SWAP SILNIKA z benzyny na TDI 1,9 ASZ do MK3 - da radę ?
: ndz mar 21, 2010 00:46
Witam,
Wklejam temat tutaj, bo nie wiem gdzie wkleić takie pomysły, a pytania dotyczą przede wszystkim tematu SPEED i frajdy z jazdy.
Zwracam się z kilkoma pytaniami odnośnie ewentualnego SWAP'a silnika - ale nie tylko o silnik chodzi.
Aktualnie mam 1,8 ABS 90KM, w świetnym stanie, nie bierze oleju, mocy nawet mu nie brakuje itd, niedawno zrobiony serwis w tym wymieniono poduchy, komplet sprzęgła, etc, przejechał ponad 217kkm (tyle wskazuje licznik, ale ja w to nie wierzę, sądzę że ma więcej - ale dowodów nie mam )
Planowałem początkowo wsadzić mu silniczek o większej mocy i większym Nm - bo frajda z jazdy to Nm Rozmawiałem już z kolegami z forum odnośnie kupna silnika VR6 AAA - nawet zarezerwowałem u jednego z kolegów silnik do mojej obecnej golfiny, ale ostatnio mam następujące przemyślenia, które raczej dotyczą nowego projektu (co nie wyklucza modyfikacji obecnej maszynki):
W związku z tym, że przez jakiś czas mój VWóz musi postać u blacharza i lakiernika - jeżdżę FABIĄ RS znajomego z silnikiem diesla 1,9 ASZ 130KM z bardzo fajną 6 biegową skrzynią. I co tu mówić, w tym wózku podoba mi się przede wszystkim: silnik i jego praca, praca sprzęgła, krótka i szybka skrzynia biegów, lekko utwardzone zawieszenie, fotele doskonale trzymające podczas pokonywania ostrych zakrętów, sposób reagowania samochodu na ruchy kierownicą i w końcu to jak klei się do naszych polskich dróg oraz wrażenia jakie daje 130KM i 310Nm w budzie o wadze 1,2 tony a to jeszcze przed modyfikacją bo bez dużych kosztów można jeszcze z tego silnika wyciągnąć 155KM, a w kolejnych etapach 180KM i więcej.
Jakkolwiek wykończenie samochodu daje możliwość narzekania w porównaniu z golfem - wszędzie plastik i to baaardzo tandetny, do tego samochód jest dość wysoki, strasznie szerokie słupki z przodu utrudniają szybkie decyzje podczas jazdy i komfortową pozycję w przypadku ruszania na skrzyżowaniach i przed przejściami, szerokie słupki (wręcz ściany) z tyłu strasznie ograniczają pole widzenia - na prawdę ma się wrażenie, że czegoś się nie widzi ... stąd czasami występuje chwila zawahania, a ta kosztuje utratę pozycji lidera albo utratą okazji a może się skończyć u blacharza ...
Dobra, bo się rozgadałem, nie chodzi o opisywanie wad i zalet Fabii RS, chodzi o to, że planuję - nie od razu nie na już, ale w niedługim całkiem czasie zbudować sobie, na podstawie golfa mk3 - (raczej 5D) samochodziku który dawał by mi podobną frajdę z jazdy i miałby:
- zmienione zawieszenie na wzór tego z RS - obniżenie 15-20mm, amortyzatory gazowo olejowe bilsteina lub sachsa (inne to przesada cenowa do samochodu cywilnego).
- usztywnienie zawieszenia i podwozia - czyli rozpórki, stabilizatory, bramki, krzyż pod podwoziem
- poprawa układu kierowniczego wraz ze wspomaganiem - najlepiej zastosowanie czegoś jak w RS lub wspomaganie nowszego typu mk4 GTI ?
- hamulce z GTI/VR6 lub najlepiej fabii RS z odpowiednio dostrojonymi czasami reakcji ABS i ESP dla podwozia GOLFA (więc albo ori z GOLFA, albo adaptowany z RS - nie wiem jeszcze czy są tam duże różnice - bo RS to podwozie POLO)
- wydech z kwasówki tzw dożywotni- robiony u znajomego na zamówienie od a do z
- styling wizualny - ale tak aby zachować jak najwięcej z GOLFA mk3
- wsadzenie silnika 1,9 TDI ASZ - o mocy 130-155KM ze skrzynią z RS (jeszcze nie wiem czy jest to jakaś specjalna skrzynia czy standardowa dla tego silnika ale jest szybka ).
I teraz - główne pytania:
1. Czy ktoś już wkładał do mk3 silnik ASZ 1,9 TDI z turbo i skrzynią ? Jakie są problemy, zmieści się, jakie przeróbki ? na pewno łapy itd ... co więcej ?
2. Co sądzicie o moich planach ? możliwe ? nie możliwe ? tylko nie piszcie że muszę mieć ileś tam kilo złota - nie pytam ile mnie to będzie kosztowało, pytam o sensowność i wykonalność
3. Może ktoś już próbował wrzucić np. maglownice z np mk4 do mk3 ? są szanse ? czy są duże problemy ? chodzi mi o możliwość elektronicznej regulacji siły wspomagania ! A może jakieś inne propozycje ?
A może po prostu kupić w miarę zdrową budę mk3, odrestaurować, wzmocnić rozpórkami i stabilizatorami, wrzucić zawias z vr6 lub jeżeli to możliwe z RS lub Cupry ?, wrzucić nowszego typu maglownicę z GTI/VR6/R32, RS lub Cupry ostatni wypust, ABS/ESP z vr6, tylnią belkę ze stabilizatorem, zawieszenie na sprężynach -20 (jak GTI/VR6) i do tego sachsa lub bilsteina olejowo gazowego o standardowym skoku (może z regulowaną twardością), i do tego silnik 1,9 TDI ze skrzynią krótką 6 biegową z RS, chiptuning do 155KM i 330 NM, dorobić pro wydech, dolot, włożyć większy niż w RS IC, wnętrze z mk3 z fotelami Recaro, AIRBAGI, i do tego tuning wizualny
Nie wiem, to jest zestaw moich pomysłów, a z tego co wiem i wstępne oględziny mówią że takie plany są możliwe
Postaram się to usystematyzować:
1. jaki układ zawieszenia do budy mk3 zastosować - z jakiej wersji, może z jakiegoś innego samochodu ? koniecznie utwardzone i troszkę obniżone - te -20mm jest chyba optymalnym działaniem na polskie drogi i warszawskie krawężniki !
2. jaki system hamulców ? moim zdaniem wystarczające było by 280mm przód i standardowy (do 239mm max) tył ? z jakiego wozu, starczy z mk3 VR6 lub GTI a może z Seata ? instalacja ABS/ESP jest podyktowana dawcą hamulców, nie chcę się chyba bawić w adaptację map ABS/ESP dla tarcz i zacisków innych niż te do których ktoś te mapy przygotował
3. jaki układ wspomagania kierownicy zastosować, czy wystarczy coś z ostatniego wypustu GTI mk3 ? Corrado ? Jetta ? Vento ? a może faktycznie z golfa GTI/R32 mk4 lub polo GT mk4 ? zwłaszcza jeżeli chciałbym móc zmieniać siłę wspomagania - dla jazdy po mieście, dla jazdy w trasie itd wiem że była opcja regulacji mechanicznej, ale to mnie raczej nie bawi ;/
4. Jak dużo zmian wymaga zamocowanie i przeniesienie napędu z ASZ 1,9 TDI w mk3 ? Na pewno trzeba zebrać trochę rzeczy: skrzynia, silnik, osprzęt silnika, komputer, wiązki, wyposażenie, zbiornik na ON, pompę, licznik, manetkę do mfa z licznika itd, dźwignię skrzyni biegów z linkami ... zapewne też półosie itd ?
Chętnie podyskutuję o temacie
Aha - Adminów, jeżeli nie pasuje temat do miejsca zamieszczenia, proszę o przeniesienie
Wklejam temat tutaj, bo nie wiem gdzie wkleić takie pomysły, a pytania dotyczą przede wszystkim tematu SPEED i frajdy z jazdy.
Zwracam się z kilkoma pytaniami odnośnie ewentualnego SWAP'a silnika - ale nie tylko o silnik chodzi.
Aktualnie mam 1,8 ABS 90KM, w świetnym stanie, nie bierze oleju, mocy nawet mu nie brakuje itd, niedawno zrobiony serwis w tym wymieniono poduchy, komplet sprzęgła, etc, przejechał ponad 217kkm (tyle wskazuje licznik, ale ja w to nie wierzę, sądzę że ma więcej - ale dowodów nie mam )
Planowałem początkowo wsadzić mu silniczek o większej mocy i większym Nm - bo frajda z jazdy to Nm Rozmawiałem już z kolegami z forum odnośnie kupna silnika VR6 AAA - nawet zarezerwowałem u jednego z kolegów silnik do mojej obecnej golfiny, ale ostatnio mam następujące przemyślenia, które raczej dotyczą nowego projektu (co nie wyklucza modyfikacji obecnej maszynki):
W związku z tym, że przez jakiś czas mój VWóz musi postać u blacharza i lakiernika - jeżdżę FABIĄ RS znajomego z silnikiem diesla 1,9 ASZ 130KM z bardzo fajną 6 biegową skrzynią. I co tu mówić, w tym wózku podoba mi się przede wszystkim: silnik i jego praca, praca sprzęgła, krótka i szybka skrzynia biegów, lekko utwardzone zawieszenie, fotele doskonale trzymające podczas pokonywania ostrych zakrętów, sposób reagowania samochodu na ruchy kierownicą i w końcu to jak klei się do naszych polskich dróg oraz wrażenia jakie daje 130KM i 310Nm w budzie o wadze 1,2 tony a to jeszcze przed modyfikacją bo bez dużych kosztów można jeszcze z tego silnika wyciągnąć 155KM, a w kolejnych etapach 180KM i więcej.
Jakkolwiek wykończenie samochodu daje możliwość narzekania w porównaniu z golfem - wszędzie plastik i to baaardzo tandetny, do tego samochód jest dość wysoki, strasznie szerokie słupki z przodu utrudniają szybkie decyzje podczas jazdy i komfortową pozycję w przypadku ruszania na skrzyżowaniach i przed przejściami, szerokie słupki (wręcz ściany) z tyłu strasznie ograniczają pole widzenia - na prawdę ma się wrażenie, że czegoś się nie widzi ... stąd czasami występuje chwila zawahania, a ta kosztuje utratę pozycji lidera albo utratą okazji a może się skończyć u blacharza ...
Dobra, bo się rozgadałem, nie chodzi o opisywanie wad i zalet Fabii RS, chodzi o to, że planuję - nie od razu nie na już, ale w niedługim całkiem czasie zbudować sobie, na podstawie golfa mk3 - (raczej 5D) samochodziku który dawał by mi podobną frajdę z jazdy i miałby:
- zmienione zawieszenie na wzór tego z RS - obniżenie 15-20mm, amortyzatory gazowo olejowe bilsteina lub sachsa (inne to przesada cenowa do samochodu cywilnego).
- usztywnienie zawieszenia i podwozia - czyli rozpórki, stabilizatory, bramki, krzyż pod podwoziem
- poprawa układu kierowniczego wraz ze wspomaganiem - najlepiej zastosowanie czegoś jak w RS lub wspomaganie nowszego typu mk4 GTI ?
- hamulce z GTI/VR6 lub najlepiej fabii RS z odpowiednio dostrojonymi czasami reakcji ABS i ESP dla podwozia GOLFA (więc albo ori z GOLFA, albo adaptowany z RS - nie wiem jeszcze czy są tam duże różnice - bo RS to podwozie POLO)
- wydech z kwasówki tzw dożywotni- robiony u znajomego na zamówienie od a do z
- styling wizualny - ale tak aby zachować jak najwięcej z GOLFA mk3
- wsadzenie silnika 1,9 TDI ASZ - o mocy 130-155KM ze skrzynią z RS (jeszcze nie wiem czy jest to jakaś specjalna skrzynia czy standardowa dla tego silnika ale jest szybka ).
I teraz - główne pytania:
1. Czy ktoś już wkładał do mk3 silnik ASZ 1,9 TDI z turbo i skrzynią ? Jakie są problemy, zmieści się, jakie przeróbki ? na pewno łapy itd ... co więcej ?
2. Co sądzicie o moich planach ? możliwe ? nie możliwe ? tylko nie piszcie że muszę mieć ileś tam kilo złota - nie pytam ile mnie to będzie kosztowało, pytam o sensowność i wykonalność
3. Może ktoś już próbował wrzucić np. maglownice z np mk4 do mk3 ? są szanse ? czy są duże problemy ? chodzi mi o możliwość elektronicznej regulacji siły wspomagania ! A może jakieś inne propozycje ?
A może po prostu kupić w miarę zdrową budę mk3, odrestaurować, wzmocnić rozpórkami i stabilizatorami, wrzucić zawias z vr6 lub jeżeli to możliwe z RS lub Cupry ?, wrzucić nowszego typu maglownicę z GTI/VR6/R32, RS lub Cupry ostatni wypust, ABS/ESP z vr6, tylnią belkę ze stabilizatorem, zawieszenie na sprężynach -20 (jak GTI/VR6) i do tego sachsa lub bilsteina olejowo gazowego o standardowym skoku (może z regulowaną twardością), i do tego silnik 1,9 TDI ze skrzynią krótką 6 biegową z RS, chiptuning do 155KM i 330 NM, dorobić pro wydech, dolot, włożyć większy niż w RS IC, wnętrze z mk3 z fotelami Recaro, AIRBAGI, i do tego tuning wizualny
Nie wiem, to jest zestaw moich pomysłów, a z tego co wiem i wstępne oględziny mówią że takie plany są możliwe
Postaram się to usystematyzować:
1. jaki układ zawieszenia do budy mk3 zastosować - z jakiej wersji, może z jakiegoś innego samochodu ? koniecznie utwardzone i troszkę obniżone - te -20mm jest chyba optymalnym działaniem na polskie drogi i warszawskie krawężniki !
2. jaki system hamulców ? moim zdaniem wystarczające było by 280mm przód i standardowy (do 239mm max) tył ? z jakiego wozu, starczy z mk3 VR6 lub GTI a może z Seata ? instalacja ABS/ESP jest podyktowana dawcą hamulców, nie chcę się chyba bawić w adaptację map ABS/ESP dla tarcz i zacisków innych niż te do których ktoś te mapy przygotował
3. jaki układ wspomagania kierownicy zastosować, czy wystarczy coś z ostatniego wypustu GTI mk3 ? Corrado ? Jetta ? Vento ? a może faktycznie z golfa GTI/R32 mk4 lub polo GT mk4 ? zwłaszcza jeżeli chciałbym móc zmieniać siłę wspomagania - dla jazdy po mieście, dla jazdy w trasie itd wiem że była opcja regulacji mechanicznej, ale to mnie raczej nie bawi ;/
4. Jak dużo zmian wymaga zamocowanie i przeniesienie napędu z ASZ 1,9 TDI w mk3 ? Na pewno trzeba zebrać trochę rzeczy: skrzynia, silnik, osprzęt silnika, komputer, wiązki, wyposażenie, zbiornik na ON, pompę, licznik, manetkę do mfa z licznika itd, dźwignię skrzyni biegów z linkami ... zapewne też półosie itd ?
Chętnie podyskutuję o temacie
Aha - Adminów, jeżeli nie pasuje temat do miejsca zamieszczenia, proszę o przeniesienie