[MK2] Co zrobić z 1.3 benz. ?!

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
olewojciech
DAAMNNN
DAAMNNN
Posty: 218
Rejestracja: pt kwie 30, 2010 22:17
Lokalizacja: Opole

[MK2] Co zrobić z 1.3 benz. ?!

Post autor: olewojciech » sob maja 22, 2010 18:13

Witam !!
Mam golfa mk2 z 1.3 benz. na gaźniku (87r.) :helm:

Z zewnątrz zrobiłem juz wszystko co miałem w planach ... i jestem zadowolony.
A teraz czas na na to moje monstrum 1.3 :)

Co można by zrobić (oprócz swapu ;p ) aby coś jeszcze wyciągnąć z tego silniczka ?!
Bo wiadomo 1.3 ze skrzynią czwórką mocą nie grzeszy ;p
Są jakieś sposoby żeby coś jeszcze z niego wyciągnąć 'niewielkim' nakładem pieniężnym ?!

Co dokupić, co wymienić .. bo w takich sprawach mechanicznych jestem zielony ...



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob maja 22, 2010 18:18

olewojciech, a ile chcesz tych rumaków z niego wyciągnąć ?
Ostatnio zmieniony sob maja 22, 2010 18:18 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
olewojciech
DAAMNNN
DAAMNNN
Posty: 218
Rejestracja: pt kwie 30, 2010 22:17
Lokalizacja: Opole

Post autor: olewojciech » sob maja 22, 2010 18:25

Ile się da ;)

Nie no, tak na serio to nie chodzi mi o jakieś mega osiągi ... wiadomo stare 1.3 szału nie ma.
Ale tak ogólnie żeby go jakoś poprawić ...



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob maja 22, 2010 18:31

olewojciech pisze:tak ogólnie żeby go jakoś poprawić ...
tak ogólnie to taniej Cie wyjdzie zmiana silnika niż dłubanie w tym.



damiano1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 21:55
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: damiano1987 » ndz maja 23, 2010 13:01

Kolego tu ci każdy powie ze swap i swap i swap bla bla bla każdy idzie po linii najmniejszego oporu... Zajrzyj do tego tematu sądze że uzyskasz część odpowiedzi na twoje pytania bez komentarzy typu "swapuj bo sie oplaca najbardziej" http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=198795&start=0 :pub: pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz maja 23, 2010 13:03 przez damiano1987, łącznie zmieniany 1 raz.


VW-i jedziesz dalej :)

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz maja 23, 2010 15:21

damiano1987 pisze:każdy idzie po linii najmniejszego oporu...
jak najmniejszego oporu ?? Czytać umiesz co kolega napisał :dol:
olewojciech pisze:Są jakieś sposoby żeby coś jeszcze z niego wyciągnąć 'niewielkim' nakładem pieniężnym ?!
no to najmniejszym nakładem pieniędzy z najlepszym wynikiem jest właśnie swap.
Takiego 1.3 to można modyfikować ale chyba tylko dla idei bo kasy utopisz w cholerę, efekty będę na prawdę nie duże gdzie przy tych samych pieniądzach idąc drogą swapu zysk masz nieporównywalny.

Widzisz że tu nawet już nikomu sie nie chce pisać bo temat wałkowany milion razy i pewno zaraz poleci do zsypu.

damiano1987, ty chyba sam nie czytałeś tego co tam forumowicze pisali :P

olewojciech, zacytuje Ci z podanego linku jedną wypowiedź, przeczytaj i pomyśl dobrze, co zrobić z silnikiem sam będziesz wiedział najlepiej :)
bugalon pisze:Ehh osłabiają mnie takie tematy. Regularnie pojawiają się co kilka dni. Zapytanie jest standardowe

1. Tuning mojego 1,3
2. Co zrobić z moim 1,6 zeby lepiej ciągnął
3. Jak zamontowaź stożek w 1,4
4. Ile da mi zrobienie dolotu do mojego 1,6

Ludzie, litości. Dlaczego kupowaliscie takie małe silniki? Pewnie głównie ze względu na ekonomię i opłaty. Pogodzcie sie z tym, że zmiany w tych motorach są całkowicie bez sensu, co więcej - te silniki po prostu nie nadają się do sensownych modyfikacji. Ilośc włożonych pieniędzy będzie zawsze nieadekwatna do uzyskanego wyniku. Owszem, można włozyć 10k w silnik 1,3 zakręcić go do 8 tysięcy obrotow i pokazać piękne 110 koni. Pytanie tylko po co to robić w aucie ktorym na codzień jeździcie do pracy. Na co Wy liczycie? Że po modach auto będzie dwa razy bardziej dynamiczne i przy tym spalanie zostanie na tym samym poziomie? Przeciez konie mechaniczne nie biorą się z powietrza. Więc jesli Wasze 1,3 po modach ma palić tyle co seryjne 16V i do tego generować 40-50koni mniej, to chyba wybór jest oczywisty tak? Zmieniać silnik na 16V (lub inny mocniejszy od bazowego) bo:

1. Wyjdzie taniej (niż przeróbka)
2. Będzie więcej mocy (niż w przeróbce)
3. Palić będzie mniej (niż przeróbka)
4. Nie będzie się psuć (bo to seria a nie tuningowane bez inzynieryjnego polotu cudo).
5. Nie będzie problemu z częściami zamiennymi.

No i teraz są dwie możlwości:

1. Albo jest sie głąbem, jeśli takie argumenty nie trafiaja do samego zainteresowanego tuningiem małolitrażowej jednostki
2. Albo ma się worek kasy i tuninguje sie auto na pokaz i z miłości lub pod konkretną klasę wyścigową, wyjezdzając nim z garazu tylko kilka razy w roku.

Aha, żebym nie zapomnial - przeraża mnie ilośc osób udzielających sie w takich tematach. A jeszcze bardziej niestety przerażają mnie kompetencje większości z tych osób .....



Awatar użytkownika
dave_90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw sty 24, 2008 22:11
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dave_90 » pn maja 24, 2010 22:08

Mialem 1.8 GT 90KM, ktoremu zrobilem SWAP na 2.0 GTI 115 i powiem ci ze pomimo wydania masy pieniedzy (byl to moj pierwszy swap i duzo rzeczy zrobilem zbyt pochopnie), efekt jest taki, ze nie zaluje ani zlotowki.

Moja rada dla Ciebie: kupuj tylko caly komplet (czyli silnik, skrzynia, osprzet, KOMPUTER i WIAZKA) od jednego auta, zebys mial pewnosc ze wszystko przed wyciagnieciem pracowalo bez zarzutow. Unikniesz wtedy szukania czesci (co w moim wypadku trwalo plus minus 5 miesiecy, gdyz nie moglem dopasowac wiazki i kompa :( ) i innych niepotrzebnych niespodzinek. Aha jak nie portafisz zmontowac sam silnika to oddaj go do firmy, ktora zajmuje sie takimi operacjami na codzien, moim autem zajmowalo sie 2 innym mechanikow i kazdy zdzieral ze mnie hajs jak tylko mogl i wydawalo sie ze maja male pojecie o tym co robia :(
Ale na szczescie auto jest juz zlozone do kupy i wszystko jest OK :D:D


Moje Cabrio :D
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=161804

piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Post autor: piteR-ek » wt maja 25, 2010 16:29

A jakby podniósł stopień spężania w tym 1.3 to nie podniosła by się moc? Bo on ma z czego wiem niski stopień, coś koło 9.5:1



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » wt maja 25, 2010 16:53

piteR-ek, coś by się podniosło tylko że tego nawet nie zauważy.

a tu żeby nie było że się nie da 1.3 i kkk
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Modell ... -Peak.html

250KM z 1.3 :helm: ale kasy nie mało trzeba

[ Dodano: 25 Maj 2010 16:58 ]
a no i po paru KM silnik będzie kaput


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
pancerniak665
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 472
Rejestracja: śr maja 26, 2010 08:24
Lokalizacja: Olsztyn

wyciąganie z 1.3

Post autor: pancerniak665 » śr maja 26, 2010 08:46

ja mam 1.3 na pełnym wtrysku i nawet do głowy mi nie przyszło żeby krzesać coś z tego silnika bo z taką jednostką to jest zwykły dupowóz a nie rajdówka,koledzy dobrze piszą jak chcesz więcej koni to rób swap,a jak zaczniesz mody w silniku bez odpowiedniej wiedzy to po nowy silnik pojedziesz prędzej niż myślisz ale to tylko moje zdanie



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » śr maja 26, 2010 09:31

Wystaczy naprawde maly zabieg:

1. Walek z AEX/AEE
2. Gaźnik weber / Gaźniki z GSX"a 4szt lub inne o srednicy conajmiej 34mm wewnetrznej.
3. Komp w polo GT - Wtrysk
4. Regulator cis. paliwa przerobic -Wtrysk

Dla bardziej zawzietych:

1. Inny kolektor z przepustnica
2. Rozwiet glowicy
3. Blok 1.6 Abu , tu sprezanie bedzie na org. glowicy z 1.3 conajmiej 12:1 - stopien wysmienity dla gazniczkow z Bike.

Odrazu mowie ze planowane glowy mija sie z celem bo jest plaska.
Ostatnio zmieniony śr maja 26, 2010 09:52 przez spawacz, łącznie zmieniany 2 razy.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » śr maja 26, 2010 21:55

zależnie jak tam tłoki wyglądają można też splanować blok ale i tak nie ma to sensu


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości