Strona 1 z 1

Eaton w G60 ??

: sob lip 24, 2010 10:52
autor: Travel
mam pare pytan dotyczacych takiej zamiany moze ma ktos juz eatona w g60 ?? prosil bym o odpowiedz w tym poscie

: sob lip 24, 2010 18:55
autor: toffic
a co DOKŁADNIE chcesz wiedzieć??

: sob lip 24, 2010 19:35
autor: Travel
jak przelozyc eatona czy wystarczy zwykle przekrecenie czy wszystko pasuje ? czy jednak sa jakies uniedogodnienia ??

: sob lip 24, 2010 22:22
autor: toffic
Travel pisze:jak przelozyc eatona czy wystarczy zwykle przekrecenie czy wszystko pasuje ? czy jednak sa jakies uniedogodnienia ??
robisz sobie chyba jaja :grin: jak ma wszystko pasować jak kompresor jest z innego samochodu, innego koncernu :chytry: roboty jest dużo i jeszcze więcej żeby to jeździło lepiej niż z G

: ndz lip 25, 2010 07:58
autor: RasPL
i na początek dobrze przestudiuj jak to jest poskładane w mercedesie

: ndz lip 25, 2010 08:26
autor: Travel
no dobra ale jest taka sprawa... kupilem golfa mk2 g60 za groszowe sprawy i jest tam wsadzony eaton ktory nie za bardzo dmucha , slyszalem ze trzeba cos kombinowac z kolem na kompresorze zeby bylo mniejszej srednicy albo zeby nie bylo napedzane wszystko jednym paskiem. bo przypominam ze tam jednym paskiem jest napedzany alternator wspomaganie pompa wody sprezarka klimy i kompresor. A moze wie ktos dlaczego tak slabo moze dmuchac ?? albo jak sprawdzic stan eatona ?? HELP !! ; (

: ndz lip 25, 2010 11:12
autor: bugalon
Travel pisze:no dobra ale jest taka sprawa... kupilem golfa mk2 g60 za groszowe sprawy i jest tam wsadzony eaton ktory nie za bardzo dmucha , slyszalem ze trzeba cos kombinowac z kolem na kompresorze zeby bylo mniejszej srednicy albo zeby nie bylo napedzane wszystko jednym paskiem. bo przypominam ze tam jednym paskiem jest napedzany alternator wspomaganie pompa wody sprezarka klimy i kompresor. A moze wie ktos dlaczego tak slabo moze dmuchac ?? albo jak sprawdzic stan eatona ?? HELP !! ; (
Żeby ktoś Ci cokolwiek pomógł przez internet musisz kilka rzeczy zrobić.

1. Zrób zdjęcia komory silnika dokładne i tutaj zamieść
2. Zmierz AFR pod pełnym obciążeniem i podaj tutaj jego wartość dla zakresu obrotów powiedzmy od 1500 do 6,5k obrotów
3. Sprawdź jakie masz w tej chwili ciśnienie doładowania
4. Zmierz EGT dla pełnego obciążenia podobnie jak AFR.

Podasz te informacje, to będzie przynajmniej z grubsza wiadomo czemu auto słabo jedzie.

Poza tym zanim zaczniesz robic cokolwiek sprawdź zapłon i ewentualnie go skoryguj jeśli tego wymaga.

: ndz lip 25, 2010 19:22
autor: Travel
a jak mam sprawdzic AFR i EGT ??

: pn lip 26, 2010 15:19
autor: RasPL
zmierzyć

: pn lip 26, 2010 22:09
autor: wolf747
afr- podłączasz oscyloskop pod sonde lambda i sprawdzasz w necie jak powinien wygladac prawidlowy przebieg(domyślam sie, że to zdiagnozuje układ wtryskowy) egt to temperatura spalin. myślę, że zamiast tego wystarczy analizator spalin. Ale i tak jeśli kompresor dmucha za słabo(za niskie ciśnienie) to zawsze będzie nieprawidłowy skład mieszanki (za mało powietrza) i :ass:
moja rada- sprawdź przede wszystkim, czy układ dolotowy jest szczelny, czyli między kompresorem a kolektorem dolotowym. możliwe też, że takowy kompresor ma jakąś regulację, jest też na pewno zawór waste gate czyli mówiąc po chłopsku "przelew powietrza" i może być za bardzo otwarty.
następna sprawa jest taka, że silnik może być już zjechany (szczególnie jeśli był tani)
wniosek:
-koniecznie kup sobie miernik ciśnienia sprężania wkręcany w miejsce świecy zapłonowej, miernik oleju, oraz miernik ciśnienia doładowania (można go zamontować we wnętrzu auta)
co do ciśnienia sprężania to sprawdź w necie jakie powinno być dopuszczalne dla g60 bez kompresora, oraz przy sprawdzaniu odłącz kompresor od przewodu dolotowego, aby był wolny przelot. wykręć wszystkie świece i wkręć w miejsce świecy czujnik, odłącz cienki przewód od elektrowłącznika rozrusznika i podłącz tam + z akumulatora(uwaga nie przekręcaj kluczyka, nie włączaj zapłonu i upewnij się że samochód jest na luzie, bo inaczej po zadziałaniu rozrusznika samochód cię rozjedzie :owca: jeśli wszystko okaże się sprawne i dobre, to wtedy kombinuj z kółkami kompresora. i tak: pasek MUSI być oddzielny dla kompresora, można zastosować szeroki pasek, lub dwa paski wieloklinowe, lub pasek taki jak do rozrządu. i pamiętaj: mniejsze kółko na kompresorze to większe ciśnienie doładowania

ALBO ZAMIAST TEGO TANIO SPRZEDAJ MI TEN SAMOCHÓD, ja będę wiedział co z nim zrobić :bigok: jak stracisz już do niego cierpliwość to pisz na PW. życzę powodzenia :bigok: o i pamiętaj, że g60 lubi :drinkers:

: wt lip 27, 2010 11:57
autor: spawacz
AFR - air fuel radio -miesznaka paliwowo powierzna , na waskopasmowce srednio bedzie sie dawac odczytwyac przez maly zakres pracy w "V" . A EGT to nic innego jak temp spalin , to tez duzo powie. Exhaust gas temperature. :helm: