Strona 1 z 1

zawory 7mm zamiast 8mm?

: wt lip 06, 2010 17:36
autor: sas_gti
Jak wiadomo niektóre głowice 8v miały zawory o średnicy 7mm. (np ADY)

Ja mam głowicę z zaworami o śr. 8mm.

Pytanie jest następujące.

Czy zawory 7mm+prowadnice (np z ADY) da się zastosować zamiast zaworów 8mm (PF, PB) czy może trzeba też zmianiać popychacze i wałek, albo może jest to niewykonalne?

: wt lip 06, 2010 22:05
autor: spawacz
prowadnice+ zawory trza tylko , wykonalne. A co ty tam znow kombinujesz ? :chytry:

: śr lip 07, 2010 14:54
autor: RasPL
stare zawory chyba mu się znudziły i chce mieć pf na 7mm zaworach :helm:

: śr lip 07, 2010 20:45
autor: spawacz
ja mysle ze chodzi o to ze bedzie mniejsze zawirowanie powietrza i bardzie plaski talezyk.

: pt lip 09, 2010 20:06
autor: sas_gti
a no przy okazji remontu chciałem dać te zawory o cieńszych trzonkach i możliwie esktremalnie dłubnąć głowiczkę tj ściąć te nadlewy które są wokół prowadnic i być może też skrócić same prowadnice, żeby nie wystwały do kanałów i tego typu sprawy. Tylko mnie nie linczujcie zaraz, że za PF się biorę :p
Zobaczymy co z tego wyjdzie. Do tego by przyszedł też jakiś ostry wałek, lekkie koło i może przepustnica większa a na koniec jakiś programik.

Tylko właśnie zacząłem sprawdzać wszystkie te wymiary zaworów u wychodzi na to że te zawory co prawdą mają cieńsze trzonki ale za to też są minimalnie mniejsze grzybki zaowrów (dokładnie o to 0,3mm) I tak się teraz zastanawiam czy lepiej mieć trzonki 7mm czyli o 1mm cieńsze czy większe grzybki zaowrów o 0,3mm. Oczywiscie nie liczę, że ktoś mi zaraz da gotową odpowiedź więc pewnie zaryzykuje i sam sprawdzę.

: sob lip 10, 2010 09:15
autor: toffic
najlepiej do 8mm dorobić większe zawory, np tu http://www.paradowscy.pl/pl/index.html

: sob lip 10, 2010 13:38
autor: sas_gti
Jeśli tak to czemu nie dorobić większych ale o trzonkach 7mm? Chyba byłoby jeszcze lepiej?

No dobra pomyślmy nad tą opcją co podał toffic. Czy dorobione zawory np zamiast 33 to 34 mm średnicy (pomijajac śr trzonka) muszą mieć nowe tuleje gniazd zaworów pod nie dopasowane czy te nasze będą ok?

: sob lip 17, 2010 21:41
autor: enesen
"Od listopada 1994r. w silnikach AAM, ADZ oraz ADY montuje się zawory nowego rodzaju, lżejsze od poprzednio stosowanych, co umozliwiło zastosowanie pojedynczych sprężyn zaworów. Zmniejszenie masy zaworów uzyskano zmniejszając srednicę ich trzonków.[..] Każdy zawór ma dwie sprężyny. Sprężyny są jednakowe dla zaworów dolotowych i wylotowych. Tylko w silnikach AAM, ADZ oraz ADY od listopada 1994r. każdy zawór ma jedną sprężynę i nie występują w głowicach tych silników dolne miseczki oporowe sprężyn zaworów" "Volkswagen Golf i Vento" WKŁ

zagadka różnicy zaworów rozwiązana

: ndz lip 18, 2010 18:27
autor: dziabi3
ja w 1,4 miałem zawory 8mm i pojedynczą sprężynę

i gdy kupiłem 4 wydechy zadowolony zawiozłem do zakładu w celu dotarcia facet dzwoni ze to 7mm i ze morze je założyć bo i tak prowadnice wymienia ale muszę podać mu długość trzonka bo musi odpowiedni przyciąć niby ale to dziwne bo rowki w zamek też by musiał przesunąć morze się nie znał lub znał i rowki na zamek też by zrobił nowe


lepiej założyć większe zawory i oczywiscie gniazda nowe wprawić + obróbka głowicy i będzie lepiej

: ndz lip 18, 2010 18:29
autor: sas_gti
dziabi3 pisze:ja w 1,4 miałem zawory 8mm i pojedynczą sprężynę
tu jest mowa o 1.8 i 2.0
dziabi3 pisze:lepiej założyć większe zawory i oczywiscie gniazda nowe wprawić + obróbka głowicy i będzie lepiej
no co ty nie powiesz :p.