Strona 1 z 2
KRÓTKA SKRZYNIA
: śr maja 05, 2010 08:15
autor: Rossi mk2
Witam!
Jestem nowy dlatego prosze nie krzyczec jak cos zle robie...
Mam takie małe pytanie m.in.chciałbym do swojego mk2 włożyc inna skrzynie biegów np.od 1,6 lub 1,4 lub 1,3...
Ja mam silnik 1,8b 8v, która ewentualnie z tych skrzyn bedzie pasować??
Dziki wszystkim za pomoc!!!!!!!!
: śr maja 05, 2010 14:41
autor: sas_gti
Rossi mk2, A co Ty masz za silnik? 1,8b to jest benzyna jak rozumiem a jest ich sporo w golfie 2. Jak masz gti to już masz względnie krótka skrzynię i żadna , czy to od 1,6 czy 1,4 nie bedzie krótsza, nie mówiąc o wytrzymałości.
Jak chcesz baardzo krtótką to możesz wsadzić przełożenie główne 4,467 ze skrzyni od syncro zamiast swojego 3,667 które masz teraz. To skraca każdy bieg i to znacznie. Na trójce wiele ponad 100 km/h wtedy nie pojedziesz.
[ Dodano: Sro Maj 05, 2010 14:42 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=303275
[ Dodano: Sro Maj 05, 2010 17:19 ]
na PW dostalem od Ciebie info ze masz 1.8 benzyna 8 zaworowy. I tak w koło Macieju
To już wiemy, bo napisales to w pierwszym poscie.
Silników 8v 1.8 benzynowych było w golfie 2 z 8 czy 10 rodzajów
Pytalem o to bo tak najłatwiej skojarzyć jaką masz obecnie skrzynię.
Co do przełożen poszczególnych skrzyń biegów to tutaj masz rozpiskę.
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... riebe.html
: śr maja 05, 2010 17:24
autor: Rossi mk2
dzieki za odp ale z tego linka nic nie rozumiem
nie wiem za bardzo jaki mam silnik...90KM i to tyle tylko wiem...
: śr maja 05, 2010 17:27
autor: vr6syncro
kup skrzynie o oznaczeniu 2y
: śr maja 05, 2010 17:39
autor: sas_gti
Rossi mk2, chodzi o to aby ustalić najpierw jaką masz skrzynie, zeby wiedziec co to znaczy krótsza w Twoim przypadku.
Ale jesli liczysz na duze zyski na przyspieszeniu dzieki skrzyni to nie tedy droga.
Krótka skrzynia wcale nie jest taka szybsza na sprincie 0-100 bo zmiana biegów też chwilę trwa i to co zyskasz na przyspieszeniu to stracisz na zmianie biegów. Krótka skrzynia jest dobra jak się jeździ na czas jakieś kręciołki gdzie seryjna skrznia bywa za długa, jest sporo przyspieszeń od niskich prędkości i znowu hamowania.
Jak masz 90 KM to masz prawdopodobnie mniejsze przeguby czyli 90 mm a nie 100mm i jeśli chciałbyś zmienić skrzynię na porządną i krótką to będziesz musiał się liczyć ze zmianą przegubów na większe.
[ Dodano: Sro Maj 05, 2010 17:41 ]
nie wiem za bardzo jaki mam silnik...90KM i to tyle tylko wiem...
masz książkę? Albo naklejkę w bagażniku? Wpisz kod silnika na dole tej strony w wyszukiwarkę a dowiesz się jak sprawdzić jaki się ma silnik.
Mozesz tez odczytać kod skrzyni ktory jest widoczny w jej najnizszym punkcie (splanowane specjalnie miejsce na nr) Jak podasz oznaczenie skrzyni to bedziesz mogl wtedy porownac ktora skrzynia z tego linku jest krotsze a ktora dluzsza i o ile. Jak nie wiesz jak to czytać to Cię potem nauczymy ale najpierw ustal jaki silnik i jaka skrzynia siedzi u Ciebie.
[ Dodano: Sro Maj 05, 2010 17:44 ]
vr6syncro pisze:kup skrzynie o oznaczeniu 2y
2y i 2y. Wszyscy te 2y. A czemu nie np ACD lub inne podobne? Powtarzasz po innych którzy powtarzają to jeszcze po innych którzy kiedyś przeczytali że najlepsza jest 2y bo najkrótsza a nikt z tym osób nie pokusił się nigdy o prównanie ich przełożeń. Tymczasem bardzo podobnych skrzyń do 2y jest znacznie więcej. Dla przykładu ACD różni się od 2y tylko piątym biegem i to bardzo niewiele.
: śr maja 05, 2010 20:13
autor: pastor914
posiadam krotka skrzynke w swoim mk2 i chetnie zamienie sie na zwykla. mam silniczek rp wiec prawdopodobnie bedzie trybic...
: śr maja 05, 2010 20:16
autor: sas_gti
pastor914, jak masz RP to posiadasz taką samą lub niemalże taką samą skrzynię jak autor tematu. Zmiana byłaby na taką samą.
: śr maja 05, 2010 23:30
autor: bugalon
sas_gti pisze:pastor914, jak masz RP to posiadasz taką samą lub niemalże taką samą skrzynię jak autor tematu. Zmiana byłaby na taką samą.
Nie do końca tak jest.
Z silnikiem RP szły wszystkie mozliwe skrzynie chyba (stosowane dla tego typu zawieszenia silnika, czyli wszystkich jednostek w mk2 od 1,6 do 1,8 - bez 16v). W wersjach F&I (silnik RP) dawali np skrzynie długie (APW). Za to do wersji GT specjal (też silnik RP) wkładali krótkie takie z GTI (AUG). W niektórych autach z RPkiem widziałem nawet 4T (słabsze wersje jak CL).
Poza tym skrzynia z 1.4 za nic w świecie nie podejdzie do silnika 1.8.
Z silnika 1,6 podejdzie ale nie z każdego. Z tych montowanych seryjnie w mk3 i mk4 nie podejdzie do mk2 (z malymi wyjątkami, jak 100 konne 8 zaworowe jednostki).
: czw maja 06, 2010 08:55
autor: TAZ
Można dać AEN bo jest fajnie króciutka.
: czw maja 06, 2010 10:18
autor: vr6syncro
sas_gti pisze:2y i 2y. Wszyscy te 2y
sokoro wszyscy tak mówią to raczej coś w tym jest
sas_gti pisze:Powtarzasz po innych którzy powtarzają to jeszcze po innych którzy kiedyś przeczytali że najlepsza jest 2y
po nikim nie powtarzam tylko mam taką w mk1 i uważam że to dobry wybór!!!
sas_gti pisze:Tymczasem bardzo podobnych skrzyń do 2y jest znacznie więcej. Dla przykładu ACD różni się od 2y tylko piątym biegem i to bardzo niewiele.
skoro polecasz koledze bardzo podobną skrzynie do 2y to nie wiem dlaczego negujesz moją odpowiedz, temat brzmi 'KRÓTKA SKRZYNIA'' więc 2y jak najbardziej do tego pasuje, bo jest najkrótsza a jak za krótka to polecam AUG
: czw maja 06, 2010 11:33
autor: sas_gti
vr6syncro pisze:sas_gti napisał/a:
2y i 2y. Wszyscy te 2y
sokoro wszyscy tak mówią to raczej coś w tym jest sas_gti napisał/a:
Powtarzasz po innych którzy powtarzają to jeszcze po innych którzy kiedyś przeczytali że najlepsza jest 2y
po nikim nie powtarzam tylko mam taką w mk1 i uważam że to dobry wybór!!!
To czemu tylko 2y a nie np AGB która ma takie same przełożenia? AGB nie byłoby dobrym wyborem a 2y dobrym? Skąd ta dyskryminacja skrzyni AGB?
Chodzi mi o to że jak ktoś tu pyta o krótką skrzynię to wszyscy mu piszą o 2y i tylko o 2y tak jakby to była jakaś niewiadomo jak krótka i jedyna w swoim rodzaju skrzynia i tylko taka jest krótka a wszystkie inne są długie. Otóż takich skrzyń jak 2y jest więcej więc przydałoby się podać pełną listę a tak podając tylko 2y trochę zawężacie pytającemu obszar poszukiwania skrzyni.
Teraz bedzie szukał tylko 2y a mógłby szukać również ACD, AEN , AGB itd itd (skrzynie o takich samych przełożeniach lub innym przełożeniu tylko piątego biegu)
Ja nie neguje ze 2y jest najkrótsza, ale jest nie tylko ona na świecie wiec czemu tylko ją wymieniasz??
Podobnie TAZ, wymienił AEN a nie wymienił 9a czy ACD które mają takie same przełożenia.
Może się czepiam ale ja jak się o coś pytam to wolę dostać pełną odpowiedź a nie szczątkową. Dlatego wysłałem link do przełożen wszystkich skrzyń żeby sobie kolega mógł sprawdzić. pzdr
: czw maja 06, 2010 13:56
autor: Rossi mk2
To najpierw sprawdze jaki mam silnik, nastepnie przeczytam jeszcze raz te wszystkie posty i bede sie dopiero zastanawiał jaka skrzynie mam włożyć, dzieki bardzo wszystkim za CENNE informacje i pomoc przy doborze...!!!!
: czw maja 06, 2010 19:35
autor: pastor914
wiem od poprzedniego wlasciciela, ze ta skrzynia w nim nie siedziala od mlodosci...ale mozliwe ze naopowiadał mi bajek... na miasto jest ok,ale w trase nie ma jazdy....100km/h przy 3200 rpm/min, mam skrzynie AUG. co mozecie o niej powiedziec??
: pn maja 10, 2010 21:00
autor: gracek1906
A co powiecie o skrzyni CJF? Założyłem taką właśnie do silnika RP. Kupiłem ją ze wzgledu na idealny stan ale troche żałuje bo 3080 obr/m na 5 bigu i jade zaledwie 100km/h