Strona 1 z 1

Oznaczenia wałków rozrządu glofa II

: wt mar 16, 2010 23:49
autor: kuuk
Witam serdecznie.

To jest mój 1 post więc przepraszam za ewentualne gafy.

Jak w temacie tzn: przegrzebałem cały internet i nigdzie nie znalazłem oznaczeń wałków występujących w golfikach.

Są silniki z następującymi kątami na krzywkach wałku rozrządu:

SILNIK - KĄTY - OZNACZENIE NA WAŁKU ???

PN , RF 0, 22, 28, 6
EZ , ABN 5, 21, 41,3
RH 2,34,44,8
GU 1,37,42,2 PO
GX 0,43,40,0
RP 2PO, 38,40,4
1P 3PO,43,37,3
HT 0,40,40,0
RD,RV,PB 3PO, 43, 37, 3 (pewnie ten sam co 1P)
RG , EV 2,45,45,8
PF 3,4337,3
PL 1PO,31,?,?
KR 3PO,35,43,3
PG,1H 0,40,40,0 ( PEWNIE TEN SAM CO HT )



Pytam bo staram się poskładać silnik z kilku. Nie mam przyrządu do mierzenia kątów a wałeczków pod dostatkiem. Jedyny punkt odniesienia to słachili na nich nabite.

Bardzo proszę o fachową pomoc

: śr mar 17, 2010 17:31
autor: sas_gti
moze to pomoze
Obrazek
http://yfrog.com/1npulpitajj

ale z tego co ja kojarzę to jak patrzylem na kilka wałków to zawsze było na nich tylko 026 i literka, i ta literka właśnie mówi z jakiego silnika pochodzi wałek.

: czw mar 18, 2010 00:53
autor: kuuk
Dziękuje za odpowiedź.
Tak o te dane mi chodziło. Aż pokusiłem się o poszukanie etki na internecie :)

Pojawił się malutki problem mianowicie . Według etki silniki , JP, ME, 1V , JR , MF , RA , SB
maja ten sam wałek z oznaczeniem literowym "L" i numerze 068 109 101 A w jednym z moich silników ( GU ) mam wałek z oznaczeniem "L " i numerze zaczynającym się na 026
( sprawdziłem 2 razy ) .

I teraz pojawia się kilka pytań.

1) Według ETKI wałek "L" jest do silników diesla i jest taki sam dla wszystkich wymienionych. Gdy tymczasem silnik JP/ME , JR mają takie same czasy a silniki RA , SB mają takie same lecz inne od wcześniejszych a silnik 1V ma jeszcze inne czasy. DLACZEGO ?? JAK to możliwe na tym samym wałku ??

2) druga sprawa która prawdopodobnie wynika z 1 pytania to kwesta tego co jest na wałku nabite. Otóż prócz symbolu literowego i numeru jest jeszcze oznaczenie na jednym wałku 3c , 2d na drugim 5c , 3d . Co one oznaczają??

3) Skoro wałki "L" są według ETKI tylko w dieslach jak jest możliwe że był w silniku benzynowym ?? jak on działał a działa w miarę dobrze. Czy ma znaczenie to że wałek ma numer 068 a nie 026 i skąd ta różnica.

Wiem że zapodałem masę drobiazgowych i trudnych pytań ale jak cos robic to robic dobrze i ze zrozumieniem.
Proszę o dalsze gnębienie tematu. Z góry dzięki.

: czw mar 18, 2010 01:04
autor: sas_gti
szczegółowo Ci niestety nie odpowiem ale sądzę że wałęk 068 z L i 026 z L to będą dwa różne wałki. A też co do danych z Etki to nie można się nimi podpierać w 100%.
Zdarza się że niektórych rzeczy w niej brakuje lub są błędy.

[ Dodano: Czw Mar 18, 2010 00:19 ]
jesli masz już etke to sprawdz sobie jak wygląda oznaczenie w zależności od rocznika bo to też jak teraz widzę wpływa na nr wałka.
Z doświadczenie to jednak wiem że zawsze był problem z wałkami, tzn z ich rozpoznaniem.
Możesz wałek też zmierzyć mocująć go w kłach tokarki i przystawiając czujnik zegarowy tylko sobie jeszcze trzeba podziałkę kątową skonstruować czy skombinować :). Mierzysz wycylenie w zależności od kąta.
Kiedyś ktoś pisał że tak porównywał wałki.

[ Dodano: Czw Mar 18, 2010 00:19 ]
żmudna robota na pewno i nie każdy ma tokarkę. Ja nie mam :)

: pt mar 19, 2010 15:44
autor: kuuk
Dzięki raz jeszcze.
Sposób z tokarką i mierzeniem kątów znam i na nim się chyba skończy. Tata od dawna przymierzał się do zrobienia takiego narzędzia. Będzie na przyszłość to jeść nie woła.

Dzięki za wszystkie info.
pozdrawiam