Strona 1 z 2

[mk2]1.6 benzyna pn turbo lpg

: ndz sie 22, 2010 22:39
autor: wolf747
witam. mam w mk2 silnik o oznaczeniu PL (to dsamo co PN tylko że z ecotronikiem czyli pierburg 2e, katem, ale obecnie ma monowtrysk) 128 000przebiegu.
zauważyłem, że jest to blok z tłokami od 1.8, ale o krótszym skoku tłoków, co czyni z niego 1.6, ma 75 koni. i stopień sprężania 9
zauważyłem również, że w mk3 siedziały praktycznie te same silniki (bloki) z tą różnicą, że w mk3 były na wielopunkcie i z wyższym stopniem sprężania o 1.i miały one 101 koni.
następna sprawa- podobno dobry gaz w sekwencji daje podobną, a nawet wyższą moc niż benzyna.
podobno gaz jest bardziej odporny na stukowe-prawda?
przechodząc do sedna sprawy- chciałbym w swoim silniku założyć turbo, oraz do tego gaz w sekwencji.
niech obrońcy praw silników się nie martwią- jak się coś od tego stanie mojemu 1.6 wymienię go na inny ciekawszy(afn) więc nie ma strachu. projekt traktuję doświadczalnie.
nie chcę jakiegoś wyżyłowanego silnika (jednak trochę się martwię o moje korby) nie planuję zbyt dużego doładowania, słupek zostanie w serii,
turbo będzie od zwykłego tdika
silnik tworzę po to, aby mieć przyzwoitą moc za niewielką cenę za kilometr bez swapa.
czy mógłby mi ktoś powiedzieć co jeszcze mi będzie potrzebne oprócz turbo z kolektorami- czy potrzebuję jakieś urządzenie, które wzbogaci dawkę gazu w momencie załączenia turbo, lub czy da się w kompie gazowym stworzyć jakąś mapę, która będzie to wszystko ogarniać, a może zamiast sekwencji dać blosa przed turbo? czy to dobry pomysł? czy gaz nie wybuchnie od rozgrzanej turbiny przy blosie? może by dać ic przed turbo lub dodatkową chłodnicę oleju przed turbo?wiem, że ic za turbem być musi. przypominam, że chciałbym go docelowo zasilać lpg, tylko być może czasem odpalać na benzynie, silnik wg. mojego pomysłu zostanie na monowtrysku, który zostanie uszczelniony(simmeringi na przepustnicę...) i do tego być może dostanie sekwencję(tak, to możliwe i spełni zadanie) lub blosa.proszę o konstruktywne uwagi.

[mk2]1.6 benzyna pn turbo lpg

: pn sie 23, 2010 07:52
autor: RasPL
wolf747, PL to silnik 1.8 16 zaworowy z mechaniczntym wtryskiem i katalizatorem, skoro ma być doświadczalnie to montuj :helm:

[mk2]1.6 benzyna pn turbo lpg

: pn sie 23, 2010 09:00
autor: evolution
wolf747, az sie ciezko czyta to co piszesz... zczynamy od poczatku
1,8 16v to silnik o kodzie pl. wiec pl nie moze byc na gazniku czy mono bo to wielopunkt
silniki 1,6 w mk2 to byly silniki na long bloku czyli wymiarami jak 1,8
silniki 1,6 w mk3 101 ps to byly silniki na short bloku czyli takim jak 1.1 czy 1,4. nijak bys patrzyl nie polaczysz tych dwoch razem.
zeby gaz w sekwencji dal ci wiecej koni musza byc spelnione 3 warunki,
silnik turbo
w trysk fazy lotnej
przeprogramowany komputer silnika pod paliwo 112oktan
hmmm co ci powiedziec o turbo z tdika. zasadniczy klopot jest taki ze turbo plujace 100 ps w dieslu wypluje bezpieczne 6x w benzynie dmuchajac przy tym duzo wyzsze cisnienie niz zamontowany jakikolwiek garrett od dostawczaka w dieslu ktory i tak bedzie plul mniejsza moc niz silnik wyposazony w dmuchawke do benzyny.
do tego jak zalozysz turbo z afn i podobnych to sie zdziwisz...
co do samego wystrojenia, ruszaj ecu silnika nie kombinuj ze swiniami, i przygotuj silnik do doladowania poniewaz brakuje mu jednej chole...rnie waznej rzeczy w srodku....
tak czy inaczej nie ludz sie ze zrobisz cos za 2,,3 tys bo nie zrobisz nic za 10 jak i 15kpl.( no chyba ze sapiace niejezdzace cos, ale do tego wystarczy kupic syrenke wydajaca dzwieki podobne do blowoffa za 60 pln) jest na tym forum nie jeden co tak myslal, wystarczy poszukac...

[mk2]1.6 benzyna pn turbo lpg

: pn sie 23, 2010 13:41
autor: wolf747
eee tam, w dowodzie mam napisane kod silnika pl.
skok tłoka i średnica w moim silniku są identyczne jak w mk3 101 koni
w mk2 były zarówno silniki 1.6 ze skróconym blokiem jak i te o mniejszej średnicy tłoka.
co to ten wtrysk fazy lotnej? to nie jest przypadkiem zwykła sekwencja?
rozumiem, że gaz ma 112 oknanów?
nie za bardzo rozumiem te plujące turba, plują olejem czy czymś innym? :)
chciałbym nadmienić, że nie potrzebuję jakichś zawrotnych mocy. żeby to miało jakieś 100-120 koni to by wystarczyło, ważne żeby od dołu
ważne również, żeby przy tym paliło mało gazu.
z tego co zrozumiałem, to plujący garret z dostawczaka jest lepszy od turbawki tdi, ale turbawka tdi i tak jest lepsza :rolleyes:
co do świń to nie miałem zamiaru nic kombinować, przysięgam. i wypraszam sobie takie uwagi.
a co mojemu silnikowi brakuje w środku- tłoków? czy może trzeba włożyć tam jakiś amulet, ażeby się od razu nie rozwalił?
a na te modyfikacje nie miałem zamiaru wydawać więcej niż 1000zł. turbo od tdika mogę zamienić za rower(serio, tu w podlaskim panują trochę inne zasady handlu :)) to samo się tyczy sekwencji- to tylko kwestia dogadania za co.
co do turbo an czemu miałbym się zdziwić? zmienna geometria łopatek mówi mi lepszy przebieg momentu,
a chciałbym wyraźnie zaznaczyć, że zależy mi na jak największym momencie od dołu, czyli na dobrym wciskaniu w fotel, bo o to mi w tym wszystkim chodzi
ogólnie chciałbym powiedzieć, że mam kumaty łeb i dosyć sporą wiedzę, ale niektórych rzeczy jeszcze nie rozumiem, więc proszę o wyrozumiałość :bigok:

[mk2]1.6 benzyna pn turbo lpg

: pn sie 23, 2010 15:51
autor: RasPL
wielki brak niewiedzy :grin: wypożycz kilka książek, usiądź poczytaj a potem przeczytaj to co sam piszesz
jak chcesz 100-120 koni to kup se PF/PB na własnych zasadach handlu i po problemie

[mk2]1.6 benzyna pn turbo lpg

: pn sie 23, 2010 20:50
autor: evolution
wolf747, rozzz... mi podwiazki.... w mk2 nigdy nie bylo 1,6 na short bloku...NIGDY!!!!!!!!
celowo napisalem w trysk fazy lotnej, nie skumales miedzy wierszami ze nie chodzi o wtrysk fazy lotnej jako system???
czytac sie nauczyc powinienes bo najlepsza jest z benzyny pozniej diesla dostawczaka i tdi tak czy inaczej TWOJEMU silnikowi brakuje na chwile obecna myslacego i rozgarnietego kierownika bo on z taka wiedza nie powojuje,
powiem ci czego brakuje: "chlodzenia denka tloka"
1000 pln :helm: sam gaz dobry kosztuje kolo 6kpln przygotowanie silnika 12 plus reszta gratow zlozona z glowa kolo 6
wsadz afn .. ciekawe jak cisnienie ustabilizujesz... kolejny temat fukjuptjuning

ogólnie chciałbym powiedzieć, że mam kumaty łeb i dosyć sporą wiedzę, ale niektórych rzeczy jeszcze nie rozumiem, więc proszę o wyrozumiałość
zaufaj mi brzmiec to w twoim poscie powinno tak:

ogólnie chciałbym powiedzieć, że mam łeb i ZERO WIEDZY MECHANICZNEJ, zadnych rzeczy nie rozumiem, więc proszę o wyrozumiałość

[mk2]1.6 benzyna pn turbo lpg

: pn sie 23, 2010 20:58
autor: djtom
to prowokacja ;) nie dajcie sie zrobic

[mk2]1.6 benzyna pn turbo lpg

: pn sie 23, 2010 22:08
autor: evolution
djtom, spoko skapnalem sie po pierwszym jego poscie:P

[mk2]1.6 benzyna pn turbo lpg

: czw sie 26, 2010 21:51
autor: wolf747
ludzie!!! to nie jest żadna prowokacja!!! ja już po prostu mam dość tych nudnych postów w których ktoś pisze "ludzie pomóżta zepsuł mi sie gulf" a każdy sie tylko wymądrza w stylu "zrób se swapa to ci się najbardziej opłaci"- najbardziej to się opłaca chodzić piechotą- a najlepiej boso, żeby sie podeszwa w gumiakach nie starła.
afn miałem na myśli cały silnik jak ten sie już ***
co do tej fazy lotnej to ja mam fazy tylko najwyższych lotów, zapewniam :axe:
a jak ktokolwiek wątpi w mój short blok to niech przyjedzie i sie sam przekona, a tak wogóle to zastanawiam się, czy w moim silniku nie ma przypadkiem całych korb od 1.8 (bo na bloku pisze 1.8) tylko pewnie są krótsze wykorbienia na wale.
co do chłodzenia tłoka to chyba już wspomniałem o IC, nawet 2 sztuki jak będzie trzeba (za i przed turbo) jeśli nie to teraz wspominam.
co do waszych cen to śmiać mi się chce- zero sprytu. gaz nie musi być nowy, eaton można kupić za 700
i powtarzam jeszcze raz- to nie ma być niewiadomo co-ma dobrze ciągnąć, mało palić i w najmniejszych kosztach, ale z jajem
jedyne co mnie martwi to wyprzedzenie zapłonu sterowane podciśnieniem, puszka na kopułce.i dzięki za wypowiedzi evolution- tylko on tutaj ma coś mądrego do powiedzenia, tylko niepotrzebnie tak się spina i widzi szklankę do połowy pustą

[mk2]1.6 benzyna pn turbo lpg

: pt sie 27, 2010 13:58
autor: RasPL
wolf747, niechce CIę obrażać ale naprawdę poczytaj troche a przestaniesz chłodzić tłoki IC za i przed turbo, short bloki itp

[mk2]1.6 benzyna pn turbo lpg

: pt sie 27, 2010 15:04
autor: evolution
wolf747, wymieklem normalnie wymieklem.... :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

[mk2]1.6 benzyna pn turbo lpg

: sob sie 28, 2010 18:45
autor: wolf747
po to jest internet i to forum, żeby nie trzeba było kupować książek i móc wymienić się spostrzeżeniami, poglądami interaktywnie.
a jeśli w tym momencie ktoś ma zamiar wysłać mnie w googl**** to niech się poważnie zastanowi nad swoją głupotą.
To powie mi ktoś, jak zrobić wyprzedzenie zapłonu bez podciśnienia, oraz myślę nad chłodnicą oleju, (taką którą umieszcza się przed chłodnicą). żeby się tłoki nie rozpuściły. jak myslicie, czy to by coś dało?

Re: [mk2]1.6 benzyna pn turbo lpg

: sob sie 28, 2010 20:07
autor: spawacz
Da sie zaplon "MSD" lub... , chlodnica dobra ale bez natrysku nijak nie zda egzaminu. A tak pozatym to niezlego z siebie lola zrobiles...

[mk2]1.6 benzyna pn turbo lpg

: sob sie 28, 2010 22:25
autor: RasPL
wolf747, jak uważasz że dzięki temu forum lub innemu uturbisz auto i ono będzie miało żywotność to się mylisz, idź już lepiej po te książki bo tam wiedza jest