Strona 1 z 2

2e zwiekszenie osiagow

: pn lip 12, 2010 14:02
autor: ThcPiotr
witam macie jakiś pomysł żeby zwiększyć moc tego silnika bez dość dużych kosztów
wydech już wymieniony na 2,5 cala końcowy tłumik sport Remusa
co da sie jeszcze z tym zrobić

: pn lip 12, 2010 17:42
autor: Jaro2048
Można jeszcze zmienić dolot powietrza najlepiej na stożek i z doprowadzonym zimnym powietrzem, przyspieszyć zapłon, program do ecu. Wydech jest zmieniony w całości od kolektora czy dopiero za katalizatorem ?

: wt lip 13, 2010 08:30
autor: ThcPiotr
stożek jest, wymieniony dolot tez zimne powietrze jest
zapłon sam przyspieszyłem na oko
wydech wymieniony od samego kolektora

: wt lip 13, 2010 11:31
autor: rysiektr
ThcPiotr pisze:stożek jest, wymieniony dolot tez zimne powietrze jest
zapłon sam przyspieszyłem na oko
wydech wymieniony od samego kolektora
i co jedzie lepiej czy gorzej?? :helm: ja bym zaczął od dopowadzenia silnika do seryjnych 115koni a dopiero potem bawił się w tuningi. Na pierwszy ogień poszła by głowica i obrobienie kanałów, potem przepustnica, wałek, regulowane kółko, dobry liczony wydech i dolot, wystrojenie tego wszystkiego i powinno kilkanaście kuni przybyć... pytanie tylko czy warto pakować sie w koszta... bo niestety ale tanio nie da się nic dobrze w tym silniku zrobić...jest, że tak powiem mało rozwojowy. Ale powodzenia.

: wt lip 13, 2010 13:58
autor: ThcPiotr
hmmm silnik jest po remoncie wszystkie filtry i płyny wymienione głowica była ściągana uszczelniacze rozrząd kompletny i wszystkie pierdołki wymieniany
oleju nie bierze chodzi równiutko jak powinien
cudów nie oczekuje od tego silnika ale ale pare koni wiecej mu by sie przydało

mógłbyś trochę więcej powiedzieć o tej przepustnicy

[ Dodano: 13 Lip 2010 14:00 ]
rysiektr pisze: i co jedzie lepiej czy gorzej?? .
tak myślę ze dużo lepiej

: wt lip 13, 2010 21:07
autor: rysiektr
chodzi o powiększenie średnicy przepustnicy oraz wypolerowanie, ewentualnie wymiana talerzyka na większy, ewentualnie możesz pobawić się z wymianą przepustnicy na taką od innego modelu VAGa ale o większej średnicy

: wt lip 13, 2010 22:26
autor: toffic
załóż kolektor z ADY/AGG + porting głowy

: śr lip 14, 2010 07:21
autor: rysiektr
toffic pisze:załóż kolektor z ADY/AGG + porting głowy
ale on jest troszkę innej budowy, nie ma korkowca, jest inna elektronika sterująca przepustnicą. Chyba że jakoś wpasuje tam przepustnice od 2E

2e zwiekszenie osiagow

: sob gru 11, 2010 16:42
autor: marcinas1983
Lekko odświeżę temat... oto zdj. 2E z kolektorem ADY

- przepustnica z 2E pasuje bez problemu,
- regulator biegu jałowego został seryjny z 2E

:dol:

ObrazekObrazek

2e zwiekszenie osiagow

: pt lut 25, 2011 15:41
autor: Gawior
Odkopię trochę temat, chociaż nie jest za stary.

Czy zmiana kolektora ssącego w 2E na kolektor od ADY coś w ogóle daje ?
Fakt ma trochę mniejszą komorę przez rozejściem ka każdy cylinder, ale dalej jest chyba to samo ( ta sama średnica kanałów itp. co w kolektorze z 2E ).
Czy w ogóle zmiana w 2E z oryginalnego kolektora na taki od ADY zmieni chociażby trochę charakterystykę pracy silnika na lepsze ? Jeżeli tak, to chyba jest to najtańsze i najmniej wymagające przeróbki rozwiązanie dające coś.

Pytam bo mam 2E i interesuje mnie chociażby trochę poprawa charakterystyki, przebiegu momentu, chociaż o tyle żeby było to minimalnie odczuwalne na lepsze, bo w cuda w tym silniku nie wierze, a sam silnik jest mało rozwojowy . Przynajmniej za choler... jest to nie opłacalne ( wsadzi się kupę $$$, a dostanie się 5-10km ).

Na chwilę obecna, to muszę doprowadzić silnik do normalności ( sonda wisi i pali dosyć sporo, świece i wydech okopcony ), ale jak by zmiana kolektora miała dać minimalnie odczuwalne coś, to nawet dzisiaj kupię kolektor, bo i tak muszę wyjąc listwę wtryskową, więc "robota po drodze" by była z przekładką kolektora.
No i oczywiście jak się mają wtryski i listwa wtryskowa z 2E w tym kolektorze od ADY ? Czy to jest p&p czy trzeba coś przerabiać, rozwiercać ?

2e zwiekszenie osiagow

: pt lut 25, 2011 20:32
autor: stonebridge69
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=15&t=314318" onclick="window.open(this.href);return false;
moze ten link cos pomoze. :pub:

2e zwiekszenie osiagow

: pt lut 25, 2011 20:58
autor: jeryk10
Zaluz dedykowany kolektor rurowy 4-2-1 i dopasuj do tego kolektora reszte wydechu i tez bendziesz zadowolony z jazdy

2e zwiekszenie osiagow

: pt lut 25, 2011 21:10
autor: bastek016
rozbijają mnie teksty typu silnik jest nie rozwojowy , on jest nie rozwojowy kosztem 200 zł ale jak byś , wysmarował 2 tyś to myślę że spokojnie ok 130 koni uzyskasz .
od początku
1.Dolot na ori puszcze + wkładka 2.Kolektor dolotowy ADY obróbka i przepustnica . Koszt ok 200 zł
2 Wałek sportowy allegro ok 500 zł
3 obrobienie głowicy lub głowica chyba z ABA , nie pamiętam oznaczenia wersja na meksyk i stany 200 zł
4 kolektor wydechowy wydech na przelocie ostatni tłumik od 2.0 16V 400zł
5 ECU zapłon zgranie tego wszystkiego plus lekki zamach stoczony

koszty ok 2000 2500 zł efekty szkoda gadać do tego na koniec krótka skrzynia i z ABFem możesz stawać SERYJNYM . :) pozdro

2e zwiekszenie osiagow

: pt lut 25, 2011 21:15
autor: marcinas1983
Gawior pisze:No i oczywiście jak się mają wtryski i listwa wtryskowa z 2E w tym kolektorze od ADY ? Czy to jest p&p czy trzeba coś przerabiać, rozwiercać ?
ja u kumpla w jettcie za musiałem założyć listwę wtryskową od ADY gdyż... w ADY masz każdy wtrysk osobno zaś w 2E, którego kumpel kupił była listwa zintegrowana (tak to zresztą wyglądało) z wtryskami...