Strona 1 z 1

Poprawa mocy od podstaw

: śr cze 16, 2010 19:43
autor: Nexave
Witam. Chciałem się dowiedzieć następującej kwestii. Czy w Golfie IV 1.6SR mają sens jakiekolwiek modyfikacje silnika, żeby podnieść moc i osiągi. Gdzieś czytałem, że 1.6 to za mały motor na takie zabawy. Niestety tak wypadło, że nie udało mi się trafić 1.8 Turbo, mimo że szukałem go prawie pół roku.
Przyznam się szczerze, że zaczynam dopiero raczkować w kwestiach modyfikacji samochodu, dlatego proszę Was o pomoc. Jeżeli ma sens "tuning" mojego auta, doradźcie od czego zacząć. Wiadomo, że nie mam nawet na myśli robienie z niego rakiety. Chciałbym normalnej poprawy osiągów, przy w miarę niedużym wzroście spalania i możliwie jak najniższym koszcie. O ile to oczywiście możliwe ;-)
Na pewno myślałem o wymianie tłumika, ale to bardziej ze względu na jakość dźwięku.
Pozdrawiam ...

: czw cze 17, 2010 00:43
autor: imperfectCell
swap albo zmiana auta. Dlubanie nie ma sensu bo zbyt wiele nie zrobisz a napweno nie malym kosztem. Mozna sie pobawic w porting glowicy poszukac jakiegos lepszego walka, zrobic wydech i dolot oraz jakies male strojenie ale czy to wiele da to nie sadze moze zrobisz 115km nie wiem. W kazdym badz razie ja bym sie nie podejmowal raczej takiej operacji

: czw cze 17, 2010 06:11
autor: Yuri
Było już o tym nie raz. Chcesz lepszych osiągów? Zmień samochód. Ew. swap ale to i tak wyjdzie drożej niż gdybyś sprzedał obecnego, dołożył i kupił np. 1.8T.
Nexave pisze:Chciałbym normalnej poprawy osiągów, przy w miarę niedużym wzroście spalania i możliwie jak najniższym koszcie. O ile to oczywiście możliwe ;-)
Tak to tylko w silnikach doładowanych.

: czw cze 17, 2010 23:05
autor: Nexave
Aha. Czyli tak jak podejrzewałem. Powiedzcie mi tylko jedną rzecz. Może zabrzmi to absurdalnie, ale zaczynam dopiero wchodzić w te tematy.
Skoro piszecie, że nie ma sensu tun VW 1.6, to jak się dzieje, że ludzie robią np.: Hondy Civic V generacji, 1.3 silnik i są powszechne opinie o dużej poprawie mocy ??
Pozdrawiam ...

: czw cze 17, 2010 23:31
autor: fill89
To trzeba było kupić Honde i się dowiedzieć. Wątpię żeby był diametralny przyrost osiągów w hondach jak ktoś myśli o konkretnym przyroście mocy to też robi swap tak zawsze było jest i bedzie. Niestety trzeba było kupić 1.8T a jak już masz 1.6 i chcesz go dłubać i nie dociera do Ciebie to ze nie warto to zacznij zabawę z podnoszeniem mocy i wtedy zrozumiesz ze nie ma to sensu i jest nie opłacalne, ale przynajmniej nauczysz się mechaniki. Ja nie jestem złośliwy tylko taka jest prawda :bigok:

: pt cze 18, 2010 00:37
autor: Yuri
Nexave pisze:ludzie robią np.: Hondy Civic V generacji, 1.3 silnik i są powszechne opinie o dużej poprawie mocy ??
Nie zależnie od tego czy to jest silnik Hondy czy VW to wolnossące modzenie i tak wg mnie mija się z celem. Kasę którą byś włożył w mody dokładasz do kasy, którą weźmiesz za sprzedaż auta i kupujesz coś co już w serii jeździ dużo lepiej niż ten "pomodzony" poprzednik. Uturbianie takiego 1.3 Hondy czy 1.6 SR VAG to już w ogóle abstrakcja. No chyba, że mowa o jakimś grubym i niekonwencjonalnym projekcie ale to już zupełnie inna bajka.

: śr cze 23, 2010 16:05
autor: dziabi3
wydaje mi się ze 1,6 sr z golfa 4 to coś podobnego do 1,6 101 koni z golfa 3 a to i tak chyba już fabrycznie podrasowane silniki

powiem krótko ja miałem do wydania na auto tego roczną wiosną 20 tyś na coś mocnego i co się okazało z mk4 to za mała a kwota na coś w dobrym stanie wiec kupiłem focusa 1 w 2 litrach 131 koni abs esp 4 poduchy klima elektryka i jestem zadowolony bo dotychczas jeździłem 1,4 abd mk3

lecz puzniej czułem niesmak przesiadając sie do 1,4 abd i kupiłem mk3 1,6 aft za 5 tyś z klima grzanymi tyłkami i elektryka na sportowym dobrym nie wybitym zawieszeniu na alu i laczkach 205/50/15

używam tego auta na co dzień do jazdy do pracy a focusa na wypady za miasto


i powiem jedno jeśli coś mocnego to tylko vr6 1,8 t lub długo szukałem corrado g60 ale same złomy były

: śr cze 23, 2010 16:48
autor: Yuri
dziabi3 pisze:wydaje mi się ze 1,6 sr z golfa 4 to coś podobnego do 1,6 101 koni z golfa 3
To to samo.
dziabi3 pisze: a to i tak chyba już fabrycznie podrasowane silniki
Ta. Strasznie podrasowane. :crazy:

: pt cze 25, 2010 09:20
autor: feniks
Yuri pisze:Zmień samochód.
ech jacy wszyscy pomocni :bajer:
tanim kosztem 1.6 nie podkręcisz ale skoro chcesz się pchać to możesz:
zmienić filtr pow. na stożek, wymiana ukł. wydechowego - kolektor 4-2-1 założyć, tłumiki i sprubować podjechać na zmianę programu, skoro w 1.8 można dodać parę kucy to czemu w 1.6 by się nie dało, wiadomo koszta większe niż swapowanie i sens uzyskania kilku KM za ładną kwotę do zastanowienia się poważnie

: pt cze 25, 2010 10:56
autor: toffic
Nexave pisze:Czy w Golfie IV 1.6SR mają sens jakiekolwiek modyfikacje silnika, żeby podnieść moc i osiągi.
podaj kod silnika jak mozesz

: pt cze 25, 2010 10:59
autor: feniks
toffic, a moge podać swój :bajer: AKL

: ndz cze 27, 2010 09:43
autor: jeryk10
Moim zdaniem 1,6 SR zostawilbym ten silnik w spokoju Ma seryjnie 102 konie a sa z nim same problemy a co dopiero podnies mu moc o np 10 koni to juz tymbardziej zrobi sie problem z awaryjnoscia