Strona 1 z 1

SWAP na 2.0 ABF z 1,6ABU

: ndz cze 27, 2010 21:55
autor: w00dnik
Witam, przymierzam sie do zmiany silnika na cos mocniejeszego w moim goferze. I teraz pytanie do was. Czy moge spodziewac sie jakichs wiekszych problemow przy SWAPie ? Czy oprocz samego silnika trzeba jeszcze zmieniac skrzynie, alternator itp ?

Komputer to raczej napewno, ale jeszcze kwestia mocowania silnika. Jakies łapy itp.. Prosze o pomoc.

: ndz cze 27, 2010 23:13
autor: imperfectCell
zmienic trzeba:
- pas przedni z chlodnica
- caly uklad wydechowy
- pompe paliwa w baku
- silnik +osprzet ze skrzynia
- wiazka silnikowa z ECU
- wypadaloby zmienic hamylce na te z GTI a to w zaleznosci do tego czy chcesz zrobic 4x100 czy 5x100 jest scisle powiazane z nabyciem odpowiednich czesci. w przypadku rozstawu 5x100 trzeba zmienic takie elementy jak wachacze, stabilizator, sworznie, laczniki stabilizatora itp
roboty troche jest i kosza nie tak male pozdro

: śr cze 30, 2010 12:24
autor: rysiektr
generalnie tematów o tym było dużo na tym forum i najlepiej jest kupić dawcę np: Anglika lub jakiegoś co dostał w tył i przełożyć wszystko niż kupować wszysko oddzielnie bo będzie taniej i przyspoży mniej nerwów... i licz sie z tym że ok 5k zł będzie na to potrzebne

: śr cze 30, 2010 15:27
autor: w00dnik
taniej bedzie uwierz ;)

: śr cze 30, 2010 16:35
autor: rysiektr
jeżeli masz już dawcę albo po taniości graty to będzie taniej, ja Ci podaję cenę mniej więcej SWAPu, jeśli masz kupować wszystko od podstaw. Wiadomo, że taniej się da. Policz jeszcze koszta związane z tym, że skoro masz wyjęty silnik to wypadłoby powymieniać nie które rzeczy w stylu rozrząd, olej, filtry itd., uszczelnić ewentualne wycieki a i tak zawsze przy SWAPie wychodzą nieprzewidziane koszta bo coś tam jednak jest zużyte i trzeba dokupić nie rzadko w ASO. To kształtuje taką a nie inną cenę. Pozdro

: czw lip 01, 2010 00:45
autor: imperfectCell
dokladnie jest tak jak kolega pisze. Co za sens wkladac silnik i od razu nie przygotowac go do eksploatacji. jezeli chodzi o kupno dobrych nowych czesci eksploatacyjnych to uwierz mi ale 5 tys to jeszcze malo. Tym bardziej jezeli ktos nie ma znizek to taki swap z dobrze przygotowanym silnikiem oraz ukladem hamylcowym oraz robota mechnika ktory Ci to posklada to koszt 6500 lekka reka. Nik mi nie powie ze taniej da sie dobrze to zrobic bo wiem po sobie. Mam znizki na czesci 30% do tego sam swap wyszedl mnie z 2,2 kafla wszytsko robie sam ale ilosc komplikacji jakie po drodze sie napotyka po prostu robi tutaj te cale koszta. U mnie bylo troche ciezej bo dawca byl seat toledo i jak sie okazalo jest troche roznic w budowie pozdrawiam

: czw lip 01, 2010 12:44
autor: w00dnik
anglika mam za 1,5tys. swapa zrobie sam. do tego wymiana czesci eskploatacyjnych i w 3 tys sie zamknie.

: czw lip 01, 2010 15:52
autor: imperfectCell
powodzenia