Strona 1 z 1

swap 2.0 16v na 2,0 8v lub 1,8 8v

: ndz mar 28, 2010 15:25
autor: zajac
czy przy takim swapie cos moze zostac z 16v ? czy wszystko do wymiany

16v jest na mechanicznym wtrysku

: pn mar 29, 2010 11:48
autor: bugalon
Pompa paliwa zostaje, ale cały układ sterowania paliwem trzeba będzie zmienić. Można od biedy zostawić tego mechanika ktorego teraz masz i wrzucić sam słupek od 8-zaworówki. Jeździć to będzie ale mogą być problemy z wolnymi obrotami i stabilną pracą podczas nagrzewania się silnika.

: wt mar 30, 2010 22:31
autor: -=ren=-
czyli co przesiadka z 9A na 2E lub PF'a??

a nie lepiej zmodyfikować 9A na dififanta? i cieszyć się 140 Końmi i mniejszą awaryjnością niż klasyczny k-jet?

: wt mar 30, 2010 23:14
autor: zajac
auto nie moje tylko kolegi, a digi moze i bylo by lepiej gdyby nie fakt ze panewki sie obróciły i silnik tak tłucze ze dramat, kompresje mial dobrą 2 dni przed awarią 13,5-14 dmuchal ale obrocilo panewki i nie wiem czy ne taniej kupic inny motor i go wrzucic

[ Dodano: Wto Mar 30, 2010 23:14 ]
a wie ktoś jaka jest skrzynia w passacie b3 16v 9A

: śr mar 31, 2010 15:28
autor: Marioo
A nie lepiej szukać drugiego silnika 9a?

: śr mar 31, 2010 17:11
autor: GTI KR
a nie lepiej silnik rozebrac. Wal dac do szlifu. Ja w swoim KR mialem taki sam problem. Zrobilem szlif wal wymienilem panewki, pierszcienie wszystkie uszczelki i uszczelniacze i wyszlo mnie to okolo 700zl. Koszty dobrego 2e czy pf pewnie beda wieksze. Jesli kompresja ok to mysle ze warto zrobic

: śr mar 31, 2010 18:18
autor: Marioo
GTI KR pisze:a nie lepiej silnik rozebrac. Wal dac do szlifu. Ja w swoim KR mialem taki sam problem. Zrobilem szlif wal wymienilem panewki, pierszcienie wszystkie uszczelki i uszczelniacze i wyszlo mnie to okolo 700zl. Koszty dobrego 2e czy pf pewnie beda wieksze. Jesli kompresja ok to mysle ze warto zrobic
też dobre wyjście z sytuacji, powinno wyjść taniej. Robocizna mniej więcej tyle samo co wrzucenie swapa, a do innego silnika będziesz musiał więcej gratów zmieniać.

: śr mar 31, 2010 19:30
autor: -=ren=-
jeśłi sam dół do zrobienia to koszty nie są aż tak duże... Ja do 2E za szlif wału i panewki korbowe i główne dałem około 300 PLN. ale sam składałem... ja bym robił ten co jest... nie kombinował bym ze swapem, chyba że może jakiś TDIk.

: śr mar 31, 2010 22:10
autor: smolka007
ale szlifowany wal nie zawsze wytrzymuje znam kilka osob ktore sie o tym przekonalo

: śr mar 31, 2010 22:24
autor: -=ren=-
no przecież każdy wał ma swoją określoną maksymalną grubość i wymiar. jest pierwszy szlif drugi i tam daje się dobrać do tego panewki. Ale szczerze mówiąc żeby silnik nie wytrzymał to trzeba mocno się postarać, albo niestety wał już nie wyda na kolejny szlif i składa się go na styk i wtedy coś morze się wydarzyć, ale ja osobiście nie spotkałem się z cywilnym silnikiem który przeżył ukręcenie wału, oprócz dużego fiata (czytraj 125p) który z ukręconym wałem jechał jeszcze 12 kilometrów... to był fenomen... ale rzadki przypadek...

jak podlecisz do miejsca gdzie zajmują się wałami głowicami i tym podobnymi, to oni Ci powiedzą jak można jeszcze uratować to co masz i czy wyda na jakikolwiek szlif.

: pt kwie 02, 2010 13:13
autor: GTI KR
mi powiedzieli odrazu na ktory wyda. Jezdzilem potem jeszcze rok i banglalo. Na koniec silnik siadl u zorro89 i ten dalej jezdzil. Silnik sprzedal no i dalszej historii nie znam. Ja po szlifie zrobilem okolo 25tys. Trzeba dac tylko do dobrej firmy i kupis dobre panewki. Pozatym wtedy zawsze wiesz co masz. Z kad wiesz jaki silnik kupisz i jak bedzie chodzil. Co np po gwarancji rozruchowej jak cie sie sypnie po pol roku. Te auta tez maja nalatane duzo km

: pt kwie 02, 2010 16:16
autor: RasPL
lepiej remontować a conajmniej rozebrać silnik i ocenić jego stan

: pt kwie 02, 2010 19:10
autor: -=ren=-
RasPL pisze:lepiej remontować a conajmniej rozebrać silnik i ocenić jego stan
dokładnie, zobaczysz ocenisz i wtedy można dywagować o kosztach i opłacalności wymiany.