Strona 1 z 2

Short Shifter Apsik Edition - do skrzyń na linki!!

: czw sty 05, 2006 02:42
autor: Apsik
Witam!!!
Niniejszym chciałem ogłosić iż prace nad Shifterem Apsik Edition już sie rozpoczely!!
Caly patent bazuje na shifterze VW Motorsport, ale ten wymaga uzycia specjalnych linek VW Motorsport. Moj Shifter bedzie wykorzystywal standardowe lini bez wiekszych przerobek!!

Oto fotki gotowego, zamontowanego schiftera:
Obrazek
Obrazek

Krótki opis mojego projektu:
Shifter jest robiony pod standardowe linki, ale aby go zamontować trza wpierw wymontować stary "mieszalnik", czyli rozkrecic wydech, zdjąc te osłone alu, odkrecic 4 śruby, potem jeszcze 2 i wypiąć linki. "Mieszalnik" wyjety:
Obrazek

następnie montujemy spowrotem osłone alu i wydech, zostaje ładna dziura w kanale :):
Obrazek

trzeba następnie KONIECZNIE zdemontować wszystkie plastykowe osłony kanału!! i usunąć nawiew na nogi by zrobić dość miejsca dla linek:
Obrazek

robimy dziury w grodzi :) dziury należy tak wykonać by ta najbliżej środka wyszła na granicy tej aluminiowej osłony wydechu - patrząc od silnika (trudno zrozumiec, ale na fotce widac taki jasny kawałek po lewej od linki - to właśnie ta aluminiowa osłona wydechu)
Obrazek
Obrazek

linki wyjmujemy (1 zabezpieczenie, 1 sruba mocujaca linke i 2 sruby uchwytu mocującego) i czyścimya uchwyt montażowy linek podginamy!! Jest on tak wygięty w kąt 95*, aby uzyskać właściwy "przebieg" linek do kabiny musi być doięty w kąt 85*
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Short-Shifter Apsik Edition juz się robi, bedzie wykonany z nierdzewki i przepolerowany. Stan "startowy" to pozycja biegów 1-2, odchył od pozycji startowej do pozycji biegu 5 to około 8cm i będzie można zmniejszyc :> "Wbicie biegu" ruch do przodu czy w tył od osii to około 7cm i będzie można zmniejszyc. Bieg wsteczny zabezpieczony blokadą na wzór VW Motorsport.
Wysokość na której będzie "mieszalnik" zależy od wysokości podstawy ( u mnie około 17cm), mój projekt zakłada gałke dźwigni na wysokości 42cm od kanału tj. 20cm wyżej niz standardowo.
Linka która jest od strony pasażera odpowiada za ruch lewarka na boki, mocowana bedzie po stronie prawej shiftera, ponieważ gdybym zrobił to tak jak VW Motorsport to miałbym lustro biegów, czyli "jedynka" po prawej do przodu, a "piątka" po prawej do przodu.
Nie pytajcie dlaczego jest tak a nie inaczej - ja projektuje wszystko od podstaw, niemam żadnej wymiarówki, tylko kilka fotek gotowego produktu. Mój zakłada podpiecie się do standardowych linek i tez tak bedzie i pozycje biegów zostana takie jak znamy.
Projekt juz został narysowany i wstępnie zwymiarowany, na tych szkicach powstanie prototyp, prace ruszają dzisiaj wieczorem. Z góry już mówie, że rysunek nie będzie dostępny, podobnie jak wymiary, bo rozkminienie tego mechanizmu + rysunki + wymiary to 4 godziny główkowania.
Po wykonaniu prototypu zamieszcze jego fotki i wrazenia z "zastosowania", 2gi Shifter - klon zostanie zrobiony dla GTO. Losy kolejnych ewentualnych sztuk jeszcze nieznane, wszystko zależy od Wiesia, TAK/NIE poznacie wkrótce, podobnie jak ewentualną cene (tutaj od razu uprzedzam iz w USA za robiony "mieszalnik" wołają min. 200$ - dane z forum vwvortex.com)

Re: Short Shifter Apsik Edition - do skrzyń na linki!!

: czw sty 05, 2006 09:01
autor: Borys
to ja po starej znajomosci podsyłam cos takiego, moze sie przyda.
tak wygląda wg oryginalnej dokumentacji
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: wt sty 17, 2006 18:57
autor: BMBL
Ja mam skrzynie nie na linki a na jakieś cięgna... Jest mozliwość zmiany na linki ? Duzo to będzie kosztowało ? Czy stara skrzynia moze zostać czy też trzeba zmienić ?:food:

Pytam, bo spodobało mi się to rozwiazanie :jezor:

: wt sty 17, 2006 19:26
autor: Apsik
BMBL pisze:Ja mam skrzynie nie na linki a na jakieś cięgna... Jest mozliwość zmiany na linki ? Duzo to będzie kosztowało ? Czy stara skrzynia moze zostać czy też trzeba zmienić ?:food:

Pytam, bo spodobało mi się to rozwiazanie :jezor:
Skrzynie byś musiał zmienić by mieć "patent" z linkami :)

: wt sty 17, 2006 22:12
autor: BMBL
Apsik zamontowałeś już to?? Jak wrażenia?? :food:

: wt sty 31, 2006 23:41
autor: zbyn
witam!
dzisiaj miałem przyjemność rozmawiać na temat skrócenia skoku lewarka z p. Leszkiem Koraszewskiem (dla osób interesujących się sportem samochodowym bardzo znana postać) i podpowiedział mi że w golfie III gti 16v wystarczy skrócić długość dzwigni wychodząch ze skrzyni a konkretnie odległość mocowania linek od osi obrotu. Podobno można w ten spsób dowolnie dobrać skok lewarka do własnych upodobań

Napiszcie jaka jest wasza opinia na ten temat - może macie już jakieś doświadczenia z tego typu patentem.

.. Dodatkowo jako że moje autko jest w środku całkowicie golutkie planuję na tunelu przyspawać podwyższenie na którym zamontuję oryginalny lewar a linki będą puszczone nad tunelem.

Przy okazji dowiedziałem się, że można zrobić szybszy ukł. kierowniczy wkładając układ z pasata przejściówki - orientujecie się może co za pasat i jaki jest tam rodzaj układu (oznaczenie)- może ma ktoś na zbyciu....
[/b]

: śr lut 01, 2006 09:13
autor: Borys
zbyn pisze:witam!
dzisiaj miałem przyjemność rozmawiać na temat skrócenia skoku lewarka z p. Leszkiem Koraszewskiem (dla osób interesujących się sportem samochodowym bardzo znana postać) i podpowiedział mi że w golfie III gti 16v wystarczy skrócić długość dzwigni wychodząch ze skrzyni a konkretnie odległość mocowania linek od osi obrotu. Podobno można w ten spsób dowolnie dobrać skok lewarka do własnych upodobań

Napiszcie jaka jest wasza opinia na ten temat - może macie już jakieś doświadczenia z tego typu patentem.

.. Dodatkowo jako że moje autko jest w środku całkowicie golutkie planuję na tunelu przyspawać podwyższenie na którym zamontuję oryginalny lewar a linki będą puszczone nad tunelem.

Przy okazji dowiedziałem się, że można zrobić szybszy ukł. kierowniczy wkładając układ z pasata przejściówki - orientujecie się może co za pasat i jaki jest tam rodzaj układu (oznaczenie)- może ma ktoś na zbyciu....
[/b]
jak postawisz kasete z linkami na tunelu to bedzie wystarczajaco wysoko
Obrazek


a o jakie przejsciówki chodzi, bo nie spotkałem sie z takim nazewnictwem

: śr lut 01, 2006 09:39
autor: zbyn
chodzi o Pasata przejściówkę- nie dopytałem o którego chodzi - był jakiś model przejściowy ?

: śr lut 01, 2006 11:38
autor: Borys
zbyn pisze:chodzi o Pasata przejściówkę- nie dopytałem o którego chodzi - był jakiś model przejściowy ?
jako przejsciówka to b4 zazwyczaj tak się go nazywa,

: pt lut 17, 2006 14:36
autor: Rafaello155
:bajer: No proszę Apsik znowu coś wymyślił :bigok: POMYSŁOWY DOBROMIL :prayer:

bRAWO I pOWODZENIA

: pt lut 17, 2006 20:08
autor: Kapibara
a jakie sa planowane efekty tego typu modyfokacji?? ile dziesiatych sekundy idzie wyciagnac z tego?

Pre-Prezentacja!!!

: ndz mar 19, 2006 15:50
autor: Apsik
A teraz pierwsza pre-prezentacja Shifter'a Apsik Edition [Apsik Motorsport] :wazup: :dzida:
(SHIFTER JESZCE NIE SKONCZONY - brakuje 3 mocowan, gałki i 2 mocowań wodzików - w poniedzialek sie zrobi no i WYPOLERUJE :finga:)
Obrazek Obrazek Obrazek

A w aucie to to wygląda tak (sorry za "bajzel" ale musiałem przygotować auto pod robienie klatki bezpieczeństwa :mlotek:):
Obrazek
Obrazek
:-"

: wt mar 21, 2006 10:06
autor: TAZ
A do tunelu jak to przymocujesz ??

: wt mar 21, 2006 11:26
autor: ml2210
Apsik pisze:musiałem przygotować auto pod robienie klatki bezpieczeństwa
Prosze napisz też coś o tym temacie.
Co, gdzie, jak, kiedy, dlaczego itd.. itd...
Bardzo interesuje mnie ten temat.