Strona 1 z 1
[MK2] Co zrobić z 1.3 benz. ?!
: sob maja 22, 2010 18:13
autor: olewojciech
Witam !!
Mam golfa mk2 z 1.3 benz. na gaźniku (87r.)
Z zewnątrz zrobiłem juz wszystko co miałem w planach ... i jestem zadowolony.
A teraz czas na na to moje monstrum 1.3
Co można by zrobić (oprócz swapu ;p ) aby coś jeszcze wyciągnąć z tego silniczka ?!
Bo wiadomo 1.3 ze skrzynią czwórką mocą nie grzeszy ;p
Są jakieś sposoby żeby coś jeszcze z niego wyciągnąć 'niewielkim' nakładem pieniężnym ?!
Co dokupić, co wymienić .. bo w takich sprawach mechanicznych jestem zielony ...
: sob maja 22, 2010 18:18
autor: To_mas
olewojciech, a ile chcesz tych rumaków z niego wyciągnąć ?
: sob maja 22, 2010 18:25
autor: olewojciech
Ile się da
Nie no, tak na serio to nie chodzi mi o jakieś mega osiągi ... wiadomo stare 1.3 szału nie ma.
Ale tak ogólnie żeby go jakoś poprawić ...
: sob maja 22, 2010 18:31
autor: To_mas
olewojciech pisze:tak ogólnie żeby go jakoś poprawić ...
tak ogólnie to taniej Cie wyjdzie zmiana silnika niż dłubanie w tym.
: ndz maja 23, 2010 13:01
autor: damiano1987
Kolego tu ci każdy powie ze swap i swap i swap bla bla bla każdy idzie po linii najmniejszego oporu... Zajrzyj do tego tematu sądze że uzyskasz część odpowiedzi na twoje pytania bez komentarzy typu "swapuj bo sie oplaca najbardziej"
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=198795&start=0 pozdrawiam
: ndz maja 23, 2010 15:21
autor: To_mas
damiano1987 pisze:każdy idzie po linii najmniejszego oporu...
jak najmniejszego oporu ?? Czytać umiesz co kolega napisał
olewojciech pisze:Są jakieś sposoby żeby coś jeszcze z niego wyciągnąć 'niewielkim' nakładem pieniężnym ?!
no to najmniejszym nakładem pieniędzy z najlepszym wynikiem jest właśnie swap.
Takiego 1.3 to można modyfikować ale chyba tylko dla idei bo kasy utopisz w cholerę, efekty będę na prawdę nie duże gdzie przy tych samych pieniądzach idąc drogą swapu zysk masz nieporównywalny.
Widzisz że tu nawet już nikomu sie nie chce pisać bo temat wałkowany milion razy i pewno zaraz poleci do zsypu.
damiano1987, ty chyba sam nie czytałeś tego co tam forumowicze pisali
olewojciech, zacytuje Ci z podanego linku jedną wypowiedź, przeczytaj i pomyśl dobrze, co zrobić z silnikiem sam będziesz wiedział najlepiej
bugalon pisze:Ehh osłabiają mnie takie tematy. Regularnie pojawiają się co kilka dni. Zapytanie jest standardowe
1. Tuning mojego 1,3
2. Co zrobić z moim 1,6 zeby lepiej ciągnął
3. Jak zamontowaź stożek w 1,4
4. Ile da mi zrobienie dolotu do mojego 1,6
Ludzie, litości. Dlaczego kupowaliscie takie małe silniki? Pewnie głównie ze względu na ekonomię i opłaty. Pogodzcie sie z tym, że zmiany w tych motorach są całkowicie bez sensu, co więcej - te silniki po prostu nie nadają się do sensownych modyfikacji. Ilośc włożonych pieniędzy będzie zawsze nieadekwatna do uzyskanego wyniku. Owszem, można włozyć 10k w silnik 1,3 zakręcić go do 8 tysięcy obrotow i pokazać piękne 110 koni. Pytanie tylko po co to robić w aucie ktorym na codzień jeździcie do pracy. Na co Wy liczycie? Że po modach auto będzie dwa razy bardziej dynamiczne i przy tym spalanie zostanie na tym samym poziomie? Przeciez konie mechaniczne nie biorą się z powietrza. Więc jesli Wasze 1,3 po modach ma palić tyle co seryjne 16V i do tego generować 40-50koni mniej, to chyba wybór jest oczywisty tak? Zmieniać silnik na 16V (lub inny mocniejszy od bazowego) bo:
1. Wyjdzie taniej (niż przeróbka)
2. Będzie więcej mocy (niż w przeróbce)
3. Palić będzie mniej (niż przeróbka)
4. Nie będzie się psuć (bo to seria a nie tuningowane bez inzynieryjnego polotu cudo).
5. Nie będzie problemu z częściami zamiennymi.
No i teraz są dwie możlwości:
1. Albo jest sie głąbem, jeśli takie argumenty nie trafiaja do samego zainteresowanego tuningiem małolitrażowej jednostki
2. Albo ma się worek kasy i tuninguje sie auto na pokaz i z miłości lub pod konkretną klasę wyścigową, wyjezdzając nim z garazu tylko kilka razy w roku.
Aha, żebym nie zapomnial - przeraża mnie ilośc osób udzielających sie w takich tematach. A jeszcze bardziej niestety przerażają mnie kompetencje większości z tych osób .....
: pn maja 24, 2010 22:08
autor: dave_90
Mialem 1.8 GT 90KM, ktoremu zrobilem SWAP na 2.0 GTI 115 i powiem ci ze pomimo wydania masy pieniedzy (byl to moj pierwszy swap i duzo rzeczy zrobilem zbyt pochopnie), efekt jest taki, ze nie zaluje ani zlotowki.
Moja rada dla Ciebie: kupuj tylko caly komplet (czyli silnik, skrzynia, osprzet, KOMPUTER i WIAZKA) od jednego auta, zebys mial pewnosc ze wszystko przed wyciagnieciem pracowalo bez zarzutow. Unikniesz wtedy szukania czesci (co w moim wypadku trwalo plus minus 5 miesiecy, gdyz nie moglem dopasowac wiazki i kompa
) i innych niepotrzebnych niespodzinek. Aha jak nie portafisz zmontowac sam silnika to oddaj go do firmy, ktora zajmuje sie takimi operacjami na codzien, moim autem zajmowalo sie 2 innym mechanikow i kazdy zdzieral ze mnie hajs jak tylko mogl i wydawalo sie ze maja male pojecie o tym co robia
Ale na szczescie auto jest juz zlozone do kupy i wszystko jest OK
:D
: wt maja 25, 2010 16:29
autor: piteR-ek
A jakby podniósł stopień spężania w tym 1.3 to nie podniosła by się moc? Bo on ma z czego wiem niski stopień, coś koło 9.5:1
: wt maja 25, 2010 16:53
autor: RasPL
piteR-ek, coś by się podniosło tylko że tego nawet nie zauważy.
a tu żeby nie było że się nie da 1.3 i kkk
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Modell ... -Peak.html
250KM z 1.3
ale kasy nie mało trzeba
[ Dodano: 25 Maj 2010 16:58 ]
a no i po paru KM silnik będzie kaput
wyciąganie z 1.3
: śr maja 26, 2010 08:46
autor: pancerniak665
ja mam 1.3 na pełnym wtrysku i nawet do głowy mi nie przyszło żeby krzesać coś z tego silnika bo z taką jednostką to jest zwykły dupowóz a nie rajdówka,koledzy dobrze piszą jak chcesz więcej koni to rób swap,a jak zaczniesz mody w silniku bez odpowiedniej wiedzy to po nowy silnik pojedziesz prędzej niż myślisz ale to tylko moje zdanie
: śr maja 26, 2010 09:31
autor: spawacz
Wystaczy naprawde maly zabieg:
1. Walek z AEX/AEE
2. Gaźnik weber / Gaźniki z GSX"a 4szt lub inne o srednicy conajmiej 34mm wewnetrznej.
3. Komp w polo GT - Wtrysk
4. Regulator cis. paliwa przerobic -Wtrysk
Dla bardziej zawzietych:
1. Inny kolektor z przepustnica
2. Rozwiet glowicy
3. Blok 1.6 Abu , tu sprezanie bedzie na org. glowicy z 1.3 conajmiej 12:1 - stopien wysmienity dla gazniczkow z Bike.
Odrazu mowie ze planowane glowy mija sie z celem bo jest plaska.
: śr maja 26, 2010 21:55
autor: RasPL
zależnie jak tam tłoki wyglądają można też splanować blok ale i tak nie ma to sensu