Short Shifter Apsik Edition - do skrzyń na linki!!
: czw sty 05, 2006 02:42
Witam!!!
Niniejszym chciałem ogłosić iż prace nad Shifterem Apsik Edition już sie rozpoczely!!
Caly patent bazuje na shifterze VW Motorsport, ale ten wymaga uzycia specjalnych linek VW Motorsport. Moj Shifter bedzie wykorzystywal standardowe lini bez wiekszych przerobek!!
Oto fotki gotowego, zamontowanego schiftera:
Krótki opis mojego projektu:
Shifter jest robiony pod standardowe linki, ale aby go zamontować trza wpierw wymontować stary "mieszalnik", czyli rozkrecic wydech, zdjąc te osłone alu, odkrecic 4 śruby, potem jeszcze 2 i wypiąć linki. "Mieszalnik" wyjety:
następnie montujemy spowrotem osłone alu i wydech, zostaje ładna dziura w kanale :
trzeba następnie KONIECZNIE zdemontować wszystkie plastykowe osłony kanału!! i usunąć nawiew na nogi by zrobić dość miejsca dla linek:
robimy dziury w grodzi dziury należy tak wykonać by ta najbliżej środka wyszła na granicy tej aluminiowej osłony wydechu - patrząc od silnika (trudno zrozumiec, ale na fotce widac taki jasny kawałek po lewej od linki - to właśnie ta aluminiowa osłona wydechu)
linki wyjmujemy (1 zabezpieczenie, 1 sruba mocujaca linke i 2 sruby uchwytu mocującego) i czyścimya uchwyt montażowy linek podginamy!! Jest on tak wygięty w kąt 95*, aby uzyskać właściwy "przebieg" linek do kabiny musi być doięty w kąt 85*
Short-Shifter Apsik Edition juz się robi, bedzie wykonany z nierdzewki i przepolerowany. Stan "startowy" to pozycja biegów 1-2, odchył od pozycji startowej do pozycji biegu 5 to około 8cm i będzie można zmniejszyc :> "Wbicie biegu" ruch do przodu czy w tył od osii to około 7cm i będzie można zmniejszyc. Bieg wsteczny zabezpieczony blokadą na wzór VW Motorsport.
Wysokość na której będzie "mieszalnik" zależy od wysokości podstawy ( u mnie około 17cm), mój projekt zakłada gałke dźwigni na wysokości 42cm od kanału tj. 20cm wyżej niz standardowo.
Linka która jest od strony pasażera odpowiada za ruch lewarka na boki, mocowana bedzie po stronie prawej shiftera, ponieważ gdybym zrobił to tak jak VW Motorsport to miałbym lustro biegów, czyli "jedynka" po prawej do przodu, a "piątka" po prawej do przodu.
Nie pytajcie dlaczego jest tak a nie inaczej - ja projektuje wszystko od podstaw, niemam żadnej wymiarówki, tylko kilka fotek gotowego produktu. Mój zakłada podpiecie się do standardowych linek i tez tak bedzie i pozycje biegów zostana takie jak znamy.
Projekt juz został narysowany i wstępnie zwymiarowany, na tych szkicach powstanie prototyp, prace ruszają dzisiaj wieczorem. Z góry już mówie, że rysunek nie będzie dostępny, podobnie jak wymiary, bo rozkminienie tego mechanizmu + rysunki + wymiary to 4 godziny główkowania.
Po wykonaniu prototypu zamieszcze jego fotki i wrazenia z "zastosowania", 2gi Shifter - klon zostanie zrobiony dla GTO. Losy kolejnych ewentualnych sztuk jeszcze nieznane, wszystko zależy od Wiesia, TAK/NIE poznacie wkrótce, podobnie jak ewentualną cene (tutaj od razu uprzedzam iz w USA za robiony "mieszalnik" wołają min. 200$ - dane z forum vwvortex.com)
Niniejszym chciałem ogłosić iż prace nad Shifterem Apsik Edition już sie rozpoczely!!
Caly patent bazuje na shifterze VW Motorsport, ale ten wymaga uzycia specjalnych linek VW Motorsport. Moj Shifter bedzie wykorzystywal standardowe lini bez wiekszych przerobek!!
Oto fotki gotowego, zamontowanego schiftera:
Krótki opis mojego projektu:
Shifter jest robiony pod standardowe linki, ale aby go zamontować trza wpierw wymontować stary "mieszalnik", czyli rozkrecic wydech, zdjąc te osłone alu, odkrecic 4 śruby, potem jeszcze 2 i wypiąć linki. "Mieszalnik" wyjety:
następnie montujemy spowrotem osłone alu i wydech, zostaje ładna dziura w kanale :
trzeba następnie KONIECZNIE zdemontować wszystkie plastykowe osłony kanału!! i usunąć nawiew na nogi by zrobić dość miejsca dla linek:
robimy dziury w grodzi dziury należy tak wykonać by ta najbliżej środka wyszła na granicy tej aluminiowej osłony wydechu - patrząc od silnika (trudno zrozumiec, ale na fotce widac taki jasny kawałek po lewej od linki - to właśnie ta aluminiowa osłona wydechu)
linki wyjmujemy (1 zabezpieczenie, 1 sruba mocujaca linke i 2 sruby uchwytu mocującego) i czyścimya uchwyt montażowy linek podginamy!! Jest on tak wygięty w kąt 95*, aby uzyskać właściwy "przebieg" linek do kabiny musi być doięty w kąt 85*
Short-Shifter Apsik Edition juz się robi, bedzie wykonany z nierdzewki i przepolerowany. Stan "startowy" to pozycja biegów 1-2, odchył od pozycji startowej do pozycji biegu 5 to około 8cm i będzie można zmniejszyc :> "Wbicie biegu" ruch do przodu czy w tył od osii to około 7cm i będzie można zmniejszyc. Bieg wsteczny zabezpieczony blokadą na wzór VW Motorsport.
Wysokość na której będzie "mieszalnik" zależy od wysokości podstawy ( u mnie około 17cm), mój projekt zakłada gałke dźwigni na wysokości 42cm od kanału tj. 20cm wyżej niz standardowo.
Linka która jest od strony pasażera odpowiada za ruch lewarka na boki, mocowana bedzie po stronie prawej shiftera, ponieważ gdybym zrobił to tak jak VW Motorsport to miałbym lustro biegów, czyli "jedynka" po prawej do przodu, a "piątka" po prawej do przodu.
Nie pytajcie dlaczego jest tak a nie inaczej - ja projektuje wszystko od podstaw, niemam żadnej wymiarówki, tylko kilka fotek gotowego produktu. Mój zakłada podpiecie się do standardowych linek i tez tak bedzie i pozycje biegów zostana takie jak znamy.
Projekt juz został narysowany i wstępnie zwymiarowany, na tych szkicach powstanie prototyp, prace ruszają dzisiaj wieczorem. Z góry już mówie, że rysunek nie będzie dostępny, podobnie jak wymiary, bo rozkminienie tego mechanizmu + rysunki + wymiary to 4 godziny główkowania.
Po wykonaniu prototypu zamieszcze jego fotki i wrazenia z "zastosowania", 2gi Shifter - klon zostanie zrobiony dla GTO. Losy kolejnych ewentualnych sztuk jeszcze nieznane, wszystko zależy od Wiesia, TAK/NIE poznacie wkrótce, podobnie jak ewentualną cene (tutaj od razu uprzedzam iz w USA za robiony "mieszalnik" wołają min. 200$ - dane z forum vwvortex.com)