[?] przerobka sportowa golfa MK1 - pytania i watpliwosc
: pn sty 16, 2006 12:07
witam serdecznie
zdazalo mi sie tutaj zagladac od czasu do czasu, jednak dopiero teraz zdecydowalem sie zalogowac. i to z konkretnych potrzeb. otoz - na razie nie bede wpisywal auta w dziale VW Projekty gdyz mam jeszcze dosc duzowatpliwosci i niewiadomych. mam nadzieje ze kozystaqjac z wlasnego doswiadczenia cos mi pomozecie?
a wiec od poaczatku
swego czasu kupilem sobie golfa z silnikiem 1.3, skladaka za smieszne pieniadze. po dluzszym czasie eksploatacji wymienilem tylko kilka elementow jak klocki, kabelki, swiece i tak dalej. auto okazalo sie twarde, solidnel, ze zdrowa blacha. w miedzyczasie zajalem sie sportem samochodowym i zadecycowalem ze zmodyfikuje golfa tak, by byl to moj woz jednoczesnie treningowy i przy okazji swego rodzaju hardcorrowy cywil. tym oto sposobem wzorujac sie na zalaczniku J i doswiadczeniach kilku mych kolegow-kierowcow wyczynowych rozpoczalem szereg przerobek. oto zarys tego co uzyskalem do tej pory :
- z wczesniejszych czasow obnizone i utwardzone zawieszenie - do ponownej roboty jak skoncze inne sprawy
- wypruta deska, tapicerki, podsufitka, dywaniki i inne materialowo-futrzate zeczy
- oczywiscie jest kilka symbolicznych latek tak gdzie byly dziurki w budzie
- klatka wyczynowa w trakcie budowy - wersja rozkrecana i wyjmowana
to co mam zamiar wsadzic i powiedzmy ze wiem jak mam to zrobic bo to juz robilem lub ktos to robil lub mam wszystkie informacje jak to zrobic - choc wiadomo - wszelkie uwagi i sugestie mile widziane :
- dwa fotele kublkowe - chce dwa takie same bo jak na razie mam jeden
- pasy szelkowe 3 lub 4 punktowe, albo obydwa z napinaczami stalymi albo ewentualnie jeden dla pasazera z napinaczem mechanicznym
- system gasniczy 2 kg proszek
- hydrauliczny dwuobwodowy reczny
- hydrauliczny lub mechaniczny shifter ulokowany przy kierownicy
- obnizenie i przesuniecie kierownicy
- zmiana powierzchni oraz ksztaltu pedalow
- zamiast 1.3 wsadzam 1.6 bo taki praktycznie odstalem, w dobrym stanie, przerobki lap pozniej wykozystam do ewentualnych wiekszych motorow. narazie chce sie nauczyc jezdzic z 1.6
- uturbienie 1.6 przy pomocy IHI RHB5, do tego IC
- system CO2
- przednia dolna kratownicowa rozporka
- uklad wydechowy wolny, 3", nierdzewka
i teraz zaczynaja sie schody. dlaczego? bo zwyczajnie chce jeszcze kilka zeczy zrobic i nie bardzo mam pewnosc skad dorwac/dobrac czesci. bo nie ma problemu zebym poszedl na zlom i wyrwal jakies bebechy, tylko nie chce mi sie doprawdy metoda prob i bledow dochodzic do czegos, co dla niejednego z Was moze byc banalem. tak wiec
- chce wymienic przednie hamulce na wieksze. na ten moment mam 13" obrecze ale jesli bedzie potrzeba - to nie stanowi problemu, przesiade sie na wieksze > 14" czy 15". najwazniejsze ze nie wiem z jakiej fury moglbym skombinowac przednie zwrotnice oraz zaciski tak zeby wsadzic maksymalnie duze tarcze. interesuje mnie kilka mozliwycyh opcji, te najdrozsze niestety bycmoze bede zmuszony odpuscic gdyz auto to nie idzie do sportu profesjonalnego.
- przy okazji innnych zwrotnic jak wyglada sprawa ze srednica przegubow. motor bedzie mial do okolo 160 HP, momentu nie jestem w stanie teraz podac, jesli tylko gdzies byly montowane to chcialbym zmienic poloski na takie z mocarniejszymi przegubami.
- pozostajac przy przodzie potrzebuje zakupic przedni stabilizator. i teraz pytanie z czego stabilizator taki bedzie pasowac. np. passaty podejda? czy tylko gti etc ...
- czy przy okazji przedniego stabilizatora bedzie potrzebna wymiana przednich wachaczy
- czy jest jakas metoda na zwiekszenie rozstawu przednich kol? jakies innej dlugosci wachacze czy zwrotnice z wiekszym odsadzeniem, cokolwiek?
- rozumiem ze zamiana z 1.3 na 1.6 bedzie wymagac tylko przespawania lapy przy kielichu pasazera, pozostale beda pasowac
- pompa hamulcowa - z czego zeby grala z wymienionymi zaciskami. koniecznie musi byc dwusekcyjna, dwa wyjscia na kazda z sekcji - tak zeby mozna bylo zbudowc diagonalny obwod hamulcowy (taki jak w serii - na krzyz). ewentualnie jesli okazalo by sie ze sa przednie zaciski wielotrloczkowe to jaka wtedy ma byc pompa
- wspomaganie kierownicy - czy cos takiego bywa, w czym i gdzie / za ile mozna by to wyrwac. interesuje mnie mozliwie male przelozenie.
- tylna belka. no wlansie. ponoc zdazaly sie stabilizatory do tylnych belek. ponoc jest roznica miedzy belka zwykla a belka z gti. moj skladak mial fabryczna lepe gti na budzie (po zdjeciu slad na lakierze), mialem kierownice i kubly z GTI, podobnie zegary. tylko motor sie nie zgadzal. jest jakas mozliwosc rozroznienia belki tylnej zwyklej / GTI?
- tylne hamulce mam bebny, 180mm. interesuje mnie wsadzenie tarcz na tyl. oczywiscie nie najwiekszych bo to nonsens. jakie tarcze mi polecacie (srednice) i z jakich aut najlepiej to wsadzic
- rozstaw tylnych kol - ponownie - czy sa jakies niezeznickie metody poszerzenia rozstawu auta z tylu przez wymiane belki czy cos podobnego czy takiej opcji nie ma
mysle ze to chyba na tyle na ten moment. ze wszelkie podpowiedzi bede szczerze zobowiazany. rowniez mile widziane sa uzasadnione sugestie wskazujace bezzasadnosc tego czy owego. za jakis czas bycmoze uda mi sie skonczyc stronke o tym projekcie i przy okajzi o paru sprawach ktorymi sie zajmuje. dam znac.
pozdrawiam
Marek
zdazalo mi sie tutaj zagladac od czasu do czasu, jednak dopiero teraz zdecydowalem sie zalogowac. i to z konkretnych potrzeb. otoz - na razie nie bede wpisywal auta w dziale VW Projekty gdyz mam jeszcze dosc duzowatpliwosci i niewiadomych. mam nadzieje ze kozystaqjac z wlasnego doswiadczenia cos mi pomozecie?
a wiec od poaczatku
swego czasu kupilem sobie golfa z silnikiem 1.3, skladaka za smieszne pieniadze. po dluzszym czasie eksploatacji wymienilem tylko kilka elementow jak klocki, kabelki, swiece i tak dalej. auto okazalo sie twarde, solidnel, ze zdrowa blacha. w miedzyczasie zajalem sie sportem samochodowym i zadecycowalem ze zmodyfikuje golfa tak, by byl to moj woz jednoczesnie treningowy i przy okazji swego rodzaju hardcorrowy cywil. tym oto sposobem wzorujac sie na zalaczniku J i doswiadczeniach kilku mych kolegow-kierowcow wyczynowych rozpoczalem szereg przerobek. oto zarys tego co uzyskalem do tej pory :
- z wczesniejszych czasow obnizone i utwardzone zawieszenie - do ponownej roboty jak skoncze inne sprawy
- wypruta deska, tapicerki, podsufitka, dywaniki i inne materialowo-futrzate zeczy
- oczywiscie jest kilka symbolicznych latek tak gdzie byly dziurki w budzie
- klatka wyczynowa w trakcie budowy - wersja rozkrecana i wyjmowana
to co mam zamiar wsadzic i powiedzmy ze wiem jak mam to zrobic bo to juz robilem lub ktos to robil lub mam wszystkie informacje jak to zrobic - choc wiadomo - wszelkie uwagi i sugestie mile widziane :
- dwa fotele kublkowe - chce dwa takie same bo jak na razie mam jeden
- pasy szelkowe 3 lub 4 punktowe, albo obydwa z napinaczami stalymi albo ewentualnie jeden dla pasazera z napinaczem mechanicznym
- system gasniczy 2 kg proszek
- hydrauliczny dwuobwodowy reczny
- hydrauliczny lub mechaniczny shifter ulokowany przy kierownicy
- obnizenie i przesuniecie kierownicy
- zmiana powierzchni oraz ksztaltu pedalow
- zamiast 1.3 wsadzam 1.6 bo taki praktycznie odstalem, w dobrym stanie, przerobki lap pozniej wykozystam do ewentualnych wiekszych motorow. narazie chce sie nauczyc jezdzic z 1.6
- uturbienie 1.6 przy pomocy IHI RHB5, do tego IC
- system CO2
- przednia dolna kratownicowa rozporka
- uklad wydechowy wolny, 3", nierdzewka
i teraz zaczynaja sie schody. dlaczego? bo zwyczajnie chce jeszcze kilka zeczy zrobic i nie bardzo mam pewnosc skad dorwac/dobrac czesci. bo nie ma problemu zebym poszedl na zlom i wyrwal jakies bebechy, tylko nie chce mi sie doprawdy metoda prob i bledow dochodzic do czegos, co dla niejednego z Was moze byc banalem. tak wiec
- chce wymienic przednie hamulce na wieksze. na ten moment mam 13" obrecze ale jesli bedzie potrzeba - to nie stanowi problemu, przesiade sie na wieksze > 14" czy 15". najwazniejsze ze nie wiem z jakiej fury moglbym skombinowac przednie zwrotnice oraz zaciski tak zeby wsadzic maksymalnie duze tarcze. interesuje mnie kilka mozliwycyh opcji, te najdrozsze niestety bycmoze bede zmuszony odpuscic gdyz auto to nie idzie do sportu profesjonalnego.
- przy okazji innnych zwrotnic jak wyglada sprawa ze srednica przegubow. motor bedzie mial do okolo 160 HP, momentu nie jestem w stanie teraz podac, jesli tylko gdzies byly montowane to chcialbym zmienic poloski na takie z mocarniejszymi przegubami.
- pozostajac przy przodzie potrzebuje zakupic przedni stabilizator. i teraz pytanie z czego stabilizator taki bedzie pasowac. np. passaty podejda? czy tylko gti etc ...
- czy przy okazji przedniego stabilizatora bedzie potrzebna wymiana przednich wachaczy
- czy jest jakas metoda na zwiekszenie rozstawu przednich kol? jakies innej dlugosci wachacze czy zwrotnice z wiekszym odsadzeniem, cokolwiek?
- rozumiem ze zamiana z 1.3 na 1.6 bedzie wymagac tylko przespawania lapy przy kielichu pasazera, pozostale beda pasowac
- pompa hamulcowa - z czego zeby grala z wymienionymi zaciskami. koniecznie musi byc dwusekcyjna, dwa wyjscia na kazda z sekcji - tak zeby mozna bylo zbudowc diagonalny obwod hamulcowy (taki jak w serii - na krzyz). ewentualnie jesli okazalo by sie ze sa przednie zaciski wielotrloczkowe to jaka wtedy ma byc pompa
- wspomaganie kierownicy - czy cos takiego bywa, w czym i gdzie / za ile mozna by to wyrwac. interesuje mnie mozliwie male przelozenie.
- tylna belka. no wlansie. ponoc zdazaly sie stabilizatory do tylnych belek. ponoc jest roznica miedzy belka zwykla a belka z gti. moj skladak mial fabryczna lepe gti na budzie (po zdjeciu slad na lakierze), mialem kierownice i kubly z GTI, podobnie zegary. tylko motor sie nie zgadzal. jest jakas mozliwosc rozroznienia belki tylnej zwyklej / GTI?
- tylne hamulce mam bebny, 180mm. interesuje mnie wsadzenie tarcz na tyl. oczywiscie nie najwiekszych bo to nonsens. jakie tarcze mi polecacie (srednice) i z jakich aut najlepiej to wsadzic
- rozstaw tylnych kol - ponownie - czy sa jakies niezeznickie metody poszerzenia rozstawu auta z tylu przez wymiane belki czy cos podobnego czy takiej opcji nie ma
mysle ze to chyba na tyle na ten moment. ze wszelkie podpowiedzi bede szczerze zobowiazany. rowniez mile widziane sa uzasadnione sugestie wskazujace bezzasadnosc tego czy owego. za jakis czas bycmoze uda mi sie skonczyc stronke o tym projekcie i przy okajzi o paru sprawach ktorymi sie zajmuje. dam znac.
pozdrawiam
Marek