1.8 ABS jak zwiększyć moc??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
1.8 ABS jak zwiększyć moc??
Witam, co można zrobić z tym silnikiem żeby trochę ps-ów dostał. Wkładka filtra K&N?? na dolocie z filtra są jakieś zwężki?? czy dolot dać np. simota?? przelot?? czy tylko większy wydech o jakieś 5mm, jeśli większy to od czego go wsadzić? i co jeszcze można działać?? proszę o jakiś propozycję, najlepiej z opiseaniem jak to wykonać, z góry dziekuje...
pozdro
pozdro
Ostatnio zmieniony sob mar 27, 2010 18:00 przez Dani90, łącznie zmieniany 1 raz.
Szukałem ale tego tematu nie było...
ale mam parę pytań bo mechanikiem nie jestem, lecz myślę że więkrzośc z waszą pomocą dam radęzrobić;D więć tak:
" dopręzenie do 11:1,dla 11:1 to od 1-1.3mm splanowania" czyli planuje głowicę czy co robię bo nie rozumiem zbytnio tego... mam zwiększyć stopień sprężania? czyli dać np. cieńszą uszczelkę głowicy??
"rozwiert kolektora i przepustnicy + nowa klapka wieksza w przepustnicy", o ile mam go rozwiecić, pewnie lepiej oddać to jakiemuś profesjonaliście;D?? od czego ta klapka może być??
"przyspieszenie zaplonu o 6-10st." zrobię to sam czy muszę do jakiegoś magika jechać??
"kolektor wydechowy z PF/PB/2E wraz z portkami" z pordkami czyli?? cały weydech od 2e?? myslełem dać kolektor 4-2-1 nie wiem jaki jest w 2e będzie pasował czy trzeba coś przerabiać? a jeśli dał bym kolktor od abf?? ale może będzie tańszy i lepszy niż tam ten, ajeśli zamiast środkowego tłumnika dam strumienice??
"porting glowicy+polerowanie komory spalania" to chyba będzie spalnowanie?? komry spalania?? mam się dostać do tłków i je wypolerować??
"spilowanie podgrzewacza(jeża) w kolektorze" wydaje mi się najłatwiejsze i od tego zacznę gdzie on się znajduje i jak go społowac??
"mozna sie pobawic z regulatorem cisnienia paliwa" da to coś czy tylko spalanie pójdzię w górę??
"opcjonalnie stoczyc/dowazyc zamach" oddaję koło zamachowe do odważenia czy doważenia???
" wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna " no jedna rzecz którą potrafię zrobić sam bez pytań;D
ale mam parę pytań bo mechanikiem nie jestem, lecz myślę że więkrzośc z waszą pomocą dam radęzrobić;D więć tak:
" dopręzenie do 11:1,dla 11:1 to od 1-1.3mm splanowania" czyli planuje głowicę czy co robię bo nie rozumiem zbytnio tego... mam zwiększyć stopień sprężania? czyli dać np. cieńszą uszczelkę głowicy??
"rozwiert kolektora i przepustnicy + nowa klapka wieksza w przepustnicy", o ile mam go rozwiecić, pewnie lepiej oddać to jakiemuś profesjonaliście;D?? od czego ta klapka może być??
"przyspieszenie zaplonu o 6-10st." zrobię to sam czy muszę do jakiegoś magika jechać??
"kolektor wydechowy z PF/PB/2E wraz z portkami" z pordkami czyli?? cały weydech od 2e?? myslełem dać kolektor 4-2-1 nie wiem jaki jest w 2e będzie pasował czy trzeba coś przerabiać? a jeśli dał bym kolktor od abf?? ale może będzie tańszy i lepszy niż tam ten, ajeśli zamiast środkowego tłumnika dam strumienice??
"porting glowicy+polerowanie komory spalania" to chyba będzie spalnowanie?? komry spalania?? mam się dostać do tłków i je wypolerować??
"spilowanie podgrzewacza(jeża) w kolektorze" wydaje mi się najłatwiejsze i od tego zacznę gdzie on się znajduje i jak go społowac??
"mozna sie pobawic z regulatorem cisnienia paliwa" da to coś czy tylko spalanie pójdzię w górę??
"opcjonalnie stoczyc/dowazyc zamach" oddaję koło zamachowe do odważenia czy doważenia???
" wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna " no jedna rzecz którą potrafię zrobić sam bez pytań;D
Ostatnio zmieniony pt mar 26, 2010 22:04 przez Dani90, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
To co jest napisane jest jasne... , jak ty nie masz otym pojecia, to naprawde nie bierz sie za cokolwiek. Chlpie tynie masz nawet podstaw i myslisz ze wsztko mozna zalatwic wkladka KN . Masz wszytko w podpunktach tylko poczytaj na forum co sie z czym je i juzz bys wiedzial,a tak idziesz na latwizne.
Ostatnio zmieniony pt mar 26, 2010 23:43 przez spawacz, łącznie zmieniany 1 raz.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
Z odpowiednimi ludźmi z forum dam rade, może jak doprzężenie silnika przez obniżenie głowicy potem trzeba rozrząd przestawić(przynajmniej był taki przypadek) i zmienić kąt zapłonu to nie dam rady ale ktoś przecież może mi to wykonać?? nie będę robił może wszystkiego ale chociaż trochę mi się uda. No mama mnie nie nauczyła podstaw;D Nie mówię ze wkładka K&N zrobię wszystko napisałem o przelocie jeszcze, czytałem że wydechem można najwięcej KM zrobić, no chyba że turbo dam to inna bajka albo swapa... piszę gdyż nie tylko ja jestem taki tępy w tym i na pewno przyda się to innym;D nie to usną i już;)
Ostatnio zmieniony sob mar 27, 2010 16:54 przez Dani90, łącznie zmieniany 1 raz.
ja powtórzę zdanie które już nie raz pisałem na forum tym i nie tylko... Nie jest opłacalne inwestowanie w ABS/RP... Swapować i wtedy się bawić.
A żeby wyiskać jakieś konie z każdego silnika, należałoby go rozebrać i poskładać wszystko na dobrych nowych częściach, zobaczyć w jakiej kondycji jest wał panewki itp> Zadbać o smarowanie schłodzić olej, zmienić sposób zasilania w paliwo i wiele innych rzeczy o których możesz się naczytać na forum... Tylko pytanie po co? zwiększysz moc o powiedzmy 10KM uelastycznisz silniczek, ale skrócisz jego żywotność i wydasz mnóstwo kasy i stracisz dużo czasu.
[ Dodano: 01-04-10, 13:12 ]
kolektor wydechowy około 100- 150PLN
planowanie głowicy do 100PLN
przy demontażu głowicy trzeba zadbać o nową uszczelkę 80-100PLN nowy olej 60PLN płyn 40 PLN
na 90% masz do wymiany uszczelniacze zaworów - jak to większości VWejów z tego okresu kolejne koszty powiedzmy że 20PLN plus robota
Toczenie koła i wyważenie - stary chyba ze 300 - 400 PLN
wkładka filtra 100PLN
do tego jakies Dobre świece zapłonowe kbale WN - 150PLN
to daje sumę bliska 1000PLN a nie liczyłem jeszcze roboty tego wszystkiego twojej - zdjęcia założenia itp, a jeśli sam nie ogarniesz to musisz komuś za to zapłacić.
za to masz już 2E na swap.
A żeby wyiskać jakieś konie z każdego silnika, należałoby go rozebrać i poskładać wszystko na dobrych nowych częściach, zobaczyć w jakiej kondycji jest wał panewki itp> Zadbać o smarowanie schłodzić olej, zmienić sposób zasilania w paliwo i wiele innych rzeczy o których możesz się naczytać na forum... Tylko pytanie po co? zwiększysz moc o powiedzmy 10KM uelastycznisz silniczek, ale skrócisz jego żywotność i wydasz mnóstwo kasy i stracisz dużo czasu.
[ Dodano: 01-04-10, 13:12 ]
kolektor wydechowy około 100- 150PLN
planowanie głowicy do 100PLN
przy demontażu głowicy trzeba zadbać o nową uszczelkę 80-100PLN nowy olej 60PLN płyn 40 PLN
na 90% masz do wymiany uszczelniacze zaworów - jak to większości VWejów z tego okresu kolejne koszty powiedzmy że 20PLN plus robota
Toczenie koła i wyważenie - stary chyba ze 300 - 400 PLN
wkładka filtra 100PLN
do tego jakies Dobre świece zapłonowe kbale WN - 150PLN
to daje sumę bliska 1000PLN a nie liczyłem jeszcze roboty tego wszystkiego twojej - zdjęcia założenia itp, a jeśli sam nie ogarniesz to musisz komuś za to zapłacić.
za to masz już 2E na swap.
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Chlopie glupoty piszesz, macie drogo w tym Plocku, planowanie+ uszczelka 100zł , rozwiert zrobi sobie sam, jeza tez sam moze spilowac, toczenie to tokazowy na "flaszke" bo to nie jest filozofia, dowazyc mozna za psie pieniadze, ja mysle ze ten zabieg to tak podleci do 100-105KM , i napewno bedzie mniej niz 1000 wystarczy p[oszukac i znac pare ludzi...
Ostatnio zmieniony czw kwie 01, 2010 14:53 przez spawacz, łącznie zmieniany 1 raz.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
gdzie doważają za psie pieniądze, chyba w wulkanizacji, bo takie przypadki też znam... ale przecież nie o to chodzi. no o to że będzie mniej niż tysiąc to się zgadzam, przecież można kupić uszczelkę za 19,90 z papieru... świece po 3 złote, zalać wodą i olejem z lidla, oczywiście że zrobi sam rozwiert... nie wątpie.
Poza tym na mazowszu troszkę inne ceny, a pomijając nie chciałbym założyć koła które jest ścięte na tokarce za flaszkę, bo jak takie koło się rozpędzi do 6000rpm to wejdzie do środka kabiny jak się rozleci...
spawacz, nie bierz tego osobiście jakoś do siebie, ale doświadczenie pomaga w twoim przypadku, a jak ktoś pyta do czego służy klapka w przepustnicy to chyba jeszcze zanim zabierze się w dłubanie przy silniku, niech zdobędzie zasób informacji odpowiedni.
oczywiście że części jak poszukasz dostaniesz taniej... u nas planowanie głowicy ze sprawdzeniem szczelności to koszt 70 PLN za uszczelkę trzeba dać minimum 60 PLN i to jakiegoś producenta którego jeszcze nikt nie zna na naszym rynku.
Poza tym na mazowszu troszkę inne ceny, a pomijając nie chciałbym założyć koła które jest ścięte na tokarce za flaszkę, bo jak takie koło się rozpędzi do 6000rpm to wejdzie do środka kabiny jak się rozleci...
spawacz, nie bierz tego osobiście jakoś do siebie, ale doświadczenie pomaga w twoim przypadku, a jak ktoś pyta do czego służy klapka w przepustnicy to chyba jeszcze zanim zabierze się w dłubanie przy silniku, niech zdobędzie zasób informacji odpowiedni.
oczywiście że części jak poszukasz dostaniesz taniej... u nas planowanie głowicy ze sprawdzeniem szczelności to koszt 70 PLN za uszczelkę trzeba dać minimum 60 PLN i to jakiegoś producenta którego jeszcze nikt nie zna na naszym rynku.
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
jasne 60 za zwykla na 100 metalowa , nie brez mi tu, a tocznie tak jak napisal sasu 30zł + 50 za wywazenie. U mnie w Przemyślu oczywiscie , aha uszczelka Goetze 45zł , lub Erlinga 42 , ja naprawde nie wiem gdzie ty kupujesz te czesci, w kazdym badz razie cene to jakas porażka...
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
opanuj się...spawacz pisze:nie brez mi tu
ja tam widzę troszkę większe kwoty...spawacz pisze:a tocznie tak jak napisal sasu 30zł + 50 za wywazenie.
u nas analogicznie cena ok 60 za goetze, elring 80. Jak rzeźbisz i masz z niską marżą częśći to inna sprawa, ale cena wyjściowa jest inna.spawacz pisze:aha uszczelka Goetze 45zł , lub Erlinga 42
jak dziwisz się że podałem takie ceny to podałem Ci konkretne przykłady... Dla mnie to możesz i za darmo części dostawać, a nawet Ci mogą dopłacać. Ani słowa więcej na temat cen i proszę licz się ze zdaniem innej osoby spawacz.
Ostatnio zmieniony pt kwie 02, 2010 21:52 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.
Dolot zostaw w spokoju, potrzebujesz:Witam, co można zrobić z tym silnikiem żeby trochę ps-ów dostał. Wkładka filtra K&N?? na dolocie z filtra są jakieś zwężki?? czy dolot dać np. simota?? przelot?? czy tylko większy wydech o jakieś 5mm, jeśli większy to od czego go wsadzić? i co jeszcze można działać?? proszę o jakiś propozycję, najlepiej z opiseaniem jak to wykonać, z góry dziekuje...
-wydech z 8V GTi (czyli PF/2E)
-rozwiercić przepustnice itp
-zrobić dobrze głowice
-na koniec dobry soft
Jak zainteresowany to zapraszam na PW
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości