Strona 1 z 2

jaka roznica miedzy silnikiem RP a PF

: sob gru 31, 2005 01:31
autor: bobik_112
Witam mam pytanie jaka jest roznica miedzy tymi silnikami czyli RP i PF (PF to chyba ten 107KM a jeszcze jaka jest roznica miedzy tym 112KM nie jestem pewien czy tyle ma kucy i nie pamietam jak sie nazywa)
Aha i czy jest mozliwosc Przerobienia silnika RP na ktorys z tych albo 107KM albo 112KM to pytanie czysto teoretyczne bo zaraz mi napiszecie ze lepiej caly silnik wymienic :) a ja po prostu jestem ciekaw czy takie cos da sie zrobic :P
Z gory dzieki

[ Dodano: Sob Gru 31, 2005 00:32 ]
Aha chodzi mi o inne roznice niz tylko ze RP ma mniej kucy hehe :P bo to juz wiem :P

: sob gru 31, 2005 14:53
autor: fibolek
A sprawdź na forum w danych jakie maja wtryski bo być może ten o większej mocy ma po prostu wtrysk elektroniczny a ten o mniejszej hydrauliczny.
I napewno da się zrobić lekka zamianę jeśli tylko o to chodzi jest jeszcze kwestia czy oba są 8v czy 16v chodzi o kolektor wydechowy.Sprawdź i napisz.
Apsik jest fachurą od takich rzeczy napisz do niego.

: sob gru 31, 2005 15:03
autor: ygd
Można zmienić cały układ wtryskowy na digifanta, ale sporo to ci nie da..Borys to już przerabiał.

: sob gru 31, 2005 15:18
autor: asmo
jest juz taki temat, jak byś chciał to robić to lepiej kupić PF-a od kogoś bo przeróbka wychodzi za drogo

: sob gru 31, 2005 17:05
autor: malolat
w dole silnika zminiasz tloki na pf/pb a glowice, i cala reszta z pf trzeba miec, i jest to o tyle nieoplacalne ze jak bedziesz kupowal na czesci to drozej wyjdzie, a mozna kupic cos rozbitego za smniesne pieniadze i masz juz wszystkie czewsci. silnik rowniez dostajesz wiec nie warto teraz rozbierac stary i nowy i skladas spowrotem, poprostu swap i juz.

: sob gru 31, 2005 17:10
autor: fibolek
Ale pamietaj ze to wszystko są koszty.Faktycznie lepiej swap jak droga przeróbka.

: sob gru 31, 2005 18:37
autor: bobik_112
Nie ni ja nie mam zamiaru nic przerabiac narazie ja sie tylko tak teoretycznie pytalem jakie sa roznice :) a jak bede chcial cos szybszego to sobie samochod zmienie a nie silnik bo mi sie w silniku nie chce grzebac nic (taki jestem wygodny hehe)

: ndz sty 01, 2006 22:49
autor: Apsik
Podstawowa różnica leży we wtryskach ... a w ogóle to nad modyfikacją RP to niema się co zastanawiać tylko SWAPować!! Skoro jesteś wygodny to polecam zamiane na PL/KR wtedy masz 16v a to juz napewno będzie lepiej jeździć.

Pozdro i ALL THE BEST IN 2006

: ndz sty 29, 2006 14:10
autor: Franko81
to się przyłacze, bo obecnie mam problem z moim RP, bo pali sobie za dużo - co będe potrzebował oprócz silnika PB z osprzętem aby zrobić swapa ?
Czy skrzynia i sprzęgło są takie same?
W ksiązce napraw wyczytałem, że półosie w GTI mają większą srednie oraz tłumik drgań ?
Czy pompa paliwa da radę ?
oraz ile elemntów układu wydechowego bedzie musiało być wymienione ?
Mam nadzieje że ktoś mi pomoże szybko, bo przy tym spalaniu to mi się jeżdzić nie opłaca, a po co naprawiać, jak mogę go wymienic - i tak mam teraz olej, świece i kable do wymiany, to można by już w nowym wymienić :-)

: ndz sty 29, 2006 19:41
autor: Borys
Franko81 pisze:to się przyłacze, bo obecnie mam problem z moim RP, bo pali sobie za dużo - co będe potrzebował oprócz silnika PB z osprzętem aby zrobić swapa ?
Czy skrzynia i sprzęgło są takie same?
W ksiązce napraw wyczytałem, że półosie w GTI mają większą srednie oraz tłumik drgań ?
Czy pompa paliwa da radę ?
oraz ile elemntów układu wydechowego bedzie musiało być wymienione ?
Mam nadzieje że ktoś mi pomoże szybko, bo przy tym spalaniu to mi się jeżdzić nie opłaca, a po co naprawiać, jak mogę go wymienic - i tak mam teraz olej, świece i kable do wymiany, to można by już w nowym wymienić :-)
po zmienia nie oczekuj ze bedzie palił mniej, :chytry:
silnik jako silnik PB/PF to to samo różnica w ECU
skrzynia taka sama sprzeglo 210mm
no niektore miały90mm w RP przeguby, osobisciwe w GT miałm 100mm mozna zostawic,

pompa nie wyda trzeba zmienic, da sie jeździć ale za mało podaje paliwa na wysokich,

co do wydechu, kolektor z RP pasuje do PB/PF, od biedy moze byc, choc w PB/PF jest inny i lepie by zapodac taki z PB/PF (z 2rurką i portkami).

: ndz sty 29, 2006 21:46
autor: Franko81
no czy bedzie palił mniej, to jest sprawa dyskusyjna, bo teraz żre około 20l na 100 km :cool:
Mrozy chyba mu zaszkodziły.
A co do pompki, to mam pytanie, bo wiem że np. w polo 86c miałem dwie pompki - jedną w baku i drugą podwieszoną - czy w golfach jest tak samo ? I wymienić będe musiał tą podwieszoną ??
Planuje zamontować PB, bo na co mi ten katalizator, i tak mam wbity w dowód, to nawet jak się prawo zmieni to oficjalnie będe go miał :-)

: ndz sty 29, 2006 22:20
autor: Borys
Franko81 pisze:no czy bedzie palił mniej, to jest sprawa dyskusyjna, bo teraz żre około 20l na 100 km :cool:
Mrozy chyba mu zaszkodziły.
A co do pompki, to mam pytanie, bo wiem że np. w polo 86c miałem dwie pompki - jedną w baku i drugą podwieszoną - czy w golfach jest tak samo ? I wymienić będe musiał tą podwieszoną ??
Planuje zamontować PB, bo na co mi ten katalizator, i tak mam wbity w dowód, to nawet jak się prawo zmieni to oficjalnie będe go miał :-)
no to bedzie mniej palic, niewiele mniej ale mniej :grin:

pompki sa 2 , wystarczy ta podwieszana zmienic,


a czy zamontujesz PF motor czy PB motor to i tak nie ma znaczenia bo oprocz numeu na bloku to niczym sie nie roznią, róznica jedynie w ECU, i w wydechu, a z PB pewnie bedzie problem ze znalezieniem, szczeólnie ecu

: pn sty 30, 2006 10:51
autor: asmo
a ja mam takie pytanie: czy mogę do RP dać pokrywe zaworów z PB/PF? chodzi mi tylko o wygląd bo w PF(chyba) jest taka ze znaczkiem VW a RP jest taka obskurna

: pn sty 30, 2006 11:36
autor: Borys
asmo pisze:a ja mam takie pytanie: czy mogę do RP dać pokrywe zaworów z PB/PF? chodzi mi tylko o wygląd bo w PF(chyba) jest taka ze znaczkiem VW a RP jest taka obskurna
chyba chodzi ci o G60 bo PF PB RP maja podobne,
da się ale trzeba porzeźbuc przy szpilkach lup przy pokrywie bo z G60 nie spasuje ot tak ciach,