekwencji.
niech obrońcy praw silników się nie martwią- jak się coś od tego stanie mojemu 1.6 wymienię go na inny ciekawszy(afn) więc nie ma strachu. projekt traktuję doświadczalnie.
nie chcę jakiegoś wyżyłowanego silnika (jednak trochę się martwię o moje korby) nie planuję zbyt dużego doładowania, słupek zostanie w serii,
turbo będzie od zwykłego tdika
silnik tworzę po to, aby mieć przyzwoitą moc za niewielką cenę za kilometr bez swapa.
czy mógłby mi ktoś powiedzieć co jeszcze mi będzie potrzebne oprócz turbo z kolektorami- czy potrzebuję jakieś urządzenie, które wzbogaci dawkę gazu w momencie załączenia turbo, lub czy da się w kompie gazowym stworzyć jakąś mapę, która będzie to wszystko ogarniać, a może zamiast sekwencji dać blosa przed turbo? czy to dobry pomysł? czy gaz nie wybuchnie od rozgrzanej turbiny przy blosie? może by dać ic przed turbo lub dodatkową chłodnicę oleju przed turbo?wiem, że ic za turbem być musi. przypominam, że chciałbym go docelowo zasilać lpg, tylko być może czasem odpalać na benzynie, silnik wg. mojego pomysłu zostanie na monowtrysku, który zostanie uszczelniony(simmeringi na przepustnicę...) i do tego być może dostanie sekwencję(tak, to możliwe i spełni zadanie) lub blosa.proszę o konstruktywne uwagi.